wtorek, 7 marca 2017

NieR: Automata - PS4 - porady ogólne i wszystkie zakończenia

porady ogólne i wszystkie zakończenia

Poradnik dotyczący samych trofeów znajduje się pod tym adresem:

a porady ogólne i kwestie dotyczące zakończeń zamieszczam poniżej:


Pamiętajmy, że gra nie posiada funkcji autozapisu. Aby dokonać zapisu stanu gry, musimy aktywować specjalne punkty zapisu, tzw. terminale. Po aktywowaniu takiego miejsca, możemy dokonać zapisu w dowolnym miejscu znajdującym się w zasięgu tego terminalu - zasięg jest sygnalizowany specjalną ikoną połączenia.



Uwaga: Co ciekawe, gdy ukończymy grę 3 razy, najpierw jako 2B, potem jako 9S i trzeci finalny raz, będziemy mogli dokonać zakupu pozostałych, nieuzyskanych do tej pory trofeów.
Przydać się może waluta w grze - potrzebny nam będzie okrągły 1 mln G dolarów, do wykupienia osiągnięć, chociaż, jeżeli nie mamy dostatecznej gotówki, możemy również pobawić się ze stanami gry, w końcu trofea po zdobyciu nie znikają już nigdy.
Zakupić nie będziemy mogli 20 pierwszych trofeów, które i tak dotyczą fabuły, zatem na tym etapie gry i tak musimy je już mieć.

Lokalizacja sklepu:
Aby dostać się do sklepu z trofeami, po trzech ukończeniach fabuły, należy odszukać właściwego sprzedawcę w obozie ruchu oporu (Resistance Camp) - będzie to postać nazwana Strange Resistance Woman, dostępna do znalezienia w dowolnej chwili.
Wystarczy z nią porozmawiać i wybrać dialog: "Request unlocking you-know-what", a otworzy się nam lista trofeów. Każde trofeum ma numerek więc trzeba sprawdzić opis, żeby zweryfikować co kupujemy.
W zasadzie wystarczy, że zgromadziliśmy do tej pory 200 000 G (tyle kosztują najdroższe złote trofea) żeby przy pomocy opcji zachowanego zapisu stanu gry odblokować wszystkie dostępne do zakupu osiągnięcia. Zapis stanu gry, przed zakupami, należy przekopiować do chmury, albo na USB i po wydaniu wszystkich pieniędzy, przywrócić żeby ponownie dokonać zakupu kolejnych trofeów.



1. Wybieramy rozdział 04-01 - Park Rozrywki, jako 2B
2. Tam odnajdujemy maszynę ubraną jak clown, która prowadzi sklep, gdzie zakupimy gruby słownik "Thick Dictionary" za 9000 G. Kupujemy tego dużo.
3. Dodatkowo możemy zakupić "Gold Ore", "Black Pearl", "Moldavite" i "Filler Metal".
4. Znajdujemy punkt zapisu i zapisujemy grę.
5. Teraz wybieramy kolejny rozdział 07-01 - Reporting Pascal.
6. Odnajdujemy ukryty sklep u maszyny na drzewie, przy czymś na kształt dużej budy.
7. Tutaj możemy kupić m.in. "Meteorite" i "Meteorite Shard". Aby odblokować ten sklep, musimy ukończyć zadanie poboczne "Half-Wit Inventor". Po czym kupujemy dużo tych dwóch przedmiotów.
8. Znajdujemy punkt zapisu i zapisujemy grę.
9. Wybieramy rozdział 15-01 - 9S Continues Fighting, gdzie odszukujemy najbliższy punkt zapisu i przenosimy się do obozu ruchu oporu "Resistance Camp".
10. I w końcu to tutaj sprzedajemy te wszystkie rzeczy.



[PO AKTUALIZACJI 1.04 KRÓLIK DZIAŁA DOPIERO OD 60 LEVELU!!, WCZEŚNIEJ WYMAGANE JEST INNE MIEJSCE]
Tutaj film z instrukcją po polsku.
W skrócie:
1) Musimy ukończyć 3 fabuły.
2) Musimy kupić u Emila w sklepie specjalny chip do szybszego zdobywania XP +3 (+3 XP Plug-In Chips).
3) Gdy mamy już dostęp do wyboru poszczególnych rozdziałów, wybieramy 07-01 Reporting Pascal jako 9S - istotne będzie hackowanie.
4) Jeżeli mamy poziom poniżej 60 udajemy się na pustynię w miejsce wskazane na filmie (najbliżej będzie z punktu/checkpointu: Desert: Housing Complex) i tam:
a) Przełączamy grę w tryb EASY MODE
b) Instalujemy wszystkie chipy AUTO (Auto-Attack, Auto-Fire, Auto-Evade i np. Auto Heal na wszelki wypadek) i włączamy je L2
c) Zostawiamy grę i czekamy aż się nam postać "rozbuduje" do poziomu 60.
5) Gdy mamy już postać rozwiniętą do poziomu 60, udajemy się do parku rozrywki (checkpoint "Attraction Sq.").
6) Odnajdujemy miejsce, gdzie jest "fontanna z królikiem" i dość dużo przeciwników.
7) Wybijamy wszystkich ruchomych wrogów.
8) Gdy teren jest czysty, zaczynamy atakować królika - najlepiej strzelając bez przerwy podem i równocześnie atakując bronią naszego bohatera (wybierzmy tę zadającą najwięcej obrażeń, ale nie przejmujmy się jak ma np. tylko poziom 2). Musimy tak go uderzać około 10-15 minut, żeby się obudził.
9) Gdy królik się obudzi, hackujemy parę razy, aż do zniszczenia dzięki czemu zyskujemy parę ładnych poziomów rozwoju postaci.
10) Zapisujemy grę, co jest możliwe w miejscu ubicia królika, i od razu wczytujemy zapisany stan, żeby powtórzyć walkę z królikiem - teraz będzie już znacznie szybciej, bo nasza postać jest rozwinięta. Za każdym razem ten proces będzie się skracał.
I to tyle w zasadzie, tak dobijamy do 99 poziomu - przykład na filmie.

Uwagi:
Przed jakimkolwiek zamiarem rozwoju poziomu naszej postaci, należy najpierw odnaleźć obwoźny sklep Emila (ten przemieszcza się zawsze w okolicach przejścia do strefy pustynnej (Desert Zone) ze strefy ruin miejskich (City Ruins: Center). U Emila kupujemy chipy wszczepy przyspieszające podnoszenie poziomu +3 XP Plug-In Chips.

Sposób dla postaci w zasadzie tylko z poziomem 60+, jeżeli nasza postać jest na niższym poziomie, nie zadamy obrażeń przeciwnikowi (tutaj możecie zobaczyć jak wygląda taka walka Dawida z Goliatem):
Wymogi: Dostępne tylko, przy drugim podejściu do gry, gdy gramy jako 9S, po pierwszym ukończeniu fabuły. Można później mieć dostęp do tego fragmentu dzięki wyborowi konkretnego rozdziału (Chapter Select).

Wydawać by się mogło, że maksymalny poziom broni, to poziom 3, ale jest pewien kowal, który pozwoli nam ulepszyć broń do poziomu 4. Kowal nazywa się Masamune i znajduje się w obszarze leśnym Forest Castle. Można do tej lokalizacji powrócić w późniejszym momencie.

Lokalizacja (patrz film):
1. Ze znacznika Forest Castle: Royal Chamber udajemy się na prawo, by odszukać zewnętrzny uszkodzony most.
2. Spadamy przez otwór w moście i lądujemy na ścieżce poniżej.
3. Udajemy się na lewo i wchodzimy w interakcję ze ścianą, by odkryć ukryty segment, który wyciągamy odblokowując sekretną ścieżkę.

Leśny kowal ulepsza tylko broń z poziomu 3 do poziomu 4. Koszt takiego ulepszenia wynosi 10 000 G. Jego sklep ponadto oferuje trzy bronie: Machine Sword, Machine Axe i Machine Spear.
Pamiętajmy, że aby osiągnąć jedno z zakończeń gry, konkretnie to oznaczone literą Y, będziemy potrzebowali zebrania wszystkich broni i ulepszenia ich do 4 poziomu.


Zakończenia, które mamy już odblokowane są widoczne przy stanie zapisu naszej gry.

Zakończenie A – one b[A]ttle ends
Należy ukończyć grę po raz pierwszy, a co za tym idzie wszystkie zadania głównej linii fabularnej po raz pierwszy.

Zakończenie B – or not to [B]e 
Należy wczytać zapisany (w wyniku ukończenia gry po raz pierwszy) stan gry, ponownie przejść fabułę i ukończyć grę.

Zakończenie C – meaningless [C]ode
[Rozdział 17-09] Ponownie ładujemy grę i kończymy ją po raz trzeci. Do ostatniej finałowej walki wybieramy A2.
Jeżeli wybierzemy 9S, będziemy mogli szybko tutaj wrócić dzięki wyborowi rozdziałów do którego po 3 przejściu gry otrzymamy dostęp - będzie to rozdział 17-09.
Tutaj znajdziecie film z zarejestrowanym zakończeniem.

Zakończenie D – chil[D]hood’s end 
[Rozdział 17-09] Tym razem podczas trzeciego podejścia do gry należy do finałowej walki wybrać 9S. Podczas dialogu będą dwie opcje do wyboru "I'll go with you" lub "I'll stay" - nie ma znaczenia co wybierzemy.
Jeżeli wybierzemy A2 do tej walki, będziemy mogli szybko tutaj wrócić dzięki wyborowi rozdziałów do którego po 3 przejściu gry otrzymamy dostęp - będzie to rozdział 17-09.


Zakończenie E – the [E]nd of YoRHa 
Po uzyskaniu zakończeń C i D, wczytujemy rozdział 17-09 i przechodzimy końcówkę gry ostatni raz - albo jako A2, albo jako 9S. Podczas napisów końcowych Pod przemówi, należy wybrać opcję potwierdzającą (Yes), która mówi, że chcemy aby przeżyły. Uruchomi się mini gra, należy ją ukończyć, by zakończenie zostało zaliczone.
Tutaj znajdziecie film z zarejestrowanym zakończeniem.

Uwaga: Zakończenia od F do Z (zakończenie "poboczne") przeniosą nas do ekranu tytułowego, warto zatem uprzednio zapisać sobie stan gry. 

Zakończenie F - mission [F]ailed
[Rozdział 01-03_2] Należy zhackować maszynę w Bitwie Jednostek Atakujących (Battle of Attack Units) podczas, gdy dążymy do zakończenia B - nie leczmy śmiertelnych obrażeń i pozwólmy aby czas się skończył.

Zakończenie G - hun[G]ry for knowledge 
[Rozdział 01-01_2] Zaraz po zakończeniu A, gdy zaczynamy nową rozgrywkę, należy podejść 9S do dźwigu i zlekceważyć misję.

Zakończenie H - a mountain too [H]igh
[Rozdział 05_02] Opuść obszar, gdy Goliat jest w mieście, to spowoduje porzucenie misji. Spróbuj udać się do parku rozrywki (Amusement Park) zamiast ruin miasta lub, jak w moim przypadku, na pustynię.


Zakończenie I - no [I] in team
[Rozdział 08-01_2] Przy pierwszym podejściu do fabuły, pokonaj bossa w skopiowanym mieście (Copied City) i oddal się od 9S.


Zakończenie J - bad [J]udgment
[Rozdział 09-01_3] W rozdziale 09-01_3, gdy wejdziesz do fabryki, zabij "pastora" lub którąkolwiek z maszyn stojących z boku.


Zakończenie K - aji wo [K]utta
[Rozdział 06-01] Ukończ misję Jackass na pustyni. Otrzymasz od niej w wyniku tego maila na temat ryb. Porozmawiaj z nią w obozie pustynnym (Desert Camp), by uzyskać rybę Mackerel Key Item. Zjedz ją, aby zakończenie zostało zaliczone.




Zakończenie L - [L]one wolf

[Rozdział 10-01_3 lub 10-03]  W rozdziale 10-03 należy zbiec z pola walki ze sferowym bossem lub zbiec w rozdziale 10-01_3, zamiast ocalić obóz uchodźców.


Zakończenie M - break ti[M]e
[Rozdział 14-03] Nie należy udawać się do wioski Paskal (Pascal's Village), gdy ta jest atakowana, a my gramy A2. Jeżeli udamy się w kierunku fabryki (Factory), powinniśmy otrzymać to zakończenie.


Zakończenie N - [N]o mans village
[Rozdział 07-01] Podczas rozdziału 7-01, należy udać się do wioski Paskal i zniszczyć wszystkie maszyny.


Zakończenie O - y[O]u and me
[Rozdział 11-03] Gdy 2B zostaje uderzona EMP, a jednostki YoRHa są zainfekowane i atakują 9S, należy uciec od walki i udać się do fabryki, a nie do ruin miasta.



Zakończenie P - corru[P]tion

[Rozdział 11-06] Pozwólmy 2B umrzeć z powodu wirusa. Dobrze jest udać się w pobliże celu, dzięki temu postępy wirusa przyspieszymy i szybciej dojdzie do ...



Zakończenie Q - [Q]uestionable actions

[Rozdział 11-07] Nie należy udawać się do miejsca, gdzie znajdziemy 2B (w pobliżu centrum handlowego). Udajmy się na pustynię lub do obozu ruchu oporu, co uruchomi zakończenie.


Zakończenie R - mave[R]ick

[Rozdział 14-05] Podczas rozdziału 14-05, zaatakujmy pokojowe roboty Paskal.
Szczegóły na filmie

Zakończenie S - city e[S]cape

[Rozdział 17-01] Należy porzucić Devolę i Popula, gdy te nas chronią w trakcie hackowania wieży.
Uwaga: Zakończenie V jest bardzo podobne i aby przyspieszyć jego zdobycie podczas wykonywania S, zaleca się zapisanie stanu gry po zhackowaniu 3 obronnych mini wież, przed przystąpieniem do wieży głównej.
Szczegóły na filmie

Zakończenie T – fa[T]al error 

Aby uzyskać to zakończenie, wystarczy usunąć nasz chip systemowy OS. Możemy je uzyskać praktycznie w każdym momencie gry. Szczegóły na filmie.

Zakończenie U - deb[U]nked
[Rozdział 06-01] Aby uzyskać to zakończenie, należy uruchomić samozniszczenie, gdy jesteśmy w bunkrze (Bunker).


Zakończenie V - reckless bra[V]ery

[Rozdział 17-01] To zakończenie możemy uzyskać podczas trzeciego podejścia do gry. Gdy mamy zhackować wieżę grając jako 9S w rozdziale 17-01, nie róbmy tego. Po prostu walczmy u boku naszych sojuszników z kolejnymi falami energii, aż ci polegną.
Uwaga: Zakończenie S jest bardzo podobne i aby przyspieszyć jego zdobycie podczas wykonywania V, zaleca się zapisanie stanu gry po zhackowaniu 3 obronnych mini wież, przed przystąpieniem do wieży głównej.
Szczegóły na filmie

Zakończenie W – broken [W]ings

[Rozdział 01-01_1] W prologu, gdy 2B wlatuje do fabryki, pozwólmy aby nas zabito gigantycznym laserem. Generalnie chodzi o to abyśmy zginęli już w prologu i może to być również nieco później, gdy sterujemy już naszą bohaterką - na filmie przykład. Minus takiego rozwiązania to konieczność powtarzania całego prologu. Żeby łatwiej zginąć warto przestawić poziom trudności na bardziej wymagający i usunąć chipy odpowiedzialne za automatyczne leczenie, czy obronę.


Zakończenie X - time to rela[X]
[Rozdział 11-06] Nie pomagajmy skażonej wirusem 2B jako A2, gdy się spotkają w centrum handlowym i przejmiemy kontrolę nad tą drugą bohaterką.

Zakończenie Y - head[Y] battle
Pozwólmy Emilowi na autodestrukcję podczas finalnej walki z bossem w zadaniu/queście "Emil's Determination".
Zaleca się, aby nasza postać była rozwinięta do poziomu 99. Podobno trzeba mieć wszystkie bronie ulepszone do poziomu 4, ale jeszcze nie zdążyłem tego sprawdzić.
Uwaga: Obecnie jest to jedyne zakończenie, które możemy "utracić", co uniemożliwi nam zdobycie trofeum "Transcendent Being". Upewnijmy się, że Emil poddał się autodestrukcji i nie zapisujmy stanu gry, gdy ukończymy walkę, a zakończenie nie zostanie zaliczone, bo nie będzie możliwości powtórzenia tej walki.  Jeśli chcemy zdobyć to zakończenie i ukończyć zadanie (quest), możemy zapisać grę w punkcie pustynnym "Desert: Center", aby móc szybciej ponowić walkę po uzyskaniu zakończenia.

Zakończenie Z - over[Z]ealous
[Rozdział 14-01] Zabijmy Paskal po tym jak ją uratowaliśmy.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz