Nie wiem, czy z tym poradnikiem mi się uda, ale gra jest na tyle dobra, że nie mogłem się nie skusić na zamieszczenie poniższej listy i małe rozpoznanie w temacie trofeów z wykorzystaniem źródła czyli strony znamienitego w temacie trofeów PowerPyxa.
Metryczka:
Wydawca: Bethesda Softworks
Reżyser: Raphaël Colantonio, Harvey Smith
Projektant: Dinga Bakaba
Opracowanie artystyczne: Sebastien Mitton
Scenarzysta: Austin Grossman, Terri Brosius, Harvey Smith, Sachka Duval
Kompozytor: Daniel Licht
Silnik: Void Engine[1] (bazuje na Id Tech 6)
Data wydania: 11 listopada 2016
Gatunek: gra akcji, skradanka
Tryby gry: gra jednoosobowa
Język: m.in. angielski, polski
Wymagania sprzętowe:
Platforma: Microsoft Windows, PlayStation 4, Xbox One
Nośniki: Blu-ray, DVD, dystrybucja cyfrowa
Poprzednik: Dishonored (2012)
Mapa drogowa:
Krok 1: Ukończ grę jako Emily Kaldwin, uzyskaj Cesarstwo w chaosie, odszukaj wszystkie znajdźki
Na tym etapie działamy bardzo śmiercionośnie, nie ukrywamy się i dążymy by uzyskać jak najwyższy poziom chaosu. Dzięki temu poznamy mechanikę, wstępnie fabułę i później będzie już tylko prościej pozyskać te bardziej skomplikowane trofea. Staramy się pozyskać jak najwięcej znajdziek, a także zdobyć trofeum "Dofinansowanie" - w nasze ręce musi wpaść łącznie 18 000 monet. Ponadto robimy wszystkie dodatkowe trofea możliwe do uzyskania przy wyżej określonych założeniach.
Krok 2: Ukończ grę jako Corvo Attano pozostając niewykrytym, nikogo nie zabijaj, utrzymaj chaos na niskim poziomie
Przy drugimy podejściu będzie już trudniej, tym razem nikogo nie zabijamy, nikt nie może nas namierzyć. Pod koniec każdej misji otrzymujemy informacje o łącznej liczbie zabójstw oraz liczbie wykrycia naszej postaci (te dane będą dla nas kluczowe). Ponadto ogólna informacja jest zawarta w statystykach dostępnych z poziomu menu głównego. Corvo jest podobno lepszym rozwiązaniem do działań w ukryciu, a to za sprawą jego umiejętności spowalniania czasu i zwiększonych możliwości teleportacji na odległość.
Krok 3: Ukończ grę nie używając ponadnaturalnych mocy - Ciało i stal
Przy trzecim ostatnim podejściu do gry, naszym zadaniem jest pokonanie jej bez używania ponadnaturalnych mocy. Sugeruje się, aby do tego celu ukończyć grę po raz trzeci, co znacząco uprości dwa poprzednie kroki. Podobno śpiesząc się, ten krok (czyli całą fabułę) można ukończyć w 3 godziny z niewielkim okładem.
DUNWALLSKIE DNI I NOCE KARNAKI - DUNWALL DAYS AND KARNACA NIGHTS
Zdobądź wszystkie trofea z Dishonored 2
Earn all other Trophies for Dishonored 2
Udało ci się odzyskać sygnet
Recovered your signet ring
Powiązane z fabułą - nie można pominąć.
Udało ci się dotrzeć do Karnaki
Reached Karnaca
Powiązane z fabułą - nie można pominąć.
Sprawa dr Alexandrii Hypatii została załatwiona
Dealt with Dr. Alexandria Hypatia
Powiązane z fabułą - nie można pominąć.
Labirynt umysłu - Labyrinthine Mind
Anton Sokołow został znaleziony w Mechanicznej Rezydencji
Found Anton Sokolov in the Clockwork Mansion
Powiązane z fabułą - nie można pominąć.
Noc roku 1849 - A Night in 1849
Masz za sobą wizytę w przeszłości
Visited the past
Powiązane z fabułą - nie można pominąć.
Kradzież duszy - Spirit Thief
Udało ci się zabrać duszę Delili
Took Delilah’s soul
Powiązane z fabułą - nie można pominąć.
Precz z diukiem - Down with the Duke
Diuk Luca Abele został wyeliminowany
Eliminated Duke Luca Abele
8 misja - musisz odnaleźć Abela i go uśmiercić. Poznasz go po tym, że nosi w kieszeni klucz, który możesz ukraść. Gdy go odnajdziesz zabij go lub najpierw porozmawiaj wciskając kwadrat i wybierając opcję dialogową, w której powiesz mu, że zapłaci za swoje grzechy - po czym należy go unicestwić.
Największy dar - The Greatest Gift
Ostatni znany ci członek rodziny został uratowany
Saved your last known family member
Powiązane z fabułą - nie można pominąć.
Wolność słowa - Freedom of Speech
Uratuj drukarza gazety Kurier Dunwallski
Save the Printer of the Dunwall Courier
Misja 1 - na ulicach Dunwall, po ucieczce z pałacu będziesz przechodził obok wydawnictwa zlokalizowanego po lewej stronie drogi do przystani. Udaj się na ostatnie piętro budynku w którym mieści się wydawnictwo, gdzie znajdziesz drukarza zastraszanego przez żołnierza. Wyeliminuj żołdaka i następnie porozmawiaj z durkarzem - dzięki temu trofeum zostanie zaliczone.
Śmiertelna kradzież - Morbid Theft
Wykradnij ciało dla Mindy Blanchard
Steal a corpse for Mindy Blanchard
Misja 2 - Gdy rozpocznie się misja udaj się do czarnorynkowego sklepu i wyjdź przez okno na zapleczu. Znajdziesz tam kobietę zwaną Mindy Blanchard, po rozmowie z którą otrzymasz zadanie poboczne do wykonania, za wykonanie którego otrzymasz trofeum.
Odroczenie egzekucji - Stay of Execution
Powstrzymaj Najwyższą Straż przed wepchnięciem obywatela na ścianę światła
Stop the Grand Guard from pushing someone into the Wall of Light
Misja 2 - Zaraz na początku misji znajdziesz się w pobliżu elektrycznej bariery, która eliminuje wszystkie nieuprawnione do jej przekraczania jednostki. Dwóch strażników będzie próbowało wepchnąć na tę barierę cywila - należy wyeliminować ich zanim dokonają egzekucji na niewinnym człowieku.
Skok odwagi - Fearless Fall
Zeskocz z najwyższego punktu Addermire i zabij przeciwnika poniżej
Drop from Addermire’s highest point and take out an enemy below
Misja 3 - Jak tylko rozpoczniemy trzecią misję, udajemy się na dach szpitala. Możemy użyć do tego celu windy lub drzemiących w nas "magicznych mocy". Gdy już dotrzemy na szczyt, stajemy na krawędzi i zeskakujemy na jednego z wrogów - musimy go zabić wciskając przycisk odpowiedzialny za walkę wręcz (najpewniej R2), tuż przed momentem gdy uderzymy w ziemię. Aby zwabić wroga w dogodne dla nas miejsce, możemy strzelić w to miejsce z łuku lub użyć materiałów wybuchowych, wrogowie przyjdą zbadać taką lokalizację.
Przeciwserum - Counter-serum
Porozmawiaj z dr Hypatią na Groźnej Wrędze
Chat with Dr. Hypatia aboard the Dreadful Wale
Misja 3 - Jednym z głównych celów podczas tej misji jest rozmowa z dr Hypatią. Celem, dla spełnienia warunków tego trofeum, jest z kolei wyleczenie pani doktor poprzez spreparowanie i podanie jej przeciwserum. Pamiętajmy, aby jej nie zabijać, bo stracimy szansę na zdobycie trofeum. Gdy już odbędziemy z nią w kostnicy wstępną konwersację, sprawdźmy umierającego na tyłach pokoju pacjenta. Da on nam zadanie poboczne i kombinację do sejfu - to właśnie w sejfie znajdziemy formułę na wykonanie antidotum, dzięki czemu będziemy mogli je stworzyć. Następnie wstrzykujemy przeciwserum pani doktor - robimy to obezwładniając ją (ogłuszamy, nie zabijamy - R1). Po ukończeniu misji znajdziemy się na pokładzie Groźnej Wręgi, gdzie jak się okaże będize też dr Hypatia - to tutaj mamy z nią porozmawiać, aby trofeum zostało zaliczone.
Miejsce trzech zgonów - Place of Three Deaths
Zabij Paola trzy razy
Kill Paolo three times
Misja 4 i 6 - Trofeum to wymaga podjęcia działań w dwóch misjach - 4 i 6. Pierwsza okazja do zabójstwa pojawi sie w misji 4, a na kolejne dwie musimy potem zaczekać do misji 6.
Zabójstwo 1 (Misja 4) - Na samym początku misji udajemy się do sklepu czarnorynkowego. Gdy będziemy z niego wychodzili dojdzie do spotkania z Paolem - to tutaj należy go zabić - nie przegapmy tego momentu, w przeciwnym razie pozostanie nam wczytanie stanu gry lub powrócenie do tematu przy kolejnym podejściu do fabuły.
Zabójstwo 2 (Misja 6) - Tym razem nasz kochany Paolo będzie zaznaczony jako główny cel. Należy przeszukać kryjówkę gangu Howlera, by go znaleźć i unicestwić.
Zabójstwo 3 (Misja 6) - W wyniku poprzedniego zabójstwa Paolo przeistoczy się w grupę szczurów i odrodzi ponownie parę pięter wyżej w kryjówce Howlera. Ponownie będzie oznaczony jako główny cen, ale tym razem gdy go uśmiercimy nie pojawi się już więcej - to będzie nasze ostatnie zabójstwo.
Pamiętajmy, aby zdobyć to trofeum przy zabójczym stylu przejścia ponieważ zabójstwo uniemożliwi nam pozyskanie osiągnięcia "Czyste ręce" w danym podejściu do fabuły.
Cisza - Silence
Wyeliminuj Jindosha, nie zdradzając swojej obecności
Eliminate Jindosh without him ever knowing you were there
Misja 4 - W trakcie trwania tej misji dotrzemy do czegoś na kształt pałacu, gdzie naszym głównym celem będzie wyeliminowanie Jindosha. Pamiętajmy, że nie możemy uruchamiać żadnych przełączników na terenie posesji, oczywiście musimy również pozostać niewykryci dla wrogów.
Na samym już końcu możemy wykorzystać windę.
Echa Wyroczni - Oracular Echoes
Wysłuchaj głosów sióstr Zakonu Wyroczni
Listen to the voices of the Sisters of the Oracular Order
Misja 5 - W trakcie trwania misji dotrzemy do sali z niebieskim "graffiti" na podłodze, prowadzącymi do tablic z niebieskimi "stworkami" i czegoś na kształt migoczących "trumien". To tutaj w punkcie mniej więcej centralnym znajdziemy coś na kształt "maszynki" z możliwym do aktywacji przyciskiem "wywołującym" głosy. Przycisk ten uruchamiamy po trzykroć, aby wysłuchać wszystkich głosów i chwilę po tym jak ostatni głos zamilknie, trofeum zostanie zaliczone.
Wyjce aż po kres - Howlers ’til the End
W Dzielnicy Pyłu stań po stronie Wyjców
Side with the Howlers in the Dust District
Misja 6 - to trofeum jest skorelowane z następnym. Aby je uzyskać mamy zabić Vicego Overseera i dostarczyć jego ciało do Paolo. Celem pozyskania następnego, musimy wykonać rzecz przeciwną - zabić i dostraczyć ciało Paolo do Vicego Overseera.
Wierność Kongregacji - Faithful to the Abbey
W Dzielnicy Pyłu stań po stronie rewidentów
Side with the Overseers in the Dust District
Patrz poprzednie trofeum "Wyjce aż po kres".
Eureka! - Eureka
Otwórz zamek Jindosha bez znajdowania podpowiedzi do kombinacji
Crack the Jindosh Lock without finding the solution elsewhere
Misja 6 - ponieważ kod do zamku Jindosha jest generowany losowo, a nie stały przy każdej rozgrywce, oczywiście opisano już w internecie jak oszukać "system".
Po pierwsze utwórzmy sobie nasz własny zapis gry na początku misji 6, podczas rozmowy z Megan Foster, a przed zabiciem jednego, czy drugiego z przywódców gangów.
Po drugie zabijmy i dostarczmy jednego z przywódców gangów do drugiego. Dzięki temu otrzymamy kombincaję do nasego zamku Jindosh - zapiszmy ją sobie.
Po trzecie i ostatnie, wczytajmy zapisany wcześniej stan gry, udajmy się do zamku Jindosh i wykorzystując pozyskany kod, otwórzmy go. Jest to również sposób przydatny jeżeli chcemy szybko ukończyć grę pozostając niewykrytymi ponieważ otwarcie zamku zakańcza misję...
Podstoli - Under the Table
Zdobądź klucz główny Stiltona, nie ogłuszając i nie alarmując strażników w jadalni
Obtain Stilton’s Master Key from under the table, with the guards there conscious & unalerted
Misja 7 - Wkrótce po tym jak zaczniemy misję, otrzymamy nowy przedmiot pozwalający nam na podróże w czasie. Zaraz po jego otrzymaniu kierujemy się na sam koniec korytarza, lawirując tak pomiędzy przeszłością i teraźniejszością, aby przeciwnicy nas nie dostrzegli - wciskając kwadrat, możemy podejrzeć, co dzieje się w "drugiej strefie czasowej". Klucz główny Stiltona znajduje się w pokoju na końcu korytarza - gdy wejdziemy do pomieszczenia schowajmy się pod stół, przenieśmy się do przeszłości i podnieśmy klucz.
Zalana piwnica - Flooded Basement
Spuść wodę, by odzyskać runę
Drain the water to recover a Rune
Misja 7 - To również, tak jak powyższe trofeum, możemy zdobyć zaraz po otrzymaniu przedmiotu do podróży w czasie. Opuszczamy pomieszczenie w którym dostaliśmy czasoposuwacz i przełączamy się na przeszłość. W długim korytarzu udajemy się do pierwszych drzwi po prawej, wskakujemy na półeczkę w kuchni, przełączamy się na teraźniejszość i przechodzimy przez otwór wentylacyjny w ścianie. Gdy przedostaniemy się do tego nowego obszaru, kierujemy się mniej więcej na lewą stronę i tam poszukujemy klatki schodowej prowadzącej na dół. Na tymże dole znajdziemy m.in. dwóch strażników i kredens czy coś w tym rodzaju, na którego blacie znajdowało się będzie koło hydrauliczne/sterownicze - należy je zabrać. W tej samej ścianie przy której stoi kredens jest dziura przez którą przerzucamy koło. Teraz przenosimy się do teraźniejszości i umieszczamy przerzucone koło na czymś w rodzaju zaworu (znajdziecie bez problemu - jest pod wodą), dzięki czemu umożliwimy sobie wypompowanie wody i odkrycie dość dobrze schowanej runy.
Zniszczenie - Dilapidation
Znajdź ukryte przejście na balkonie
Find the hidden balcony passageway
Misja 7 - I znowu jak dwa poprzednie trofea, po otrzymaniu czasoposuwacza, opuszczamy pomieszczenie w którym go pozyskaliśmy, a następnie przełączamy się na przeszłość. Ponownie wchodzimy do długiego korytarza i wybieramy te same drzwi po prawej stronie co przy poprzednim trofeum. Znowu udajemy się przez półkę w kuchni, przełączamy czas na teraźniejszość i przechodzimy przez otwór wentylacyjny. W tym nowym obszarze jest balkon, w przeszłości musimy zniszczyć dwie podpory tego balkonu, gdy przeniesiemy się do teraźniejszości balkon będzie zawalony - należy się na niego wspiąć, za co otrzymamy trofeum.
Lata temu, w innych czasach - Years Ago, Another Time
Znasz już historię Meagan Foster
Heard Meagan Foster’s story
Pomiędzy misją 8 a 9 - Gdy znajdziemy się na statku, zaraz po misji 8 i przed 9, udajemy się na górny dek, gdzie znajdziemy Megan. Wykradamy jej klucz i otwieramy przy jego pomocy drzwi prowadzące na dół, to tutaj znajdziemy audiograf i notatnik z zapisaną historią Megan Foster. Po zebraniu tych dwóch przedmiotów trofeum się odblokuje.
This can be done on the ship (hub area) between mission 8 and 9. Go to the upper deck where Meagan is. Pickpocket her key and open the door downstairs with it. In here you find an Audiograph and Notebook. Pick them up and the trophy unlocks.
Altana - Gazebo
Po raz ostatni złóż hołd Jessamine
Pay tribute to Jessamine one last time
Misja 9 - Na początku misji znajdziemy się na dziedzińcu Wieży Dunwall - jest tam małe zbiegowisko wiedźm w pobliżu obszaru z ogrodem. W samym ogrodzie znajduje się pomnik Jessaminy - wejdźmy z nim w interakcję i trofeum zostanie zaliczone.
Znajomość rodzi pogardę - Familiarity Breeds Contempt
Okradnij Galvaniego wielokrotnie
Rob Galvani multiple times
Misja 1 i 9 - oczywiście bezwzględnie należy pamiętać o obydwu misjach w przeciwnym razie będziemy musieli całą fabułę zaczynać ponownie.
Misja 1 - Gdy dostaniemy się już na ulice miasta Dunwall, w pierwszej kolejności udajemy się do pierwszego po lewej stronie budynku. W tym budynku znajdziemy sejf, który należy ograbić, a do którego kombinacja ukryta jest za obrazem w tym samym pomieszczeniu.
Misja 9 - Musimy udać się do tego samego budynku, tyle że tym razem przyjdziemy od strony przystani. Kod już znamy, wystarczy ograbić sejf i trofeum będzie nasze.
Okultystyczne rzemiosło - Occult Carver
Stwórz 10 kościanych amuletów
Craft 10 Bonecharms
Żniwiarz-sprinter - Heartbeat Reaper
Wyeliminuj 6 przeciwników w mniej niż 1,5 sekundy
Eliminated 6 enemies in less than 1.5 seconds
Misja 2 - Gdy dotrzemy do stacji kolejowej, na jej terenie musimy odnaleźć zbrojownię, skąd zabieramy granaty. Teraz należy zachować się wysoce niestosownie i zaniepokoić tak wielu wrogów jak to tylko możliwe, np. biegając po tym terenie i "wabiąc" ich do zbrojowni, a następnie traktując całą wesoło zebraną grupkę granatem - w tym miejscu z łatwością powinniśmy się uporać z tym trofeum.
Śmiercionośne przekierowanie - Fatal Redirect
Zabij przeciwnika jego własną kulą
Kill an enemy with their own bullet
By to zrobić potrzebne nam będą moce/umiejętności "Refleks" i "Znakomite odbicie", które są dostępne dla obydwu postaci - tak Emily jak i Corvo. Umiejętności te pozwolą na odbijanie kul podczas bloków. Jeżeli znajdziemy wroga z bronią (to ci ubrani na czerwono), należy pozbyć się pozostałych i prowokować przeciwnika by do nas strzelał, do czasu aż zginie. Możemy oczywiście przedtem uszkodzić go inną metodą tak, aby całość przebiegła sprawniej.
Krąg życia - Circle of Life
Rzucono opętanie jeden raz, łącząc ze sobą człowieka, ogara, szczura, rybę i krwiogza
Cast Possession once, chaining between human, hound, rat, fish, and bloodfly
Misja 5 - trofeum to jest dość skomplikowane i możemy je zdobyć tylko jako Corvo, który posiada moc opętania. W misji 5 z całą pewnością są warunki do wykonania tego trofeum, ale pamiętajmy aby do tego momentu uzbroić Corvo we wszystkie ulepszenia dotyczące mocy opętania - musimy na ten cel przeznaczyć 13 run, więc nie zmarnujmy ich na inne moce, jeżeli chcemy zaliczyć to trofeum.
Niczym duch - Ghostly
Ukończ całą misję i nie daj się zauważyć
Finish an entire mission without being spotted
Trofeum zostanie zaliczone przy okazji trofeum "Cień".
Podejście alternatywne - Alternative Approach
Ukończ całą misję, nikogo nie zabijając
Finish an entire mission with no casualties
Trofeum zostanie zaliczone przy okazji trofeum "Czyste ręce".
Czarnorynkowy złodziej - Black Market Burglar
Okradnij czarnorynkowy sklep
Rob a black market shop
Misja 2 - Na początku misji znajdźmy budynek przed którym facet patroszy ryby. Wchodzimy do niego i udajemy się (pokonując m.in. gzyms na zewn. i okno) na górne jego piętra - aż do miejsca gdzie znajdziemy zainfekowanego przeciwnika i (w przeuroczym akwarium) klucz do sklepu czarnorynkowego. Podnosimy klucz i odwracamy się o 180 stopni, za nami będzie okno, sklep do którego zdobyliśmy klucz, mieści się na dole budynku (wejście w pobliżu którego jest napis "For Rent"). No to pozostaje już tylko znaleźć właściwe drzwi, zrobić użytek z klucza i splądrować to miejsce.
Pamiątki - Souvenirs
Zbierz wszystkie obiekty dekoracyjne Groźnej Wręgi
Collect all the decorative objects for the Dreadful Wale
Do zebrania jest 10 obiektów dekoracyjnych Groźnej Wręgi. W każdej misji znajdziemy po jednym takim obiekcie, wyjątkiem jest misja 6, gdzie znajdziemy 2 obiekty. Przedmioty te musimy zdobyć za jednym przejściem, zatem niezbędne będą zapisy stanów gry na początku każdej z misji i zapisy po zebraniu przedmiotu (na wypadek naszej śmierci).
Śmierć powoduje utratę znalezionego obiektu, w takiej sytuacji należy wczytać ostatni stan gry i odnaleźć go ponownie. Niektóre przedmioty wymagają zabicia określonych przeciwników, inne są fizycznie dostępne do zebrania.
Dofinansowanie - Well Funded
Znajdź 60% obecnych w grze łupów
Find 60% of available loot
60% to dokładnie 18 000 monet do zdobycia przy jednym podejściu do fabuły. Idzie w parze z wysokim chaosem i niskim poziomem trudności. Zabijając wrogów i przeszukując ich, z łatwością powinniśmy wyciągnąć prawie połowę powyższej kwoty, do tego dochodzą znajdowane obrazy i wszystko to co możemy znaleźć w różnych zakamarkach, sejfach, szafeczkach, itp. Jeżeli gramy bez nadprzyrodzonych mocy, runy również przeobrażają się w pieniądze. O zdobytych już kwotach informują nas dane statystyczne dostępne z poziomu menu pauzy.
Podszepty Serca - Heart Whispers
Użyj Serca do odkrycia tajemnic 40 różnych osób
Using the Heart, listen to the secrets of 40 different people
Serce otrzymujemy na wczesnym etapie gry. Gdy już się w serce wyekwipujemy musimy wycelować nim w 40 różnych cywili lub żołnierzy wciskając przy tym L2, dzięki czemu poznamy sekrety ich serc.
Kolekcjoner sztuki - Art Collector
Zbierz wszystkie obrazy z kolekcji
Acquire all collectible paintings
W całej grze znajdziemy 27 obrazów, które możemy zebrać i tym samym uzyskać troeum. Są one porozrzucane po wszystkich 9 misjach, a o naszych postępach zbieractwa, informuje ekran końcowy po zakończeniu każdego etapu. Co ważne, w zasadzie dzieła musimy zebrać przy jednym podejściu do fabuły, jeżeli zbierzemy obraz i zginiemy, należało będzie wczytać stan gry i znaleźć go ponownie, albo postęp nie zostanie zapisany. Pamiętajmy, aby na początku każdej misji tworzyć zapis stanu gry, stan zapisujemy również po zebraniu obrazu, aby uniknąć jego utracenia na wypadek śmierci. Za każdy obraz dodatkowo otrzymujemy 200 monet, co łącznie da nam 5400 monet - w związku z tym warto pamiętać przy okazji o trofeum "Dofinansowanie", gdzie musimy zdobyć 18 000 "jednostek gotówki" podczas jednego przejścia fabuły.
Trofeum jest osiągalne dla obydwu postaci, ale jeżeli gramy Corvo ważne, aby zwiększyć tak szybko jak to tylko możliwe, zasięg Mignięcia, celem dostania się w pewne specyficzne miejsca.
Ilość obrazów dostępna w poszczególnych misjach przedstawia się następująco:
Misja 1 - 2 obrazy
Misja 2 - 4 obrazy
Misja 3 - 3 obrazy
Misja 4 - 6 obrazów
Misja 5 - 3 obrazy
Misja 6 - 3 obrazy
Misja 7 - 2 obrazy
Misja 8 - 3 obrazy
Misja 9 - 1 obraz
Kolekcjoner mechaniki - Clockwork Collector
Zbierz numerowane tabliczki z 3 mechanicznych żołnierzy
Obtain numbered plates for 3 Clockwork Soldiers
Misja 4 - Posiadłość - to tutaj zmierzymy się z mechanicznymi żołnierzami. Należy najpierw pozbawić monstrum głowy, korzystając czy to z ataku wręcz, czy to z broni strzelającej, a następnie biegając dookoła i uderzając w różne części korpusu, doprowadzić do odpadnięcia żółtej części pancerza. Mechaniczni żołnierze po otrzymaniu zbyt dużych uszkodzeń wybuchają, ale pozostawiają po sobie tabliczkę, którą musimy zebrać. Takie tabliczki zbieramy trzy i trofeum jest nasze.
Łotr - Rogue
Wyeliminuj 20 przeciwników nieświadomych twojej obecności
Eliminate 20 unaware enemies
Należy podkraść się do przeciwnika i zabić go lub ogłuszyć. Nie ma znaczenia, czy w wyniku tych czynności zostanie on przy życiu, czy też nie.
Akrobata - Acrobat
Wyeliminuj 10 przeciwników zabójstwem z zeskoku
Eliminate 10 enemies with Drop Assassination
Gdy zeskakujemy na przeciwnika należy przycisnąć R2 lub R1, celem wykonania zabójstwa z zeskoku. Zliczają się wszystkie eliminacje, nawet jeśli wczytamy stan gry, ale trofeum to możemy wykonać w wielu miejscach, zatem z jego realizacją nie będziemy mieli problemu.
Cień - Shadow
Ukończ grę, nie dając się zauważyć
Finish the game without being spotted
Na końcu każdej misji, a także w statystykach gry w trakcie rozgrywki mamy podgląd, który pozwala nam sprawdzić, czy komuś udało się nas dostrzec - liczba zawsze musi wskazywać 0 przez całą fabułę aż do końca. Na początku każdej misji i w trudnych miejscach pamiętajmy, aby robić sobie zapisy stanu, i korzystajmy z nich w przypadkach gdy ktoś nas wypatrzy.
Czy wybierzecie do takiego przejścia Corvo, czy też Emily, to już zależy od Waszych preferencji i stylu gry. Z uwagi na możliwość zamrażania czasu przez Corvo, to on jest szczególnie wskazywany przy realizacji tego osiągnięcia. Warto pamiętać o skrótach, tajnych przejściach itp. rozwiązaniach ułatwiających pozostanie niewykrytym.
Ciało i stal - Flesh and Steel
Ukończ grę bez używania nadprzyrodzonych mocy
Complete the game without supernatural powers
Musisz ukończyć całą grę bez użycia jakichkolwiek nadprzyrodzonych mocy twojego bohatera.
Jest to o tyle ułatwione, że wystarczy na początku 2 misji odrzucić opcję przyznania mocy, gdy zostaniemy o to zapytani - dzięki temu uruchomi się tryb bez nadprzyrodzonych mocy. Gra jeszcze raz upewni się, że nasz wybór jest świadomy i zapyta po raz kolejny, co musimy potwierdzić, aby tryb został uruchomiony. Teraz, ponieważ żadnych mocy nie posiadamy, musimy już tylko przejść grę do końca i trofeum zostanie zaliczone.
Warto wykonywać to trofeum jako jedno z ostatnich ponieważ znając fabułę będziemy w stanie znacząco przyspieszyć przejście na najłatwiejszym poziomie - podobno gra jest do przejścia nawet w godzinę. Aha, odpuśćmy sobie też znajdźki - bez mocy, byłoby to prawdziwym utrapieniem.
Cesarski Obrońca - The Royal Protector
Ukończ grę, wcielając się w Corvo Attano
Finish the game with Corvo Attano
Myślę, że nie wymaga dodatkowych komentarzy.
Cesarzowa - The Empress
Ukończ grę, wcielając się w Emily Kaldwin
Finish the game with Emily Kaldwin
Myślę, że nie wymaga dodatkowych komentarzy.
Czyste sumienie - In Good Conscience
Ukończ grę z niskim poziomem chaosu
Complete the game in low chaos
Niski poziom chaosu uzyskamy, gdy zabijemy mniej niż 20% przeciwników. W zasadzie to wspomniane trofeum uzyskamy niejako w posagu za zdobycie innego wyzwania zwanego "Podejściem alternatywnym.
Cesarstwo w chaosie - Empire in Chaos
Ukończ grę z wysokim poziomem chaosu
Complete the game in high chaos
Wysoki poziom chaosu uzyskamy za zabicie ponad 20% przeciwników w całej grze. Oczywiście najlepiej jest wykonywać to trofeum na najłatwiejszym poziomie trudności i warto przy okazji zbierać wszystkie przedmioty potrzebne do uzyskania pozostałych trofeów, itp. wyzwania, które nie zakłócą warunków trofeów trudniejszych. Aby sprawdzić poziom chaosu, należy przejść do ekranu zapisanych stanów gry, gdzie taką informację niechybnie uzyskamy.
Kochankowie - The Lovers
Używając domina, połącz 2 postaci tuż przed zabiciem jednej przez drugą
Link 2 characters with Domino just before one kills the other
Trofeum dostępne tylko, gdy gramy Emily ponieważ to ona posiada umiejętność "Domino".
Kiedy będziemy w posiadaniu tej mocy, musimy połączyć przy jej pomocy dwóch przeciwników przytrzymując L2, następnie dusimy jednego z nich R1. Gdy będziemy to robili, drugi przeciwnik zaatakuje uderzając swojego przyduszanego kamrata, to spowoduje śmierć obydwu ponieważ są połączeni efektem domina
Pieśni Serkonos - Songs of Serkonos
Znajdź w Karnace 3 muzyczne duety i wysłuchaj ich piosenek
Find 3 musical duos across Karnaca, and listen to their songs
Misja 2 - rynek przed wejściem na Stację Addermire
Misja 6 - w kryjówce gangu Howlera, pamiętajmy że musimy się zakraść i ukryci zza baru wysłuchać tej pięknej kompozycji
Misja 8 - niedaleko początku misji, w tylnej alejce, gdzie napotkamy pierwszych przeciwników. Przed pokonaniem pierwszej świetlnej ściany skierujmy nasze kroki przez budynki po prawej stronie
Uwagi:
- Ważne abyśmy wysłuchali całych piosenek od początku do końca, jeżeli przybyliśmy w trakcie poczekajmy aż utwór zostanie wykonany jeszcze raz.
- Nie możemy muzyków wystraszyć naszymi działaniami, zatem postępujmy ostrożnie.
- W ogóle nie okradajmy sklepów czarnorynkowych, bo duet w misji 8 się nie pojawi!
Ślizg wyborowy - Sliding Marksman
Strzel przeciwnikowi w głowę podczas ślizgu
Score a headshot while sliding
Gdy tylko zdobędziemy pierwszą broń, należy zrobić z niej użytek i w czasie ślizgu strzelić przeciwnika w głowę - jeżeli Wam się to nie udaje, najprawdopodobniej macie włączone autocelowanie, które na potrzeby zdobycia tego trofeum polecam wyłączyć. Nie ma znaczenia, którą postacią gramy.
Cesarski Mistrz Szpiegów - Royal Spymaster
Poznaj treść wszystkich dzienników i audiografów Meagan Foster i Antona Sokołowa z Groźnej Wręgi
Peruse all journals and audiographs by Meagan Foster and Anton Sokolov aboard the Dreadful Wale
Te dzienniki i audiografy (wszystkich razem 45) Megan Foster i Antona Sokołowa zbieramy tylko na pokładzie statku w przerwach pomiędzy misjami i tylko te przedmioty będą się liczyły, ale nie są one dostępne od razu, czy zbiorczo wszystkie, dlatego na początku konkretnych misji, gdzie mamy dostęp do tego miejsca, musimy o tym pamiętać - są to misje: 2, 4, 5, 6, 8, 9. Przedmiotów nie można zebrać za jednym razem przy jednym podejściu ponieważ każda misja to inne dzienniki i audiografy, a żeby trofeum zostało zaliczone musimy w każdej z misji odnaleźć konkretną liczbę tych przedmiotów, a konkretnie (jeżeli czegoś odszukać nie możemy, pominięcie będzie oznaczało konieczność rozpoczęcia wszystkiego od nowa, ponieważ nie będziemy mogli już tego odrobić później):
Misja 2 - 14
Misja 4 - 9
Misja 5 - 9
Misja 6 - 4
Misja 8 - 4
Misja 9 - 5
Czyste ręce - Clean Hands
Ukończ grę, nie zabijając nikogo
Complete the game without killing anyone
Żeby uzyskać to trofeum warto wyrobić sobie dwa nawyki:
1) Zapisywać stan gry na początku misji
2) Sprawdzać czy statystyki są czyste, czyli liczba uśmierconych wrogów w danej misji w dalszym ciągu wynosi 0.
Źródło: PowerPyx
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz