poniedziałek, 17 października 2016

Playstation 4 Pro - informacje, specyfikacja, przegląd, unpacking, opinia itp. - czyli dlaczego warto kupić konsolę?

dlaczego warto kupić konsolę? czy warto kupić?

A co zawiera pudełko z PS 4 Pro:



Zacznę nietypowo, bo od podsumowania - dlaczego kupiłem konsolę (5 złotych punktów):
1) Gdy zobaczyłem czym jest Playstation VR, szybko pozbyłem się gadżetu żeby zamienić go na nową wersję PS4 Pro,
2) PS4, którą posiadałem dotychczas (wersja pierwsza - posiadam ją od premiery tej generacji) nie ma już gwarancji - wolę odsprzedać niż narażać się na ewentualną awarię,
3) PS4 Pro kupiłem ponieważ jest lepsza od poprzedniczki, to w końcu szybsza technologia, szybsze działanie, nowość, a latka lecą - od premiery poprzedniej minęły już 3 lata,
4) Lepsza jakość transmitowanego obrazu (1080p) i płynniejsze działanie przy streamowaniu rozgrywki w internecie,
5) Lepsze działanie WiFi - niestety dotychczas przy poprzedniczce bywało, że miałem z tym problemy, gdy z Internetu korzystało więcej osób,
5) Skoro Sony wypuszcza podrasowaną wersję to jeszcze przynajmniej 2 lata będzie czekało z premierą PS5, a ja nie chcę zdawać się na okrojone wersje gier (czego by nie mówili, nie wierzę że PS4 będzie równie dobrze wspierane).

dlaczego kupić playstation 4 pro


Co nie miało dla mnie znaczenia przy zakupie PS4 Pro:
1) 4K - lepsza grafika to w moim przypadku zbyt mało istotne różnice pomiędzy PS4, a PS4 Pro, gram na małym monitorze - wolę myśleć że wielkość ekranu jest dla mnie skalowana w zależności od odległości położenia mojej głowy względem ekranu ;). Mówcie co chcecie, ale wiele osób korzysta ze smartfonów, więc to ewidentnie pokazuje, że rozmiar ekranu nie ma znaczenia, gdy doświadczamy czegoś indywidualnie bez udziału współwidzów.


Jeżeli chodzi o samo działanie konsoli, to ma ona dokładnie to samo menu, co poprzedniczka - tu producent postawił na standard. Gdy uruchomimy ją po raz pierwszy, w przypadku telewizorów nie obsługujących 4K, najprawdopodobniej wyświetli się nam nieczytelny obraz i będziemy zmuszeni do odpalenia trybu SAFE MODE. Nie bójcie się, to standard, a szczegóły jak postępować zamieściłem na filmie.

Warto pamiętać, że po pierwszym połączeniu Playstation 4 Pro z siecią pobierze się i zaktualizuje oprogramowanie konsoli. Następnie, po uruchomieniu aktualizacyjnym, wyświetli się opcja skopiowania danych ze starego typu konsoli Playstation 4 - jest to istotne jeżeli robimy przejście z poprzedniej wersji na nową. Pamiętajmy, że aby to zrobić będziemy potrzebowali kabla LAN do połączenia starej PS4 z nową PS4 Pro. Ja nie miałem i z kopiowania danych zrezygnowałem, chociaż szczerze mówiąc nie miałem tam żadnych danych na których by mi zależało.

Zestawienie porównawcze - PS4, a PS4 Pro wg specyfikacji podawanej przez producenta:
Nazwa produktu
PlayStation®4
Kod produktu
Seria CUH-2000
Kod produktu
Jednoukładowy procesor własny
Procesor: x86-64 AMD “Jaguar”, 8 rdzeni
Karta graficzna: silnik graficzny 1.84 TFLOPS, silnik graficzny AMD Radeon™
Pamięć
GDDR5 8GB
Rozmiar dysku twardego*
500GB, 1TB
Wymiary zewnętrzne
Ok. 265 x 39 x 288 mm (szerokość  x wysokość x głębokość)
(nie uwzględniają najbardziej wystających elementów)
Waga
2.1 kg
Napęd BD/DVD
(tylko odczyt)
BD × 6 CAV
DVD × 8 CAV
Wejście/wyjście
Super-Speed USB (USB 3.1 Gen1) port × 2
AUX port × 1

Sieć
Ethernet(10BASE-T, 100BASE-TX, 1000BASE-T)×1
IEEE 802.11 a/b/g/n/ac
Bluetooth®v4.0
Zasilanie
AC 100-240V, 50/60Hz
Zużycie energii
maksymalnie 165W
Temperatura pracy
5 ºC – 35ºC
Wyjście AV
HDMI™ Out (obsługiwany sygnał HDR)
Nazwa produktu
PlayStation®4 Pro
Kod produktu
Seria CUH-7000
Kod produktu
Jednoukładowy procesor własny
Procesor: x86-64 AMD “Jaguar”, 8 rdzeni
Karta graficzna: 4.20 TFLOPS, silnik graficzny AMD Radeon™
Pamięć
GDDR5 8GB
Rozmiar dysku twardego* 
1TB
Wymiary zewnętrzne
Ok. 295 x 55 x 327 mm (szerokość  x wysokość x głębokość)
(nie obejmują najbardziej wystających elementów)
Waga
3.3 kg
Napęd BD/DVD
(tylko odczyt)
BD × 6 CAV
DVD × 8 CAV
Wejście/wyjście
Super-Speed USB (USB 3.1 Gen.1) port × 3
AUX port × 1
Sieć
Ethernet (10BASE-T, 100BASE-TX, 1000BASE-T)×1
IEEE 802.11 a/b/g/n/ac
Bluetooth® 4.0 (LE)
Zasilanie
AC 100V, 50/60Hz
Zużycie energii
maksymalnie 310W
Temperatura pracy
5ºC – 35ºC
Wyjście AV
HDMI™ Out (obsługuje 4K/HDR)
DIGITAL OUT (OPTICAL) (cyfrowe wyjście optyczne)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz