czwartek, 20 października 2016

Dishonored 2 - trophy guide and roadmap - lista trofeów, poradnik trofeowicza, mapa drogowa


Nie wiem, czy z tym poradnikiem mi się uda, ale gra jest na tyle dobra, że nie mogłem się nie skusić na zamieszczenie poniższej listy i małe rozpoznanie w temacie trofeów z wykorzystaniem źródła czyli strony znamienitego w temacie trofeów PowerPyxa.

Metryczka:
Producent: Arkane Studios[1]
Wydawca: Bethesda Softworks
Reżyser: Raphaël Colantonio, Harvey Smith
Projektant: Dinga Bakaba
Opracowanie artystyczne: Sebastien Mitton
Scenarzysta: Austin Grossman, Terri Brosius, Harvey Smith, Sachka Duval
Kompozytor: Daniel Licht
Silnik: Void Engine[1] (bazuje na Id Tech 6)
Data wydania: 11 listopada 2016
Gatunek: gra akcji, skradanka
Tryby gry: gra jednoosobowa
Język: m.in. angielski, polski
Wymagania sprzętowe: 
Platforma: Microsoft Windows, PlayStation 4, Xbox One
Nośniki: Blu-ray, DVD, dystrybucja cyfrowa
Poprzednik: Dishonored (2012)

[WĄTEK AKTUALIZOWANY NA BIEŻĄCO]
Mapa drogowa:
Krok 1: Ukończ grę jako Emily Kaldwin, uzyskaj Cesarstwo w chaosie, odszukaj wszystkie znajdźki

Na tym etapie działamy bardzo śmiercionośnie, nie ukrywamy się i dążymy by uzyskać jak najwyższy poziom chaosu. Dzięki temu poznamy mechanikę, wstępnie fabułę i później będzie już tylko prościej pozyskać te bardziej skomplikowane trofea. Staramy się pozyskać jak najwięcej znajdziek, a także zdobyć trofeum "Dofinansowanie" - w nasze ręce musi wpaść łącznie 18 000 monet. Ponadto robimy wszystkie dodatkowe trofea możliwe do uzyskania przy wyżej określonych założeniach.

Krok 2: Ukończ grę jako Corvo Attano pozostając niewykrytym, nikogo nie zabijaj, utrzymaj chaos na niskim poziomie

Przy drugimy podejściu będzie już trudniej, tym razem nikogo nie zabijamy, nikt nie może nas namierzyć. Pod koniec każdej misji otrzymujemy informacje o łącznej liczbie zabójstw oraz liczbie wykrycia naszej postaci (te dane będą dla nas kluczowe). Ponadto ogólna informacja jest zawarta w statystykach dostępnych z poziomu menu głównego. Corvo jest podobno lepszym rozwiązaniem do działań w ukryciu, a to za sprawą jego umiejętności spowalniania czasu i zwiększonych możliwości teleportacji na odległość.

Krok 3: Ukończ grę nie używając ponadnaturalnych mocyCiało i stal
Przy trzecim ostatnim podejściu do gry, naszym zadaniem jest pokonanie jej bez używania ponadnaturalnych mocy. Sugeruje się, aby do tego celu ukończyć grę po raz trzeci, co znacząco uprości dwa poprzednie kroki. Podobno śpiesząc się, ten krok (czyli całą fabułę) można ukończyć w 3 godziny z niewielkim okładem.

Zdobądź wszystkie trofea z Dishonored 2 Earn all other Trophies for Dishonored 2
DUNWALLSKIE DNI I NOCE KARNAKI - DUNWALL DAYS AND KARNACA NIGHTS
Zdobądź wszystkie trofea z Dishonored 2
Earn all other Trophies for Dishonored 2

Udało ci się odzyskać sygnet  Recovered your signet ring
Cesarska pieczęć - Imperial Seal
Udało ci się odzyskać sygnet
Recovered your signet ring


Powiązane z fabułą - nie można pominąć.

Udało ci się dotrzeć do Karnaki Reached Karnaca
Klejnot Południa - Jewel of the South
Udało ci się dotrzeć do Karnaki
Reached Karnaca


Powiązane z fabułą - nie można pominąć.

Sprawa dr Alexandrii Hypatii została załatwiona Dealt with Dr. Alexandria Hypatia
Wewnętrzna bestia - The Beast Within
Sprawa dr Alexandrii Hypatii została załatwiona
Dealt with Dr. Alexandria Hypatia


Powiązane z fabułą - nie można pominąć.

Anton Sokołow został znaleziony w Mechanicznej Rezydencji Found Anton Sokolov in the Clockwork Mansion
Labirynt umysłu - Labyrinthine Mind
Anton Sokołow został znaleziony w Mechanicznej Rezydencji
Found Anton Sokolov in the Clockwork Mansion


Powiązane z fabułą - nie można pominąć.

Masz za sobą wizytę w przeszłości Visited the past
Noc roku 1849 - A Night in 1849
Masz za sobą wizytę w przeszłości
Visited the past


Powiązane z fabułą - nie można pominąć.

Udało ci się zabrać duszę Delili  Took Delilah’s soul
Kradzież duszy - Spirit Thief
Udało ci się zabrać duszę Delili
Took Delilah’s soul


Powiązane z fabułą - nie można pominąć.


Diuk Luca Abele został wyeliminowany Eliminated Duke Luca Abele
Precz z diukiem - Down with the Duke
Diuk Luca Abele został wyeliminowany
Eliminated Duke Luca Abele


8 misja - musisz odnaleźć Abela i go uśmiercić. Poznasz go po tym, że nosi w kieszeni klucz, który możesz ukraść. Gdy go odnajdziesz zabij go lub najpierw porozmawiaj wciskając kwadrat i wybierając opcję dialogową, w której powiesz mu, że zapłaci za swoje grzechy - po czym należy go unicestwić.

Ostatni znany ci członek rodziny został uratowany Saved your last known family member
Największy dar - The Greatest Gift
Ostatni znany ci członek rodziny został uratowany
Saved your last known family member


Powiązane z fabułą - nie można pominąć.

Uratuj drukarza gazety Kurier Dunwallski Save the Printer of the Dunwall Courier
Wolność słowa - Freedom of Speech
Uratuj drukarza gazety Kurier Dunwallski
Save the Printer of the Dunwall Courier


Misja 1 - na ulicach Dunwall, po ucieczce z pałacu będziesz przechodził obok wydawnictwa zlokalizowanego po lewej stronie drogi do przystani. Udaj się na ostatnie piętro budynku w którym mieści się wydawnictwo, gdzie znajdziesz drukarza zastraszanego przez żołnierza. Wyeliminuj żołdaka i następnie porozmawiaj z durkarzem - dzięki temu trofeum zostanie zaliczone.


Wykradnij ciało dla Mindy Blanchard Steal a corpse for Mindy Blanchard
Śmiertelna kradzież - Morbid Theft
Wykradnij ciało dla Mindy Blanchard
Steal a corpse for Mindy Blanchard


Misja 2 - Gdy rozpocznie się misja udaj się do czarnorynkowego sklepu i wyjdź przez okno na zapleczu. Znajdziesz tam kobietę zwaną Mindy Blanchard, po rozmowie z którą otrzymasz zadanie poboczne do wykonania, za wykonanie którego otrzymasz trofeum.

Powstrzymaj Najwyższą Straż przed wepchnięciem obywatela na ścianę światła Stop the Grand Guard from pushing someone into the Wall of Light
Odroczenie egzekucji - Stay of Execution
Powstrzymaj Najwyższą Straż przed wepchnięciem obywatela na ścianę światła
Stop the Grand Guard from pushing someone into the Wall of Light


Misja 2 - Zaraz na początku misji znajdziesz się w pobliżu elektrycznej bariery, która eliminuje wszystkie nieuprawnione do jej przekraczania jednostki. Dwóch strażników będzie próbowało wepchnąć na tę barierę cywila - należy wyeliminować ich zanim dokonają egzekucji na niewinnym człowieku.

Zeskocz z najwyższego punktu Addermire i zabij przeciwnika poniżej Drop from Addermire’s highest point and take out an enemy below
Skok odwagi - Fearless Fall
Zeskocz z najwyższego punktu Addermire i zabij przeciwnika poniżej
Drop from Addermire’s highest point and take out an enemy below


Misja 3 - Jak tylko rozpoczniemy trzecią misję, udajemy się na dach szpitala. Możemy użyć do tego celu windy lub drzemiących w nas "magicznych mocy". Gdy już dotrzemy na szczyt, stajemy na krawędzi i zeskakujemy na jednego z wrogów - musimy go zabić wciskając przycisk odpowiedzialny za walkę wręcz (najpewniej R2), tuż przed momentem gdy uderzymy w ziemię. Aby zwabić wroga w dogodne dla nas miejsce, możemy strzelić w to miejsce z łuku lub użyć materiałów wybuchowych, wrogowie przyjdą zbadać taką lokalizację.

Porozmawiaj z dr Hypatią na Groźnej Wrędze Chat with Dr. Hypatia aboard the Dreadful Wale
Przeciwserum - Counter-serum
Porozmawiaj z dr Hypatią na Groźnej Wrędze
Chat with Dr. Hypatia aboard the Dreadful Wale


Misja 3 - Jednym z głównych celów podczas tej misji jest rozmowa z dr Hypatią. Celem, dla spełnienia warunków tego trofeum, jest z kolei wyleczenie pani doktor poprzez spreparowanie i podanie jej przeciwserum. Pamiętajmy, aby jej nie zabijać, bo stracimy szansę na zdobycie trofeum. Gdy już odbędziemy z nią w kostnicy wstępną konwersację, sprawdźmy umierającego na tyłach pokoju pacjenta. Da on nam zadanie poboczne i kombinację do sejfu - to właśnie w sejfie znajdziemy formułę na wykonanie antidotum, dzięki czemu będziemy mogli je stworzyć. Następnie wstrzykujemy przeciwserum pani doktor - robimy to obezwładniając ją (ogłuszamy, nie zabijamy - R1). Po ukończeniu misji znajdziemy się na pokładzie Groźnej Wręgi, gdzie jak się okaże będize też dr Hypatia - to tutaj mamy z nią porozmawiać, aby trofeum zostało zaliczone.

Zabij Paola trzy razy Kill Paolo three times
Miejsce trzech zgonów - Place of Three Deaths
Zabij Paola trzy razy
Kill Paolo three times


Misja 4 i 6 - Trofeum to wymaga podjęcia działań w dwóch misjach - 4 i 6. Pierwsza okazja do zabójstwa pojawi sie w misji 4, a na kolejne dwie musimy potem zaczekać do misji 6.

Zabójstwo 1 (Misja 4) - Na samym początku misji udajemy się do sklepu czarnorynkowego. Gdy będziemy z niego wychodzili dojdzie do spotkania z Paolem - to tutaj należy go zabić - nie przegapmy tego momentu, w przeciwnym razie pozostanie nam wczytanie stanu gry lub powrócenie do tematu przy kolejnym podejściu do fabuły.
Zabójstwo 2 (Misja 6) - Tym razem nasz kochany Paolo będzie zaznaczony jako główny cel. Należy przeszukać kryjówkę gangu Howlera, by go znaleźć i unicestwić.
Zabójstwo 3 (Misja 6) - W wyniku poprzedniego zabójstwa Paolo przeistoczy się w grupę szczurów i odrodzi ponownie parę pięter wyżej w kryjówce Howlera. Ponownie będzie oznaczony jako główny cen, ale tym razem gdy go uśmiercimy nie pojawi się już więcej - to będzie nasze ostatnie zabójstwo.

Pamiętajmy, aby zdobyć to trofeum przy zabójczym stylu przejścia ponieważ zabójstwo uniemożliwi nam pozyskanie osiągnięcia "Czyste ręce" w danym podejściu do fabuły.

Wyeliminuj Jindosha, nie zdradzając swojej obecności  Eliminate Jindosh without him ever knowing you were there
Cisza - Silence
Wyeliminuj Jindosha, nie zdradzając swojej obecności
Eliminate Jindosh without him ever knowing you were there


Misja 4 - W trakcie trwania tej misji dotrzemy do czegoś na kształt pałacu, gdzie naszym głównym celem będzie wyeliminowanie Jindosha. Pamiętajmy, że nie możemy uruchamiać żadnych przełączników na terenie posesji, oczywiście musimy również pozostać niewykryci dla wrogów.
Na samym już końcu możemy wykorzystać windę.

Wysłuchaj głosów sióstr Zakonu Wyroczni  Listen to the voices of the Sisters of the Oracular Order
Echa Wyroczni - Oracular Echoes
Wysłuchaj głosów sióstr Zakonu Wyroczni
Listen to the voices of the Sisters of the Oracular Order


Misja 5 - W trakcie trwania misji dotrzemy do sali z niebieskim "graffiti" na podłodze, prowadzącymi do tablic z niebieskimi "stworkami" i czegoś na kształt migoczących "trumien".  To tutaj w punkcie mniej więcej centralnym znajdziemy coś na kształt "maszynki" z możliwym do aktywacji przyciskiem "wywołującym" głosy. Przycisk ten uruchamiamy po trzykroć, aby wysłuchać wszystkich głosów i chwilę po tym jak ostatni głos zamilknie, trofeum zostanie zaliczone.


W Dzielnicy Pyłu stań po stronie Wyjców Side with the Howlers in the Dust District
Wyjce aż po kres - Howlers ’til the End
W Dzielnicy Pyłu stań po stronie Wyjców
Side with the Howlers in the Dust District


Misja 6 - to trofeum jest skorelowane z następnym. Aby je uzyskać mamy zabić Vicego Overseera i dostarczyć jego ciało do Paolo. Celem pozyskania następnego, musimy wykonać rzecz przeciwną - zabić i dostraczyć ciało Paolo do Vicego Overseera.


W Dzielnicy Pyłu stań po stronie rewidentów Side with the Overseers in the Dust District
Wierność Kongregacji - Faithful to the Abbey
W Dzielnicy Pyłu stań po stronie rewidentów
Side with the Overseers in the Dust District


Patrz poprzednie trofeum "Wyjce aż po kres".

Otwórz zamek Jindosha bez znajdowania podpowiedzi do kombinacji  Crack the Jindosh Lock without finding the solution elsewhere
Eureka! - Eureka
Otwórz zamek Jindosha bez znajdowania podpowiedzi do kombinacji
Crack the Jindosh Lock without finding the solution elsewhere


Misja 6 - ponieważ kod do zamku Jindosha jest generowany losowo, a nie stały przy każdej rozgrywce, oczywiście opisano już w internecie jak oszukać "system".
Po pierwsze utwórzmy sobie nasz własny zapis gry na początku misji 6, podczas rozmowy z Megan Foster, a przed zabiciem jednego, czy drugiego z przywódców gangów.
Po drugie zabijmy i dostarczmy jednego z przywódców gangów do drugiego. Dzięki temu otrzymamy kombincaję do nasego zamku Jindosh - zapiszmy ją sobie.
Po trzecie i ostatnie, wczytajmy zapisany wcześniej stan gry, udajmy się do zamku Jindosh i wykorzystując pozyskany kod, otwórzmy go. Jest to również sposób przydatny jeżeli chcemy szybko ukończyć grę pozostając niewykrytymi ponieważ otwarcie zamku zakańcza misję...

Zdobądź klucz główny Stiltona, nie ogłuszając i nie alarmując strażników w jadalni  Obtain Stilton’s Master Key from under the table, with the guards there conscious & unalerted
Podstoli - Under the Table
Zdobądź klucz główny Stiltona, nie ogłuszając i nie alarmując strażników w jadalni
Obtain Stilton’s Master Key from under the table, with the guards there conscious & unalerted

Misja 7 - Wkrótce po tym jak zaczniemy misję, otrzymamy nowy przedmiot pozwalający nam na podróże w czasie. Zaraz po jego otrzymaniu kierujemy się na sam koniec korytarza, lawirując tak pomiędzy przeszłością i teraźniejszością, aby przeciwnicy nas nie dostrzegli - wciskając kwadrat, możemy podejrzeć, co dzieje się w "drugiej strefie czasowej". Klucz główny Stiltona znajduje się w pokoju na końcu korytarza - gdy wejdziemy do pomieszczenia schowajmy się pod stół, przenieśmy się do przeszłości i podnieśmy klucz.

Spuść wodę, by odzyskać runę Drain the water to recover a Rune
Zalana piwnica - Flooded Basement
Spuść wodę, by odzyskać runę
Drain the water to recover a Rune


Misja 7 - To również, tak jak powyższe trofeum, możemy zdobyć zaraz po otrzymaniu przedmiotu do podróży w czasie. Opuszczamy pomieszczenie w którym dostaliśmy czasoposuwacz i przełączamy się na przeszłość. W długim korytarzu udajemy się do pierwszych drzwi po prawej, wskakujemy na półeczkę w kuchni, przełączamy się na teraźniejszość i przechodzimy przez otwór wentylacyjny w ścianie. Gdy przedostaniemy się do tego nowego obszaru, kierujemy się mniej więcej na lewą stronę i tam poszukujemy klatki schodowej prowadzącej na dół. Na tymże dole znajdziemy m.in. dwóch strażników i kredens czy coś w tym rodzaju, na którego blacie znajdowało się będzie koło hydrauliczne/sterownicze - należy je zabrać. W tej samej ścianie przy której stoi kredens jest dziura przez którą przerzucamy koło. Teraz przenosimy się do teraźniejszości i umieszczamy przerzucone koło na czymś w rodzaju zaworu (znajdziecie bez problemu - jest pod wodą), dzięki czemu umożliwimy sobie wypompowanie wody i odkrycie dość dobrze schowanej runy.

Znajdź ukryte przejście na balkonie Find the hidden balcony passageway
Zniszczenie - Dilapidation
Znajdź ukryte przejście na balkonie
Find the hidden balcony passageway


Misja 7 - I znowu jak dwa poprzednie trofea, po otrzymaniu czasoposuwacza, opuszczamy pomieszczenie w którym go pozyskaliśmy, a następnie przełączamy się na przeszłość. Ponownie wchodzimy do długiego korytarza i wybieramy te same drzwi po prawej stronie co przy poprzednim trofeum. Znowu udajemy się przez półkę w kuchni, przełączamy czas na teraźniejszość i przechodzimy przez otwór wentylacyjny. W tym nowym obszarze jest balkon, w przeszłości musimy zniszczyć dwie podpory tego balkonu, gdy przeniesiemy się do teraźniejszości balkon będzie zawalony - należy się na niego wspiąć, za co otrzymamy trofeum.

Znasz już historię Meagan Foster  Heard Meagan Foster’s story
Lata temu, w innych czasach - Years Ago, Another Time
Znasz już historię Meagan Foster
Heard Meagan Foster’s story


Pomiędzy misją 8 a 9 -  Gdy znajdziemy się na statku, zaraz po misji 8 i przed 9, udajemy się na górny dek, gdzie znajdziemy Megan. Wykradamy jej klucz i otwieramy przy jego pomocy drzwi prowadzące na dół, to tutaj znajdziemy audiograf i notatnik z zapisaną historią Megan Foster. Po zebraniu tych dwóch przedmiotów trofeum się odblokuje.
This can be done on the ship (hub area) between mission 8 and 9. Go to the upper deck where Meagan is. Pickpocket her key and open the door downstairs with it. In here you find an Audiograph and Notebook. Pick them up and the trophy unlocks.

Po raz ostatni złóż hołd Jessamine Pay tribute to Jessamine one last time
Altana - Gazebo
Po raz ostatni złóż hołd Jessamine
Pay tribute to Jessamine one last time


Misja 9 - Na początku misji znajdziemy się na dziedzińcu Wieży Dunwall - jest tam małe zbiegowisko wiedźm w pobliżu obszaru z ogrodem. W samym ogrodzie znajduje się pomnik Jessaminy - wejdźmy z nim w interakcję i trofeum zostanie zaliczone.

Okradnij Galvaniego wielokrotnie  Rob Galvani multiple times
Znajomość rodzi pogardę - Familiarity Breeds Contempt
Okradnij Galvaniego wielokrotnie
Rob Galvani multiple times


Misja 1 i 9 - oczywiście bezwzględnie należy pamiętać o obydwu misjach w przeciwnym razie będziemy musieli całą fabułę zaczynać ponownie.

Misja 1 - Gdy dostaniemy się już na ulice miasta Dunwall, w pierwszej kolejności udajemy się do pierwszego po lewej stronie budynku. W tym budynku znajdziemy sejf, który należy ograbić, a do którego kombinacja ukryta jest za obrazem w tym samym pomieszczeniu.
Misja 9 - Musimy udać się do tego samego budynku, tyle że tym razem przyjdziemy od strony przystani. Kod już znamy, wystarczy ograbić sejf i trofeum będzie nasze.

Stwórz 10 kościanych amuletów Craft 10 Bonecharms
Okultystyczne rzemiosło - Occult Carver
Stwórz 10 kościanych amuletów
Craft 10 Bonecharms


Wyeliminuj 6 przeciwników w mniej niż 1,5 sekundy  Eliminated 6 enemies in less than 1.5 seconds
Żniwiarz-sprinter - Heartbeat Reaper
Wyeliminuj 6 przeciwników w mniej niż 1,5 sekundy
Eliminated 6 enemies in less than 1.5 seconds


Misja 2 - Gdy dotrzemy do stacji kolejowej, na jej terenie musimy odnaleźć zbrojownię, skąd zabieramy granaty. Teraz należy zachować się wysoce niestosownie i zaniepokoić tak wielu wrogów jak to tylko możliwe, np. biegając po tym terenie i "wabiąc" ich do zbrojowni, a następnie traktując całą wesoło zebraną grupkę granatem - w tym miejscu z łatwością powinniśmy się uporać z tym trofeum.

Zabij przeciwnika jego własną kulą Kill an enemy with their own bullet
Śmiercionośne przekierowanie - Fatal Redirect
Zabij przeciwnika jego własną kulą
Kill an enemy with their own bullet


By to zrobić potrzebne nam będą moce/umiejętności "Refleks" i "Znakomite odbicie", które są dostępne dla obydwu postaci - tak Emily jak i Corvo. Umiejętności te pozwolą na odbijanie kul podczas bloków. Jeżeli znajdziemy wroga z bronią (to ci ubrani na czerwono), należy pozbyć się pozostałych i prowokować przeciwnika by do nas strzelał, do czasu aż zginie. Możemy oczywiście przedtem uszkodzić go inną metodą tak, aby całość przebiegła sprawniej.

Rzucono opętanie jeden raz, łącząc ze sobą człowieka, ogara, szczura, rybę i krwiogza Cast Possession once, chaining between human, hound, rat, fish, and bloodfly
Krąg życia - Circle of Life
Rzucono opętanie jeden raz, łącząc ze sobą człowieka, ogara, szczura, rybę i krwiogza
Cast Possession once, chaining between human, hound, rat, fish, and bloodfly


Misja 5 - trofeum to jest dość skomplikowane i możemy je zdobyć tylko jako Corvo, który posiada moc opętania. W misji 5 z całą pewnością są warunki do wykonania tego trofeum, ale pamiętajmy aby do tego momentu uzbroić Corvo we wszystkie ulepszenia dotyczące mocy opętania - musimy na ten cel przeznaczyć 13 run, więc nie zmarnujmy ich na inne moce, jeżeli chcemy zaliczyć to trofeum.

Ukończ całą misję i nie daj się zauważyć  Finish an entire mission without being spotted
Niczym duch - Ghostly
Ukończ całą misję i nie daj się zauważyć
Finish an entire mission without being spotted


Trofeum zostanie zaliczone przy okazji trofeum "Cień".

Ukończ całą misję, nikogo nie zabijając  Finish an entire mission with no casualties
Podejście alternatywne - Alternative Approach
Ukończ całą misję, nikogo nie zabijając
Finish an entire mission with no casualties


Trofeum zostanie zaliczone przy okazji trofeum "Czyste ręce".

Okradnij czarnorynkowy sklep Rob a black market shop
Czarnorynkowy złodziej  - Black Market Burglar
Okradnij czarnorynkowy sklep
Rob a black market shop


Misja 2 - Na początku misji znajdźmy budynek przed którym facet patroszy ryby. Wchodzimy do niego i udajemy się (pokonując m.in. gzyms na zewn. i okno) na górne jego piętra - aż do miejsca gdzie znajdziemy zainfekowanego przeciwnika i (w przeuroczym akwarium) klucz do sklepu czarnorynkowego. Podnosimy klucz i odwracamy się o 180 stopni, za nami będzie okno, sklep do którego zdobyliśmy klucz, mieści się na dole budynku (wejście w pobliżu którego jest napis "For Rent"). No to pozostaje już tylko znaleźć właściwe drzwi, zrobić użytek z klucza i splądrować to miejsce.

Zbierz wszystkie obiekty dekoracyjne Groźnej Wręgi Collect all the decorative objects for the Dreadful Wale
Pamiątki - Souvenirs
Zbierz wszystkie obiekty dekoracyjne Groźnej Wręgi
Collect all the decorative objects for the Dreadful Wale


Do zebrania jest 10 obiektów dekoracyjnych Groźnej Wręgi. W każdej misji znajdziemy po jednym takim obiekcie, wyjątkiem jest misja 6, gdzie znajdziemy 2 obiekty. Przedmioty te musimy zdobyć za jednym przejściem, zatem niezbędne będą zapisy stanów gry na początku każdej z misji i zapisy po zebraniu przedmiotu (na wypadek naszej śmierci).
Śmierć powoduje utratę znalezionego obiektu, w takiej sytuacji należy wczytać ostatni stan gry i odnaleźć go ponownie. Niektóre przedmioty wymagają zabicia określonych przeciwników, inne są fizycznie dostępne do zebrania.

Znajdź 60% obecnych w grze łupów Find 60% of available loot
Dofinansowanie - Well Funded
Znajdź 60% obecnych w grze łupów
Find 60% of available loot


60% to dokładnie 18 000 monet do zdobycia przy jednym podejściu do fabuły. Idzie w parze z wysokim chaosem i niskim poziomem trudności. Zabijając wrogów i przeszukując ich, z łatwością powinniśmy wyciągnąć prawie połowę powyższej kwoty, do tego dochodzą znajdowane obrazy i wszystko to co możemy znaleźć w różnych zakamarkach, sejfach, szafeczkach, itp. Jeżeli gramy bez nadprzyrodzonych mocy, runy również przeobrażają się w pieniądze. O zdobytych już kwotach informują nas dane statystyczne dostępne z poziomu menu pauzy.

Użyj Serca do odkrycia tajemnic 40 różnych osób  Using the Heart, listen to the secrets of 40 different people
Podszepty Serca - Heart Whispers
Użyj Serca do odkrycia tajemnic 40 różnych osób
Using the Heart, listen to the secrets of 40 different people


Serce otrzymujemy na wczesnym etapie gry. Gdy już się w serce wyekwipujemy musimy wycelować nim w 40 różnych cywili lub żołnierzy wciskając przy tym L2, dzięki czemu poznamy sekrety ich serc.

Zbierz wszystkie obrazy z kolekcji  Acquire all collectible paintings
Kolekcjoner sztuki - Art Collector
Zbierz wszystkie obrazy z kolekcji
Acquire all collectible paintings


W całej grze znajdziemy 27 obrazów, które możemy zebrać i tym samym uzyskać troeum. Są one porozrzucane po wszystkich 9 misjach, a o naszych postępach zbieractwa, informuje ekran końcowy po zakończeniu każdego etapu. Co ważne, w zasadzie dzieła musimy zebrać przy jednym podejściu do fabuły, jeżeli zbierzemy obraz i zginiemy, należało będzie wczytać stan gry i znaleźć go ponownie, albo postęp nie zostanie zapisany. Pamiętajmy, aby na początku każdej misji tworzyć zapis stanu gry, stan zapisujemy również po zebraniu obrazu, aby uniknąć jego utracenia na wypadek śmierci. Za każdy obraz dodatkowo otrzymujemy 200 monet, co łącznie da nam 5400 monet - w związku z tym warto pamiętać przy okazji o trofeum "Dofinansowanie", gdzie musimy zdobyć 18 000 "jednostek gotówki" podczas jednego przejścia fabuły.

Trofeum jest osiągalne dla obydwu postaci, ale jeżeli gramy Corvo ważne, aby zwiększyć tak szybko jak to tylko możliwe, zasięg Mignięcia, celem dostania się w pewne specyficzne miejsca.

Ilość obrazów dostępna w poszczególnych misjach przedstawia się następująco:
Misja 1 - 2 obrazy
Misja 2 - 4 obrazy
Misja 3 - 3 obrazy
Misja 4 - 6 obrazów
Misja 5 - 3 obrazy
Misja 6 - 3 obrazy
Misja 7 - 2 obrazy
Misja 8 - 3 obrazy
Misja 9 - 1 obraz

Zbierz numerowane tabliczki z 3 mechanicznych żołnierzy  Obtain numbered plates for 3 Clockwork Soldiers
Kolekcjoner mechaniki - Clockwork Collector
Zbierz numerowane tabliczki z 3 mechanicznych żołnierzy
Obtain numbered plates for 3 Clockwork Soldiers


Misja 4 - Posiadłość - to tutaj zmierzymy się z mechanicznymi żołnierzami. Należy najpierw pozbawić monstrum głowy, korzystając czy to z ataku wręcz, czy to z broni strzelającej, a następnie biegając dookoła i uderzając w różne części korpusu, doprowadzić do odpadnięcia żółtej części pancerza. Mechaniczni żołnierze po otrzymaniu zbyt dużych uszkodzeń wybuchają, ale pozostawiają po sobie tabliczkę, którą musimy zebrać. Takie tabliczki zbieramy trzy i trofeum jest nasze.

Wyeliminuj 20 przeciwników nieświadomych twojej obecności  Eliminate 20 unaware enemies
Łotr - Rogue
Wyeliminuj 20 przeciwników nieświadomych twojej obecności
Eliminate 20 unaware enemies


Należy podkraść się do przeciwnika i zabić go lub ogłuszyć. Nie ma znaczenia, czy w wyniku tych czynności zostanie on przy życiu, czy też nie.

Wyeliminuj 10 przeciwników zabójstwem z zeskoku Eliminate 10 enemies with Drop Assassination
Akrobata - Acrobat
Wyeliminuj 10 przeciwników zabójstwem z zeskoku
Eliminate 10 enemies with Drop Assassination


Gdy zeskakujemy na przeciwnika należy przycisnąć R2 lub R1, celem wykonania zabójstwa z zeskoku. Zliczają się wszystkie eliminacje, nawet jeśli wczytamy stan gry, ale trofeum to możemy wykonać w wielu miejscach, zatem z jego realizacją nie będziemy mieli problemu.

Ukończ grę, nie dając się zauważyć Finish the game without being spotted
Cień - Shadow
Ukończ grę, nie dając się zauważyć
Finish the game without being spotted


Na końcu każdej misji, a także w statystykach gry w trakcie rozgrywki mamy podgląd, który pozwala nam sprawdzić, czy komuś udało się nas dostrzec - liczba zawsze musi wskazywać 0 przez całą fabułę aż do końca. Na początku każdej misji i w trudnych miejscach pamiętajmy, aby robić sobie zapisy stanu, i korzystajmy z nich w przypadkach gdy ktoś nas wypatrzy.

Czy wybierzecie do takiego przejścia Corvo, czy też Emily, to już zależy od Waszych preferencji i stylu gry. Z uwagi na możliwość zamrażania czasu przez Corvo, to on jest szczególnie wskazywany przy realizacji tego osiągnięcia. Warto pamiętać o skrótach, tajnych przejściach itp. rozwiązaniach ułatwiających pozostanie niewykrytym.

Ukończ grę bez używania nadprzyrodzonych mocy  Complete the game without supernatural powers
Ciało i stal - Flesh and Steel
Ukończ grę bez używania nadprzyrodzonych mocy
Complete the game without supernatural powers


Musisz ukończyć całą grę bez użycia jakichkolwiek nadprzyrodzonych mocy twojego bohatera.
Jest to o tyle ułatwione, że wystarczy na początku 2 misji odrzucić opcję przyznania mocy, gdy zostaniemy o to zapytani - dzięki temu uruchomi się tryb bez nadprzyrodzonych mocy. Gra jeszcze raz upewni się, że nasz wybór jest świadomy i zapyta po raz kolejny, co musimy potwierdzić, aby tryb został uruchomiony. Teraz, ponieważ żadnych mocy nie posiadamy, musimy już tylko przejść grę do końca i trofeum zostanie zaliczone.
Warto wykonywać to trofeum jako jedno z ostatnich ponieważ znając fabułę będziemy w stanie znacząco przyspieszyć przejście na najłatwiejszym poziomie - podobno gra jest do przejścia nawet w godzinę. Aha, odpuśćmy sobie też znajdźki - bez mocy, byłoby to prawdziwym utrapieniem.

Ukończ grę, wcielając się w Corvo Attano Finish the game with Corvo Attano
Cesarski Obrońca - The Royal Protector
Ukończ grę, wcielając się w Corvo Attano
Finish the game with Corvo Attano


Myślę, że nie wymaga dodatkowych komentarzy.

Ukończ grę, wcielając się w Emily Kaldwin  Finish the game with Emily Kaldwin
Cesarzowa - The Empress
Ukończ grę, wcielając się w Emily Kaldwin
Finish the game with Emily Kaldwin


Myślę, że nie wymaga dodatkowych komentarzy.

Ukończ grę z niskim poziomem chaosu  Complete the game in low chaos
Czyste sumienie - In Good Conscience
Ukończ grę z niskim poziomem chaosu
Complete the game in low chaos


Niski poziom chaosu uzyskamy, gdy zabijemy mniej niż 20% przeciwników. W zasadzie to wspomniane trofeum uzyskamy niejako w posagu za zdobycie innego wyzwania zwanego "Podejściem alternatywnym.

Ukończ grę z wysokim poziomem chaosu  Complete the game in high chaos
Cesarstwo w chaosie - Empire in Chaos
Ukończ grę z wysokim poziomem chaosu
Complete the game in high chaos


Wysoki poziom chaosu uzyskamy za zabicie ponad 20% przeciwników w całej grze. Oczywiście najlepiej jest wykonywać to trofeum na najłatwiejszym poziomie trudności i warto przy okazji zbierać wszystkie przedmioty potrzebne do uzyskania pozostałych trofeów, itp. wyzwania, które nie zakłócą warunków trofeów trudniejszych. Aby sprawdzić poziom chaosu, należy przejść do ekranu zapisanych stanów gry, gdzie taką informację niechybnie uzyskamy.


Używając domina, połącz 2 postaci tuż przed zabiciem jednej przez drugą  Link 2 characters with Domino just before one kills the other
Kochankowie - The Lovers
Używając domina, połącz 2 postaci tuż przed zabiciem jednej przez drugą
Link 2 characters with Domino just before one kills the other


Trofeum dostępne tylko, gdy gramy Emily ponieważ to ona posiada umiejętność "Domino".
Kiedy będziemy w posiadaniu tej mocy, musimy połączyć przy jej pomocy dwóch przeciwników przytrzymując L2, następnie dusimy jednego z nich R1. Gdy będziemy to robili, drugi przeciwnik zaatakuje uderzając swojego przyduszanego kamrata, to spowoduje śmierć obydwu ponieważ są połączeni efektem domina

Znajdź w Karnace 3 muzyczne duety i wysłuchaj ich piosenek  Find 3 musical duos across Karnaca, and listen to their songs
Pieśni Serkonos - Songs of Serkonos
Znajdź w Karnace 3 muzyczne duety i wysłuchaj ich piosenek
Find 3 musical duos across Karnaca, and listen to their songs


Misja 2 - rynek przed wejściem na Stację Addermire
Misja 6 - w kryjówce gangu Howlera, pamiętajmy że musimy się zakraść i ukryci zza baru wysłuchać tej pięknej kompozycji
Misja 8 - niedaleko początku misji, w tylnej alejce, gdzie napotkamy pierwszych przeciwników. Przed pokonaniem pierwszej świetlnej ściany skierujmy nasze kroki przez budynki po prawej stronie

Uwagi:
- Ważne abyśmy wysłuchali całych piosenek od początku do końca, jeżeli przybyliśmy w trakcie poczekajmy aż utwór zostanie wykonany jeszcze raz.
- Nie możemy muzyków wystraszyć naszymi działaniami, zatem postępujmy ostrożnie.
- W ogóle nie okradajmy sklepów czarnorynkowych, bo duet w misji 8 się nie pojawi!

Strzel przeciwnikowi w głowę podczas ślizgu Score a headshot while sliding
Ślizg wyborowy - Sliding Marksman
Strzel przeciwnikowi w głowę podczas ślizgu
Score a headshot while sliding


Gdy tylko zdobędziemy pierwszą broń, należy zrobić z niej użytek i w czasie ślizgu strzelić przeciwnika w głowę - jeżeli Wam się to nie udaje, najprawdopodobniej macie włączone autocelowanie, które na potrzeby zdobycia tego trofeum polecam wyłączyć. Nie ma znaczenia, którą postacią gramy.

Poznaj treść wszystkich dzienników i audiografów Meagan Foster i Antona Sokołowa z Groźnej Wręgi Peruse all journals and audiographs by Meagan Foster and Anton Sokolov aboard the Dreadful Wale
Cesarski Mistrz Szpiegów - Royal Spymaster
Poznaj treść wszystkich dzienników i audiografów Meagan Foster i Antona Sokołowa z Groźnej Wręgi
Peruse all journals and audiographs by Meagan Foster and Anton Sokolov aboard the Dreadful Wale

Te dzienniki i audiografy (wszystkich razem 45) Megan Foster i Antona Sokołowa zbieramy tylko na pokładzie statku w przerwach pomiędzy misjami i tylko te przedmioty będą się liczyły, ale nie są one dostępne od razu, czy zbiorczo wszystkie, dlatego na początku konkretnych misji, gdzie mamy dostęp do tego miejsca, musimy o tym pamiętać - są to misje: 2, 4, 5, 6, 8, 9. Przedmiotów nie można zebrać za jednym razem przy jednym podejściu ponieważ każda misja to inne dzienniki i audiografy, a żeby trofeum zostało zaliczone musimy w każdej z misji odnaleźć konkretną liczbę tych przedmiotów, a konkretnie (jeżeli czegoś odszukać nie możemy, pominięcie będzie oznaczało konieczność rozpoczęcia wszystkiego od nowa, ponieważ nie będziemy mogli już tego odrobić później):
Misja 2 - 14
Misja 4 - 9
Misja 5 - 9
Misja 6 - 4
Misja 8 - 4
Misja 9 - 5

Ukończ grę, nie zabijając nikogo Complete the game without killing anyone
Czyste ręce - Clean Hands
Ukończ grę, nie zabijając nikogo
Complete the game without killing anyone


Żeby uzyskać to trofeum warto wyrobić sobie dwa nawyki:
1) Zapisywać stan gry na początku misji
2) Sprawdzać czy statystyki są czyste, czyli liczba uśmierconych wrogów w danej misji w dalszym ciągu wynosi 0.

Źródło: PowerPyx

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz