środa, 25 stycznia 2017

NieR: Automata - PS4 - poradnik trofeowicza - Trophy guide and road map

Automata, Nier, NieR: Automata, playstation 4, poradnik, poradnik trofeowicza, ps4, road map, trophy guide, trophy guide and road map, achievements, lista trofeów, poradnik, trofea, trophies,

Studio odpowiedzialne: PlatinumGames
Wydawca: Square Enix
Reżyser: Taro Yoko
Producenci: Yosuke Saito, Atsushi Inaba
Projektanci: Takahisa Taura, Isao Negishi
Programista: Ryo Onishi
Opracowanie artystyczne: Akihiko Yoshida, Yuya Nagai
Scenarzysta: Taro Yoko
Kompozytor: Keiichi Okabe, Keigo Hoashi
Z serii: Drakengard
Platformy: PlayStation 4, Microsoft Windows
Data wydania PL: 10 marzec 2017
Gatunek: Action role-playing
Tryb: dla pojedynczego gracza



Nier: Automata jest grą akcji z gatunku RPG, z otwartym światem. To kontynuacja poprzedniej części, która nosiła tytuł Nier. Czerpią one ideę sterowania z serii Drakengard.
Fabuła osadzona jest w post-apokaliptycznym świecie, gdzie reszta pozostałych przy życiu ludzi prowadzi wojnę z maszynami przysłanymi przez najeźdźców z kosmosu.
W grze wcielamy się w androida oraz postacie mu towarzyszące.

To co zasługuje na uwagę, to osadzenie specyficznej mechaniki i typu gry właśnie w otwartym świecie, gdzie na poszczególnych etapach fabuły przyjdzie nam kontrolować wiele postaci. Nowych bohaterów odblokowujemy wraz z rozgrywającą się historią oraz przy kolejnych podejściach do gry. Gra miesza wiele stylów rozgrywki, tak jak jej pierwsza część. Całość skupia się przede wszystkim na walce bronią w zwarciu, ale zostały także zawarte pewne elementy strzelanki.

Gra wyróżnia się opracowaniem graficznym, które jest swoistym dziełem sztuki i już z tego względu zasługuje na uwagę. W mojej ocenie jest to jeden z tytułów, które zaznaczą się wyraźnie i będą jednym z najlepszych w obecnej generacji.

Poniższe punkty przeniosą Was do porad ogólnych, ale również w mniejszym bądź większym stopniu, związanych z trofeami, czyli:
1. Jak zapisywać stan gry?
2. Jak odnaleźć sklep z trofeami możliwymi do zakupienia?
3. Jak szybko uzyskać poziom 99 postaci - XP Farming Guide?
4. Jak ulepszyć broń od 3 do 4 poziomu - Sekretny Kowal
5. Jak odblokować poszczególne zakończenia i na czym one polegają
6. Jak szybko zdobyć pieniądze po uzyskaniu zakończenia C lub D (czyli po trzykrotnym ukończeniu fabuły)

[Wątek aktualizowany na bieżąco]
Gra ma sporo smaczków i w mojej ocenie stanie się kultowym dla graczy tytułem, ale nie uprzedzajmy faktów, przejdźmy do trofeów.

MAPA DROGOWA:
Najbardziej efektywna droga do PLATYNY:

Dla ułatwienia (jeżeli nie chcemy większego wyzwania), grajmy na łatwym poziomie (Easy).

1. Podczas pierwszej rozgrywki fabularnej róbmy tylko naprawdę proste zadania poboczne, te które łatwo znaleźć (czyli te na które sami wpadniemy). Postępujemy tak aż odblokujemy znacznik jaskini w miejskich ruinach (City Ruins: Cave) i ukończymy zadanie związane z raportem dotyczącym kosmitów (Alien Report). To otworzy nam opcję umożliwiającą teleportację w świecie gry, ułatwiając wykonywanie zadań pobocznych. Większość zadań pobocznych zniknie, gdy dotrzemy do zatopionego miasta (Flooded City), podczas misji "Missile Supply Mission", więc jeżeli chcemy je ukończyć, zróbmy to przed tym momentem.

2. Podczas drugiego przejścia powinniśmy skupić się na pozyskiwaniu broni i zadań dostępnych tylko dla 9S, w tym tych dotyczących hackowania itp.

3. Podczas trzeciego podejścia będziemy mogli przełączać się pomiędzy 9S i A2, co pozwoli na szybsze zaliczenie trofeów związanych z hackowaniem i trybem szału (berserker). Należy zwrócić szczególną uwagę, aby zaliczyć zakończenia dla A2 i 9S, a potem zobaczyć do końca napisy końcowe (finalne).

4. Niedobitki: Na koniec pozostanie nam, korzystając z możliwości wyboru rozdziału, który chcemy rozgrywać (chapter select), ukończenie zadań pobocznych, pozostałych zakończeń, spraw związanych z połowem ryb, itp.

5. Plan B: Jeżeli stracimy cierpliwość, a w dalszym ciągu będziemy chcieli uzyskać platynę, zawsze możemy pominąć punkt 4 i ułatwić sobie sprawę wykupując część z brakujących trofeów w specjalnym sklepie, o czym informacje znajdziecie tutaj - sklep z trofeami. Moja osobista ocena takiej możliwości, nie jest negatywna. Pomimo, że może ominąć nas część fabuły, jeżeli tytuł staje się nudnawy, lub narzuca czasochłonne zbieractwo, czy to punktów doświadczenia, czy innych przedmiotów, taka opcja jest świetnym wyjściem dla tych, których ta zabawa nie interesuje.
W końcu reguły gry narzucają autorzy, a skoro tutaj te reguły są właśnie takie, będąc w Rzymie zachowujmy się tak jak Rzymianie i przestrzegajmy ich praw - ścieżek do osiągnięcia celu może być kilka. Pamiętajmy, że to wszystko jest tylko i wyłącznie zabawą.

TROFEA NIER: AUTOMATA

Trofeum za pozyskanie wszystkich pozostałych pucharów w grze.
Final Words
Thank you for playing.



Trofeum za pozyskanie wszystkich pozostałych pucharów w grze.

Wyjrzyj w kosmos z Bunkra.
Resuscitated Body
Stare into space from the Bunker.



Wyjrzyj w kosmos z Bunkra. - Trofeum związane z fabułą, nie do pominięcia.

Przybądź do ruin miasta.
Vestiges of Prosperity
Arrive at the city ruins.



Przybądź do ruin miasta. - Trofeum związane z fabułą, nie do pominięcia.

Ukończ poziom pustynny.
It's a Healthy Baby Boy!
Complete the desert area.



Ukończ poziom pustynny. - Trofeum związane z fabułą, nie do pominięcia.

Ukończ poziom ruin parku rozrywki.
We Await Your Next Visit
Complete the amusement park ruins.



Ukończ poziom ruin parku rozrywki. - Trofeum związane z fabułą, nie do pominięcia.

Ukończ poziom statku kosmicznego.
Creation and Insurrection
Complete the alien ship.



Ukończ poziom statku kosmicznego. - Trofeum związane z fabułą, nie do pominięcia.

Ukończ poziom zamku w lesie.
The Mechanical Kingdom
Complete the forest castle.



Ukończ poziom zamku w lesie. - Trofeum związane z fabułą, nie do pominięcia.

Ukończ poziom zalanego miasta.
Ruler of the Deep
Complete the flooded city.



Ukończ poziom zalanego miasta. - Trofeum związane z fabułą, nie do pominięcia.

Ukończ poziom skopiowanego miasta.
Those Who Love Humans
Complete the copied city.



Ukończ poziom skopiowanego miasta. - Trofeum związane z fabułą, nie do pominięcia.

Ukończ poziom opuszczonej fabryki.
Iron Soul
Complete the abandoned factory.



Ukończ poziom opuszczonej fabryki. - Trofeum związane z fabułą, nie do pominięcia.

Uzyskaj zakończenie A.
One Battle Ends
Achieve ending A.



Uzyskaj zakończenie A. - Trofeum związane z fabułą, nie do pominięcia.

Uzyskaj zakończenie B.
A New Battle Begins
Achieve ending B.



Uzyskaj zakończenie B. - Trofeum związane z fabułą (zaliczane podczas drugiego podejścia), nie do pominięcia.

Zobacz jak 2B umiera.
Final Wish
Watch 2B die.



Zobacz jak 2B umiera. - Trofeum związane z fabułą (zaliczane podczas trzeciego podejścia), nie do pominięcia.

Kontroluj A2 po raz pierwszy.
Treacherous Blade
Control A2 for the first time.



Kontroluj A2 po raz pierwszy.Trofeum związane z fabułą (zaliczane podczas trzeciego podejścia), nie do pominięcia.

Ostatnia prośba Wielkiego Pascala.
Farewell, Pascal
Grant Pascal's final request.



Ostatnia prośba Wielkiej Pascal. - Trofeum związane z fabułą (zaliczane podczas trzeciego podejścia), nie do pominięcia.

Zatrzymaj wszystkie jednostki odzyskujące zasoby.
Justice
Stop all resource recovery units.



Zatrzymaj wszystkie jednostki odzyskujące zasoby. - Trofeum związane z fabułą (zaliczane podczas trzeciego podejścia), nie do pominięcia.

Zobacz ostatnie chwile Devoli i Popoli.
Crime and Punishment
Watch the final moments of Devola and Popola.



Zobacz ostatnie chwile Devoli i Popoli. - Trofeum związane z fabułą (zaliczane podczas trzeciego podejścia), nie do pominięcia.

Uzyskaj zakończenie jako 9S.
Leaving for the New World
Achieve 9S's ending.



Uzyskaj zakończenie jako 9S. - Trofeum związane z fabułą (zaliczane podczas trzeciego podejścia), warunkiem jest wybranie 9S do finałowej walki.

Uzyskaj zakończenie jako A2.
Beautiful World
Achieve A2's ending.



Uzyskaj zakończenie jako A2. - Trofeum związane z fabułą (zaliczane podczas trzeciego podejścia), warunkiem jest wybranie A2 do finałowej walki.

Zobacz napisy końcowe gry.
The Minds That Emerged
View the final credits.



Zobacz napisy końcowe gry.  - Trofeum związane z fabułą (zaliczane podczas trzeciego podejścia). Warunkiem do spełnienia jest:
Trofeum jest powiązane z zakończeniem E, które uruchamia się zaraz po uzyskaniu zakończeń C i D, nie ważne w jakiej kolejności. Po ich uzyskaniu rozpocznie się zakończenie E, gdzie Pod zapyta, czy chcemy zapisać dane. Wybierzmy tak w odpowiedzi na dwa pierwsze pytania.

Zakończenie E składa się z sekcji zręcznościowej, mini gry, która staje się coraz trudniejsza - jeśli zginiemy, nie należy się poddawać. Po paru nieudanych próbach, gdy nie będziemy się poddawali, zostaniemy zapytani, czy potrzebna jest nam pomoc - należy wybrać tak, co pozwoli nam ukończyć mini grę (związaną z napisami, tytułem uzupełnienia) i zobaczyć napisy końcowe do końca... Po tym trofeum zostanie zaliczone.

UWAGA: Jak tylko napisy się skończą, zostaniemy zapytani, czy chcemy poświęcić nasze zapisane stany gry, by pomóc innym graczom. Taki wybór zalecam tylko jeżeli mamy wszystkie pozostałe trofea, bo wymaże on całkowicie nasz zapisany stan.

Odzyskaj/podnieś swoje ciało po śmierci.
The Circle of Death
Have your body collected.



Odzyskaj/podnieś swoje ciało po śmierci.
Po śmierci nasze ciało pozostanie tam, gdzie zginęliśmy. Należy udać się w to miejsce i odzyskać utracone przedmioty, dane z ciała.

Odzyskaj/podnieś swoje ciało stokrotnie.
Cherish Our Resources
Have 100 bodies collected.



Odzyskaj/podnieś sto ciał. - Musimy być połączeni z siecią, dzięki czemu będziemy widzieli jednostki YoRHa martwych graczy, należy zmówić za nie modlitwę, a następnie je odzyskać (Retrive). Powtarzamy to stokrotnie i trofeum zostanie zaliczone. Na filmie pokazuję jak podnosimy przykładowe ciało.

Ukończ swoje pierwsze zadanie (quest).
First Errand
Complete your first quest.



Ukończ swoje pierwsze zadanie (quest).

Ukończ 80% wszystkich zadań (questów).
The Mercenary
80% of all quests completed.



Ukończ 80% wszystkich zadań (questów). - Wszystkich zadań pobocznych jest 60, więc aby osiągnąć wyzwanie, należy zakończyć ok 48 z nich. Różne sidequesty mają różną wagę procentową i różnie wpływają na nasz postęp.
Niektóre z zadań nie zostaną nam zaliczone jeżeli nie ukończymy ich przed konkretnym punktem fabularnym i będzie można do nich wrócić dopiero przy kolejnym podejściu lub za pośrednictwem wyboru rozdziału, który będzie dostępny dopiero po 3 zaliczeniu fabuły.

Jedynymi zadaniami, które się nie wykasują są "Robo Dojo" i "Half-wit Inventor".

Jak tylko uzyskamy dostęp do wyboru rozdziałów, będziemy mogli sprawdzić liczbę dostępnych zadań, których jeszcze nie ukończyliśmy. Pamiętajmy, że musimy je kończyć przy danym uruchomieniu rozdziału, nie możemy ich kontynuować, gdy ponownie wczytujemy ten rozdział, ponieważ wszystko się resetuje i będziemy musieli zaczynać od początku.

Odnajdź 80% wszystkich archiwów.
Information Master
80% of all archives found.



Odnajdź 80% wszystkich archiwów.

Odblokuj 80% wszystkich danych jednostki.
Destruction is My Job
80% of all unit data unlocked.



Odblokuj 80% wszystkich danych jednostki.
  
Zbierz 80% wszystkich chipów do wszczepienia (plug-in chips).
Chip Collector
80% of all plug-in chips collected.



Zbierz 80% wszystkich chipów do wszczepienia (plug-in chips).
Te chipy możemy po prostu zakupić w sklepie "Item shop".

Uzyskaj wszystkie programy do Podów.
Weapons Maniac
All Pod programs obtained.



Uzyskaj wszystkie programy do Podów.

Udoskonal jakąkolwiek broń do najwyższego (4) poziomu.
Tools of the Trade
Any weapon upgraded to the highest level.



Udoskonal jakąkolwiek broń do najwyższego (4) poziomu. - Zobacz, gdzie i jak to zrobić.

Udoskonal wszystkie bronie do najwyższego (4) poziomu.
Inorganic Blade
All weapons upgraded to the highest level.



Udoskonal wszystkie bronie do najwyższego (4) poziomu. - Zobacz, gdzie i jak to zrobić.

Udoskonal wszystkie Pody do najwyższego poziomu.
Supreme Support Weapons
All Pods upgraded to the highest level.



Udoskonal wszystkie Pody do najwyższego poziomu.

Zagraj po raz pierwszy w grę polegającą na hackowaniu.
Fighting's Not My Thing
Play your first hacking game.



Zagraj po raz pierwszy w grę polegającą na hackowaniu. - Podczas drugiego podejścia do fabuły przyciśnij i przytrzymaj trójkąt, by zhackować przeciwnika.

Zniszcz 100 maszynowych form życia hackując.
A Scanner's Power
100 machine lifeforms destroyed by hacking.



Zniszcz 100 maszynowych form życia hackując. - zdetonuj 100 wrogów poprzez hackowanie.

Zniszcz 50 maszynowych form życia z wykorzystaniem zdalnego sterowania.
Machines vs. Machines
50 machine lifeforms destroyed by remote control.



Zniszcz 50 maszynowych form życia z wykorzystaniem zdalnego sterowania.

Zniszcz 50 maszynowych form życia w trybie szału.
The Power of Hate
50 machine lifeforms destroyed with berserk mode.



Zniszcz 50 maszynowych form życia w trybie szału. - Tryb szału uruchamiamy wciskając L3 i R3, będzie on dostępny podczas trzeciego podejścia do fabuły, gdy gramy jako A2. Będąc w tym trybie mamy docelowo zniszczyć 50 maszyn. W grze znajdziemy miejsca, gdzie zaliczenie tego trofeum będzie szczególnie proste - moja propozycja poniżej.

Zniszcz 255 wrogów z wykorzystaniem jednostki latającej.
Ruler of the Skies
255 enemies destroyed using a flight unit.



Zniszcz 255 wrogów z wykorzystaniem jednostki latającej. - Podczas każdej sekwencji lotu, którą mamy, starajmy się zniszczyć tak dużo przeciwników jak to możliwe. Trofeum powinno nam zostać zaliczone jeszcze pod koniec pierwszego podejścia do fabuły.

Zbierz 10 razy materiały dostępne w ukrytych punktach zbioru.
Harvest King
Materials gathered at a hidden harvest point 10 times.



Zbierz 10 razy materiały dostępne w ukrytych punktach zbioru. - Należy zaopatrzyć się w program Poda A170: Scanner i przytrzymać L1 podczas, gdy spacerujemy po dowolnym obszarze. Nasłuchujmy dźwięku, i kierujmy tam, gdzie jego częstotliwość wzrasta, aż do momentu odkrycia przedmiotu. Należy powtórzyć 10 razy.

Znajdź wszystkie Pody.
Pod Hunter
All Pods found.



Znajdź wszystkie Pody.

Miej w posiadaniu co najmniej 100 000 G.
Desire Without Emotion
At least 100,000 G in possession.



Miej w posiadaniu co najmniej 100 000 G. - Po prostu nic nie kupujmy i sprzedawajmy zbędne chipy i kosztowności, aż trofeum zostanie zaliczone.

Ujeżdżaj przez 5 kilometrów którekolwiek zwierzę.
Animal Rider
Any animal ridden for 5 kilometers.



Ujeżdżaj przez 5 kilometrów którekolwiek zwierzę.
Występują dwa typy zwierząt, które możemy ujeżdżać - są to dziki i łosie. Zwierzęta te znajdziemy w otwartym świecie, ale możliwość ich użycia pojawi się dopiero, gdy spełnimy określone poniżej wymagania:
- po pierwsze należy nabyć przynętę (Bait) oraz saszetkę (Satchet) u odpowiedniego sprzedawcy w obozie ruchu oporu (Resistance Camp's Maintenance Shop),
- następnie odnajdujemy dzika lub łosia w otwartym świecie, gdzie w pobliżu umieszczamy przynętę,
- gdy zwierzę podejdzie się pożywić, używamy kółka (O) na padzie, by go dosiąść.
Gdyby to się nie udało, należy ponownie użyć przynęty i powtórzyć czynność.

Zdobycie trofeum wymaga, abyśmy przejechali na zwierzaku 5 kilometrów, co w trakcie gry naturalnie powinno nastąpić.
Złów 20 różnych rodzajów ryb.
A Round by the Pond
20 different kinds of fish caught.



Złów 20 różnych rodzajów ryb. Należy połowić, trochę tu, trochę tam i z czasem wpadnie - jest to o tyle nudne, że nie mamy wpływu na samo łowienie - cierpliwość to sposób...

Zniszcz 10 maszynowych form życia, które są przyjaźnie usposobione.
Wait! Don't Kill Me!
10 friendly machine lifeforms destroyed.



Zniszcz 10 maszynowych form życia, które są przyjaźnie usposobione.
Na naszej drodze spotkamy nie tylko zabójcze maszyny, będą też przyjaźnie nastawione, które nie będą chciały z nami walczyć. Należy odszukać 10 takich robotów i je zniszczyć, znajdziemy je w wiosce Pascal (Pascal's Village). Szczegóły na filmie.
Odkryj sekret 2B 10 razy.
What Are You Doing?
2B's secret discovered 10 times.



Odkryj sekret 2B 10 razy.
Cóż, to typowo szowinistyczne trofeum, które otrzymujemy w zamian za dziesięciokrotne zajrzenie pod spódniczkę naszej bohaterki 2B. Żeby to zrobić należy wskoczyć naszą postacią np. na półkę skalną i właściwie pokierować kamerą żeby zajrzeć tam, gdzie zaglądać nie wypada. 2B skonfunduje się i odskoczy, po tym poznamy, że jej sekret został odkryty. Należy powtórzyć 10 razy.


Graj "w pewnym stanie" przez 1 godzinę bohaterem 9S.
Not That I Mind...
1 hour played with 9S in a certain state.



Graj "w pewnym stanie" przez 1 godzinę bohaterem 9S. - Wystarczy, że grając 9S poddamy się autodestrukcji R3+L3, w wyniku czego m.in. stracimy ... spodnie. Należy tak grać przez godzinę i trofeum zostanie zaliczone.


Skorzystaj ze sklepu Emila po raz pierwszy.
Come Take a Look!
Emil's shop used for the first time.



Skorzystaj ze sklepu Emila po raz pierwszy.
Sklep Emila, to specjalny sklep, ze specjalnymi przedmiotami. Pojawia się w otwartym świecie, po tym jak ukończymy misję główną w strefie leśnej - Emil przemieszcza się bardzo szybko na północnym wschodzie miejskich ruin (City Ruins: Center), w pobliżu ścieżki prowadzącej na pustynię (Desert). Na mapie jest to miejsce zaznaczone maską.

Emil jest bardzo szybki. Należy użyć drona, aby go zatrzymać. To w tym sklepie znajdziemy wyjątkowe przedmioty i będziemy mogli odwiedzić lokalizację z pierwszej gry Nier. Zadania poboczne Emila są potrzebne by zdobyć trofeum Lunar Tear.

Zniszcz Emila.
Naughty Children
Emil destroyed.



Zniszcz Emila.
Emil jest jedną z postaci, która pochodzi z oryginalnego NieR. Żeby zaczął się pojawiać, musimy porozmawiać z Pascal w jej wiosce. Emil prowadzi obwoźny sklep, a znajdziemy go w pobliżu wejścia do strefy pustynnej (Desert Zone) od strony miejskich ruin (City Ruins: Center area). Należy do niego strzelić z PODa żeby się zatrzymał i umożliwił interakcję/zakupy - nie martwmy się, nic mu nie zrobimy, a tylko w ten sposób go zatrzymamy. Należy z nim pogadać o jego domu itp.

Aby faktycznie doprowadzić do walki z nim będziemy najpierw musieli przynajmniej raz ukończyć fabułę i dotrzeć tutaj jako postać 9S, która posiada opcje hackowania.

Jak doprowadzić do walki:
1. Udajmy się do domu Emila (Emil's House), zlokalizowanego w pobliżu ruin miejskich (City Ruins: Center crater). Jest tam wielka rura ściekowa z wypływającą wodą, wystająca z leja w ścianie. Wskoczmy do środka i pojedźmy windą do domu Emila. Pamiętajmy, że dom Emila będzie otwarty, pod warunkiem wcześniejszego ukończenia zadania pobocznego związanego ze wspomnieniami Emila (Emil'S Memories) - patrz trofeum Lunar Tear, dzięki niemu zdobędziemy klucz do windy prowadzącej do jego rezydencji. A właśnie, jeżeli przyjdziemy tu w trakcie drugiego przechodzenia fabuły, abyśmy zastali dom otwartym może być konieczne odwiedzenie Emila i ponowne porozmawianie z nim (To jest kluczowe, nawet jeżeli nic nam nie powie, drzwi do samego domu, zlokalizowane na dole jaskini, dopiero wtedy się otworzą).
2. Teraz pora na małą eksplorację głębokiej jaskini, odblokowanie paru jednostek danych i zebranie pozostałych przedmiotów. Następnie wchodzimy do domu Emila i zabieramy jego maskę z ekspozycji.
3. Po powyższej wizycie, wracamy do Emila, by z nim porozmawiać (uwaga winda, by wydostać się z domu Emila jest zlokalizowana mniej więcej w rejonie po lewej stronie (kompletne ciemności), gdy przekroczymy drugie drzwi wiodące od jego domu). Gdy się wydostaniemy Emil będzie tam, gdzie zawsze przy wejściu do ruin miejskich. Emil ponarzeka, że ktoś go okrada i że zamyka teraz wszystko w specjalnej skrzyni.
4. Wracamy następnie do jego domu (to tutaj potrzebny nam będzie właśnie bohater 9S z hackowaniem). Będzie tam zamknięta skrzynia do zhackowania i ograbienia (zabieramy kolejną głowę Emila). Należy pamiętać, że tym razem wyjście uruchomi walkę z Emilem.
5. Gdy wyjdziemy, Emil nas zaatakuje w ciemnej komnacie na zewnątrz jego domu. Sekretna walka się rozpocznie.

Emil ma poziom 99 więc trzeba się dobrze przygotować i mieć odpowiednio rozwiniętą postać, bo dopiero zwycięstwo da nam trofeum. Najlepszym sposobem, by go pokonać, jest wyposażenie naszej postaci w czip auto regeneracji zdrowia (Auto-Heal) i czip zapobiegający przyjmowaniu masowych obrażeń (Anti Chain Damage Chip). W przypadku 2B przyjmujemy strategię agresywną.
W trakcie samej walki skupiamy się na unikaniu pocisków i wciskaniu i przytrzymywaniu trójkąta, by zhackować Emila.
Potrzeba około 5 udanych hackowań, by zakończyć walkę, dzięki czemu otrzymamy broń "Głowy Emila" (Emil Heads), oraz 2000 jednostek G waluty.

Uzyskaj wszystkie zakończenia.
Transcendent Being
All endings achieved.



Uzyskaj wszystkie zakończenia.
Osiągnięcie wszystkich zakończeń to dość spore wyzwanie. Jest ich aż 26 - od A do Z. Większość jest żartobliwa, wszystkie muszą być uzyskane na jednym zapisie - czyli muszą być kontynuacją jednej gry.
Lista zaliczonych przez nas zakończeń jest widoczna przy zapisie naszego stanu gry.
Szczegóły znajdują się tutaj.

Odwiedź miejsce wspomnień.
Lunar Tear
The place of memories has been visited.



Odwiedź miejsce wspomnień.
Trofeum to jest m.in. ukłonem w stronę fanów pierwszej części Nier - dzięki niemu poznamy tzw. Original Nier Easter Egg.
Aby uzyskać to trofeum i poznać tajemnicę, musimy:
1. Ukończyć leśną główną linię fabularną, która kończy się walką z A2 w zamku. Jak tylko ją ukończymy, należy porozmawiać z Pascalem i ukończyć zadanie "Forest Quest".
2. W wyniku powyższego, w świecie pojawi się Emil. Znajdziemy go przemieszczającego się samochodem w pobliżu wejścia do strefy pustynnej "Desert Zone". Należy strzelić z drona, aby go zatrzymać - nie obawiajcie się, jemu w wyniku tego nic się nie stanie.
3. Po rozmowie z Emilem należy wejść w interakcje z kwiatem Lunar Tear. Znajdziemy je w otwartym świecie m.in. w pobliżu centrum handlowego (Shopping Mall), gdzie kopniakiem wrzuciliśmy do wody Pascal. Są one również w okolicach wesołego miasteczka (Amusement Park), ale sprawdzałem, to musi być ten przy centrum handlowym. 4. Aby znaleźć jeden z kwiatów Lunar Tear należy przejść przez długi most znajdujący się przy ruinach miasta (City Ruins) w pobliżu znacznika wieży (Tower), by wejść do centrum handlowego.
Wchodząc przez drzwi wejściowe mijamy ruchome schody i spoglądamy w kierunku zarośniętym drzewami. Po prawej stronie powinniśmy ujrzeć jasne światło, to właśnie jest nasz kwiat.
5. Zbieramy kwiat, by rozpocząć zadanie "Wspomnienia Emila" (Emil's Memories). Emil pojawi się zaraz za nami i da nam zadanie.
6. Szukamy pozostałych kwiatów - łącznie jest ich 5 do zebrania, po znalezieniu pierwszego, pozostałe wyświetlą się nam na mapie, jako czerwone obszary do eksploracji. Poniżej lokalizacja wszystkich miejscówek Lunar Tear:
#1: Centrum handlowe (Shopping Mall) - opisany powyżej;
#2: Strefa leśna (Forest Zone) - w jaskiniach na południe od wejścia;
#3: Ruiny w parku (Park Ruins) - idąc główną ścieżką ruin skręcamy w prawo i wchodzimy na obszar z automatami do sprzedaży - kwiat jest z tyłu w prawym rogu;
#4: Pustynia (Desert) - należy odszukać duże skalne wzgórze położone na środku obszaru pustynnego. Będzie tam wąska jaskinia, wpadamy do dziury i udajemy się do wyjścia z podziemi. Gdy wyjdziemy na górę, należy długim skokiem dostać się na platformy z przodu i dostać nimi do niszy z drzewem. Należy szukać na prawo od zwiędniętego drzewa.
#5: Zalane wybrzeże (Flooded Coast) - podróżując na południe od zalanego wybrzeża (od znacznika Flooded Coast: Coast). Kwiat będzie na samym brzegu, w najniższym punkcie, w błocie pod zniszczonym betonem.
7. Gdy mamy już wszystkie kwiaty, Emil da nam klucz do windy (Elevator Key), który uruchamia specjalną windę na terenie centrum handlowego (Shopping Mall).
8. Używamy klucza na tej windzie (jest ona na lewo od wejścia do centrum handlowego). Zjeżdżamy windą na dół, by odkryć zostawioną tam dla fanów pierwszej części Nier scenkę/informację.

Uruchomi się scenka, gdzie Emil wytłumaczy nam swoją przeszłość, w międzyczasie przyjdzie nam zagrać w dwie małe gry. Będzie tam cała masa kwiatów Lunar Tear i Emil jednego z nich da nam jako nagrodę. Podobno spełniają one każde życzenie.

Dom należy do Kaine, a Emil go chroni i zmienia jego lokalizację razem z kwiatami tak, aby nie popadły w ruinę jak wszystko wokół.

źródło:
gameranx.com
powerpyx.com
harryninetyfour.co.uk
fextralife.com

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz