sobota, 6 lutego 2016

Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Storm 4 (PS4) - poradnik trofeowicza - Trophy guide and road map

Jeżeli jeszcze nie rozumiecie japońskiej kultury gier komputerowych, mangi, gier walki, etc., w tym miejscu podzielę się wrażeniami z "Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Storm 4", którego już sam tytuł wygląda jak rasowa produkcja wprost z kraju dojrzewającej łutówki. Nie obiecuję, że po tym tekście Wam ulży, ale mam nadzieję nie będzie to stracony czas, bo co zobaczycie, tego odwidzieć się już nie uda, szczególnie przy japońszczyźnie takiego kalibru - ale nie uprzedzajmy faktów.
Ostrzegam też, że fascynacja dla takich osobliwości, jak omawiane dzieło, przychodzi zwykle sama, przejmując kontrolę nad naszym życiem już do samego jego schyłku, a przynajmniej do czasu, kiedy to standardowo przerzucamy się na coś mniej ekstrawaganckiego jak katolicyzm, muzułmanizm, czy judaizm, nie ujmując innym uroczym religiom.



Zawiłość fenomenu gier tego pokroju porównać można tylko do takich wydarzeń dziejowych, jak mianowanie z politycznego nadania na odpowiedzialne i eksponowane stanowisko indywiduum o szczerym spojrzeniu, już na pierwszy rzut oka wesoło zapowiadającym znikomą zawartość inteligencji. Przypominam, że chodzi o zawiłość fenomenu gier, a nie poziom inteligencji tychże oczywiście.

Wracając jednak do tematu dzisiejszej rozprawki, zapewniam, że dla lepszego zrozumienia rewerencji japońskich produkcji, z tytułem zmitrężę sporo czasu, skupiając się nie na frasunkach współczesnego świata, ale na kwestiach związanych z dostępnymi w grze bonusami, zwanymi przez fanatyków trofeami, czy osiągnięciami, a na końcu opiszę wszystko dla potomności wraz ze swoimi uwagami na temat samej gry, co mam nadzieję również i mnie ubogaci.

No to do dzieła - jak mawiali w czasach mojej młodości w MTV - Stay tuned!

Na początek zamieszczam krótki film dający wyobrażenie o fabule - japoński dubbing i polskie napisy, czy może być lepsze zestawienie?


[Poradnik zamieszczony poniżej został zakończony]

Jeżeli chodzi o kolejność zdobywania poszczególnych trofeów, proponuję pójście ścieżką fabularną, ale już od początku walcząc o rangi w klasie S - tak będzie prościej i bardziej emocjonująco, niech nagrodą za zaliczenie klasy S będzie kolejna część przedstawianej historii. Kiedy już uporamy się z fabułą zaliczając wszystkie trofea związane z rangą S (oraz automatycznie trofea powiązane z fabułą), wtedy warto zająć się pozostałymi, co w zasadzie będzie już tylko formalnością, bo te nie powinny stanowić większego problemu, po tym co przeszliśmy.
Odnośnie samej gry, wystawiłbym jej 9/10 jeżeli mamy zamiar zmierzyć się ze szczególnymi warunkami wymaganymi do pozyskania trofeów, bo wtedy gra staje się wyzwaniem - uzyskanie klasy S w poszczególnych potyczkach daje piekielną satysfakcję, a to wszystko w polewie mangowego dressingu - cud, miód, orzeszki - palce lizać. Gra po prostu wiele zyskuje dzięki platynowemu trofeum. Klasa S oznacza przede wszystkim warunek, że każdą potyczkę musimy ukończyć z poziomem paska energii powyżej 90%.
Jeżeli chcemy grę po prostu ukończyć, to zainteresuje nas ona o tyle, o ile jesteśmy fanami tego gatunku (ale będzie to raczej visual novel, aniżeli gra). Samo ukończenie gry (bez dodatkowych wyzwań) jest bardzo proste, wręcz nudne, a przeciwnicy nie stanowią wyzwania jeżeli chcemy ich najzwyczajniej w świecie pokonać. No i przejdźmy już do samych trofeów i bardziej szczegółowego opisania problemów ich dotyczących.

Mistrz idealnej burzy / Perfect Storm Master
Zdobyto wszystkie trofea. / Acquired all the trophies.



Seria walk / A Chain of Battles
Ukończono opowieść o stworzeniu. / Completed The Creation Chapter.

Proste trofeum związane z fabułą - wpada po pierwszych dwóch walkach - rozdział "Opowieść o stworzeniu". Wygranie walk samo w sobie sztuką w zasadzie nie jest.

Rozbieżne ścieżki / Differing Paths
Ukończono opowieść o dwóch niezrównanych wojownikach. / Finished the Chapter of Two Unparalleled Warriors

Jak powyżej to trofeum również powiązane jest z fabułą, też proste.

Niekończące się zagrożenie / A Never-ending Threat
Ukończono opowieść o połączonym froncie. / Completed the Chapter of the United Front

Proste, związane z fabułą.

Pieczętowanie agresywnej bogini / Sealing the Violent Goddess
Ukończono opowieść o ostatecznej bitwie. / Cleared the Chapter of the Final Showdown

Proste, związane z fabułą.


Więzi ponownie nawiązane / Bonds Rebound
Ukończono opowieść o nowym życiu. / Cleared the Chapter of New Life

Proste związane z fabułą.

Do gorzkiego końca / To the Bitter End
Ukończono "Śmiertelne starcie stworzenia" z klasą S. / Completed "Deathmatch of Creation" with an S Rank.

I tutaj zaczynają się schody. Aby osiągnąć klasę S należy się nie lada natrudzić.
Żeby trofeum zostało zaliczone obydwie walki z rozdziału "Opowieść o Stworzeniu" nie muszą być wykonane po sobie w jednym ciągu - sprawdziłem. Możecie najpierw wymaksować klasę S przy pierwszej i później dowolną ilość razy robić już drugą walkę.

Aby otrzymać klasę S musimy spełnić w zasadzie 2 warunki:
1) Nasz pasek życia/energii nie może spaść poniżej 90%! Co oznacza, że praktycznie nie możemy popełnić błędu.
2) Trzeba zdobyć prawie wszystkie "gwiazdki", gdy pojawia się sekwencja QTE (nie liczą się te momenty QTE, przy których nie pojawiają się gwiazdki, ale mogą one być na tyle istotne, że jeżeli nie uda nam się ich wbić, stracimy sporo energii).
Znaczenia nie ma zarówno czas walki jak i wyzwania poboczne, odrębne dla każdej potyczki.

Przy pierwszej walce do tego trofeum kombinacje QTE możecie prześledzić na pierwszej części filmu, ale dodatkowo opiszę te "gwiazdkowe" - zdobyć możecie maksymalnie 12 gwiazdek:
1) 4 gwiazdki - na początku filmu, gdy Hashirama chwyta za miecz - na filmie się pospieszyłem i tego nie widać (pokazują się już tylko same gwiazdki na tle mordy potwora), ale należy tam wcisnąć "do góry" na lewym krzyżaku.
2) 4 gwiazdki - już po bitwie, zaraz niedługo po tym jak zostaniemy poinformowani, że udało się nie stracić 50% energii (to standardowa procedura, nawet jeżeli zostało Wam więcej), a dziewięcioogoniasty (co ja piszę) zacznie formować czarną kulę - od razu naciskamy "kółko", bo ten moment trwa tak krótko, że łatwo w ogóle go przegapić.
3) 4 gwiazdki - niedługo po poprzednich, gdzieś zaraz po "ognistej dłoni", gdy zobaczymy sylwetkę potwora w prawej części ekranu - należy wcisnąć na prawym krzyżaku "do góry".

Przy drugiej walce wydaje mi się, że jest prościej jeżeli chodzi o technikę, ale całą zabawę dotyczącą taktyki pozostawiam już Wam - każdy ma swój styl, a co do gwiazdek, tych jest aż 36, a wszystko zaczyna się pod koniec po tym jak uda nam się zrobić uniki przed ognistymi kulami, co robimy prawym drążkiem i zaraz po tej sekwencji są pierwsze gwiazdki, więc trzeba uważać i zaczynamy:
1) 4 gwiazdki - krzyżyk, po unikach przed ognistymi kulami (równolegle w tle będziemy widzieli informacje, że mecz został wygrany ze zdrowiem powyżej 50%).
2) 4 gwiazdki - kółko, zaraz niedługo po poprzednim
3) 4 gwiazdki - prawy drążek obracamy zgodnie z ruchem wskazówek zegara (czyli tym co widzimy na ekranie)
4) 4 gwiazdki - znowu prawy drążek j.w.
5) 4 gwiazdki - znowu prawy drążek j.w.
6) pozostałe gwiazdki, których już nawet nie rozpisuję i nie liczę, są proste - do samego końca wciskacie już tylko kółko, ale należy uważać - beztroscy pozostajecie aż do momentu szybkiego naparzania kółka, po tej sekwencji przestajecie cokolwiek wciskać, bo za chwilę ostatni moment i chociaż znowu kółko, to trzeba poczekać na odpowiedni moment - patrz film.
I tyle szczegóły dodatkowe na filmie. Miliony dolarów proszę przelewać na moje konto, chyba że chcecie coś przekazać w naturze - wtedy piszcie (kurczaki też przyjmuję).


Tożsamość ujawniona / Identity Revealed
Ukończono "Po drugiej stronie maski" z klasą S. / Completed "Behind the Mask" with an S Rank.

Walka o tyle prostsza od poprzedniej, że nie ma tutaj sekwencji QTE, zatem musimy się tylko skupić na utrzymaniu naszej energii na poziomie powyżej 90%.
Taktycznie stosowałem praktycznie tylko L2 na wypadek ataku przeciwnika, skoku i kółka, oraz sporadycznie obrony R2. Dodatkowo pomóc nam mogą towarzysze uruchamiani przy pomocy L1 i R1.

Problemy drużyny Minato / Team Minato's Struggle
Ukończono "Chłopięce pole walki (część 1)" z klasą S. / Completed "The Boys' Battlefield (Part 1)" with an S Rank.

Ponownie prosta walka, chyba jak do tej pory najprostsza i bez QTE. Wystarczy, że ukończymy walkę z energią powyżej 90% i klasa S razem z trofeum są nasze. Taktyka jest prosta - w tej rundzie uruchamiamy specjalny cios, którym atakujemy od razu kilku przeciwników - cios uruchamiany jest równoczesnym wciśnięciem trójkąta i kółka (później doładowujemy ciosy trójkątem), dodatkowo należy bez przerwy się przemieszczać, żeby nie dosięgli nas przeciwnicy. I w zasadzie tylko tej techniki możemy się trzymać aż do końca. Jedynie w momencie, gdy pozostanie jeden przeciwnik bez klonów, żeby przyspieszyć proponuję, zanim wykończymy go znowu ciosem specjalnym, odjąć mu energię walcząc samym kółkiem.

Niepowstrzymany duet / An Unstoppable Duo
Ukończono "Chłopięce pole walki (część 2)" z klasą S. / Completed "The Boys' Battlefield (Part 2)" with an S Rank.

Żeby zdobyć to trofeum musimy wygrać trzy walki z klasą S (każdą możemy robić z osobna do skutku), co wbrew pozorom trudne nie jest jeśli skupimy się na obronie, unikaniu ciosów i strzałek oraz kontrataku w odpowiednim momencie. Nic nas nie goni, dodatkowo możemy wykorzystywać technikę specjalną czyli kombinację trójkąt + O i ta sama technika zadziała w każdej z trzech walk. Najgorsze do wykonania, ale nie niemożliwe będą sekwencje QTE pod koniec ostatniej walki - liczy się czas dlatego warto nauczyć się ich na pamięć i z odpowiednim wyprzedzeniem wciskać klawisze - a kolejność jest następująca: O, R1, potem krzyżak kolejno lewo, góra, prawo, góra, dół, później znowu krzyżak lewo, prawo (tyle, że tym razem w jednej sekwencji - stosowne ikony pojawią się w tym samym czasie wraz z odliczaniem), podobnie podwójne kombinacje zaraz po tym trójkąt, O, i znowu trójkąt O, a na sam koniec, ale już w odpowiednim wyczekanym momencie O. Poniżej zamieszczam tylko ostatnią walkę i linki do dwóch pierwszych.
Pierwsza walka
Druga walka

Przebudzenie w mroku / Awakening in the Darkness
Ukończono "W piekle" z klasą S. / Completed "In Hell" with an S Rank.

To trofeum praktycznie żadnej finezji nie wymaga ponieważ walki nie stwarzają większego problemu. Żeby zdobyć osiągnięcie musimy wygrać 2 potyczki z klasą S. Podstawowa sprawa to utrzymanie energii na poziomie powyżej 90%, a w drugiej walce ciekawostka - musimy zaliczyć 4 sekretne działania - jednym z nich jest wykończenie w późniejszym etapie walki, tych przeciwników, którzy leżą, a nad nimi pojawiło się kółko. Drugie to przerywnik QTE wstawiony do walki - szczegóły na filmie, kolejne dwa sekretne działania wpadły same jak gdyby z automatu. Co ciekawe w drugiej walce oprócz momentów dot. sekretnych działań, cały czas przyciskałem tylko i wyłącznie O - nawet nie poruszałem postacią, bo sama przeskakiwała od jednego wroga do drugiego. Ewidentnie jest błąd w mechanice tej walki nie dający żadnego wyzwania.
Pierwsza walka
Druga walka


Uczeń przerósł mistrza / Surpassing One's Master
Ukończono historię poboczną "Świat spowity ciemnością" z klasą S. / Completed "Side Story - A Pitch Black World" with an S Rank.

Poprzednia walka była kaszką z mleczkiem w porównaniu do tego niby "pobocznego" zadania. Nie mamy tu QTE, ale jeśli myślicie, że będzie prosto to bardzo się mylicie. Walka jest jedna, ale cholernie trudna i wymaga techniki z uwagi na parszywy specjalny atak przeciwnika, który po jednym uderzeniu odejmuje nam ponad 10% energii, a przypominam, że walkę musimy ukończyć z 90%... Podstawowa taktyka, to trzymanie się na odległość i uniki skokiem, gdy widzimy, że wróg się zbliża, a potem naparzamy kółeczkiem, czasami wykorzystując uniku L2, jeżeli to konieczne i znowu odskakujemy czekając aż przeciwnik się zbliży, wtedy ponownie unik skokiem. To zbliżenie przeciwnika nie oddaje dynamizmu z jakim on to robi - szczegóły na filmie. Proponuję nie rozpraszać się atakami specjalnymi itp. tylko skupić się na tej taktyce - mnie w końcu się to udało, kwestia cierpliwości i Wam również powinno się udać.

Zwycięzca zażartej bitwy / Conqueror of a Violent Battle
Ukończono "Walka się nasila" z klasą S. / Completed "The Battle Intensifies" with an S Rank.

Żeby zdobyć to trofeum musimy wygrać 2 walki z energią powyżej 90%. QTE nie ma w żadnej z nich. Pierwsza walka taktyką przypomina tę z trofeum "Uczeń przerósł mistrza". Druga jest klasycznym powtórzeniem tego co już do tej pory się nauczyliśmy.
Pierwsza walka
Druga walka


Prześcignięcie Orochimaru / Orochimaru Surpassed
Ukończono "Jastrząb znów wzlatuje" z klasą S. / Completed "The Taka Flies Again" with an S Rank.

Polegaj na swoich wcześniejszych doświadczeniach z poprzednimi potyczkami i wygraj z 90% energii, tym razem nie ma sekwencji QTE, a walka jest tylko jedna. Pomocniczy film poniżej.
Zobacz walkę

Zwycięzca starcia / The Showdown's Victor
Ukończono "Wszystkowiedzący" z klasą S. / Completed "Those Who Know All" with an S Rank.

Polegaj na swoich wcześniejszych doświadczeniach z poprzednimi potyczkami i wygraj z 90% energii, tym razem nie ma sekwencji QTE, a walka jest tylko jedna. Pomocniczy film poniżej.
Walka

Wzlot jastrzębia / The Taka Flies
Ukończono "Na pole boju" z klasą S. / Completed "To the Battlefield" with an S Rank.

Po pierwsze w tym wypadku jest tylko jedna walka, ale złożona z 3 części podczas których energia się nam nie regeneruje. Warunek numer 1 - zachować energię na poziomie powyżej 90%, warunek numer 2 - w sekwencji QTE zdobyć co najmniej 33 z 36 gwiazdek. Pierwsza walka opiera się na taktykach poznanych przy wcześniejszych potyczkach, ale ponieważ przeciwnika wspierają dwie dodatkowe postacie, trzeba uważać na momenty w których tamci bohaterowie się włączają ze swoimi pojedynczymi ciosami, bo można sporo stracić i dalsza walka nie będzie miała sensu. Gdy już uporamy się z pierwszym przeciwnikiem, wezwie on większe monstrum, które jest prostsze w obyciu. Taktyką jaką proponuję, jest utrzymywanie dużej odległości, aż bestia nie odpali swojego lasera, lub (w późniejszym etapie walki) nie podskoczy żeby zmiażdżyć nas swoim ciężarem. Zarówno lasera (tudzież ognistej wiązki), jak i samej lecącej bestii łatwo jest uniknąć - wystarczy przemieszczać się cały czas i opuszczać podświetlony na czerwono teren. W przypadku lasera, gdy ten tylko się pojawi, udajemy się w stronę przeciwnika i uderzamy ile wlezie. W przypadku skacząco-fruwającej bestii, czekamy aż wyląduje, oczywiście utrzymując się poza zasięgiem miejsca w którym upadnie, ale na tyle blisko żeby zaraz po zaatakować. Powtarzamy tę taktykę do skutku i pozostanie już tylko sekwencja QTE, którą opisuję poniżej.
Sekwencja QTE (jeżeli nie ma przecinka pomiędzy znakami, tzn. że pojawiają się obok siebie):
L1, R1, trójkąt O,
lewy krzyżak: góra, prawo, lewo
trójkąt, naparzanie O, naparzanie O.
Dodatkowo oczywiście film instruktażowy, który może okazać się bardziej przydatny niż powyższe słowa.

Dziesięcioogoniasta marionetka /  A Puppet with Ten Tails
Ukończono "Ryk Dziesięcioogoniastego" z klasą S. / Completed "Roar of the Ten Tails" with an S Rank.

Ta walka również składa się z 3 części i każdą musimy ukończyć wzorowo, ale jest banalna. Pierwsza potyczka z Dziesięcioogoniastym polega na biegnięciu bez przerwy w moim przypadku tylko w lewo (nic nam wtedy nie zrobi) i strzelaniu do niego kwadratem. Jedyny wyjątek to moment w którym przeciwnik zamierza się ręką i w trakcie biegu musimy wykonać skok, żeby uniknąć uderzenia. Drugi wyjątek to moment w którym Dziesięcioogoniasty pada na twarz, wtedy zalecam szybko podbiec do niego i uderzać go O. I to cała taktyka.
Drugą część filmu oddzieliłem z uwagi na długość pierwszej potyczki. W kolejnej potyczce naszym zadaniem jest uciec przed Dziesięcioogoniastym i błyskawicami, którymi miota. Najlepszy sposób to trzymać się cały czas lewej strony i podskakiwać, gdy nadlatuje błyskawica (najlepiej wykonywać podwójny skok). Podskakujcie również, gdy potwór zamierza się na Was ręką - całość nie powinna stanowić problemu. Co ciekawe, jeżeli zobaczycie, że jednak straciliście sporo energii, możecie wybrać opcję "Spróbuj ponownie" i cofnie Was tylko do początku tej części walki. Tak czy inaczej później jest QTE i warto się na nie przygotować, w przeciwnym razie tutaj już nie ma opcji powtórki i będziecie musieli zaczynać całą walkę od początku, a sekwencja QTE jest następująca:
R1, trójkąt krzyżyk (na jednym ekranie), naparzanie O, trójkąt O (na jednym ekranie), naparzanie O, naparzanie O, trójkąt [dłuższa przerwa]
lewy krzyżak: dół, prawo, lewo, góra
4 razy X, 4 razy trójkąt, 4 razy O, naparzanie O


Potrójne zakleszczenie wykorzystane /  The Three-Way Deadlock Unleashed
Ukończono "Drużyna 7 zjednoczona" z klasą S. / Completed "Team 7 United" with an S Rank.

Walka jest jedna złożona z 3 części. W pierwszej musimy przejść przez tunel do wyznaczonego miejsca walcząc przy okazji z mniejszymi i większymi potworami - jest to bardzo proste. W drugiej walczymy już z głównym przeciwnikiem, ale ta walka też nie wymaga zbytniej finezji - najlepiej trzymać się z daleka, gdy wróg atakuje odskakiwać i cały czas niszczyć go atakiem specjalnym trójkąt, trójkąt, O - dodatkowo posyłając kumpli z drużyny L1, R1. Jak tylko go pokonamy spodziewajmy się trzeciej części, czyli QTE i to bardzo szybko, dlatego przygotujmy się na:
X, O, po czym następuje mała przejażdżka naszego bohatera, nic trudnego, musimy unikać spadających kul sygnalizowanych czerwonym podświetleniem skacząc to w lewo, to w prawo, dopiero po tym następuje pozostała sekwencja QTE (do zdobycia co najmniej 51 z 56 gwiazdek):
L1 R1 (na jednym ekranie), X, X, szybkie wciskanie O, trójkąt trójkąt (na jednym ekranie), kwadrat, trójkąt, trójkąt, O, kręcenie lewym drążkiem zgodnie ze wskazówkami zegara, i ponownie kręcenie, szybkie wciskanie O.
Zobacz walkę


Przecięcie gromu przeszywa przyjaciela / A Lightning Blade Pierces a Friend
Ukończono "Bitwa w czasie i przestrzeni" z klasą S. / Completed "A Battle Across Time and Space" with an S Rank.

Walka teoretycznie prosta (i bez QTE), ale warto pamiętać, że przeciwnik pod sam koniec staje się bardzo zapalczywy. Trzeba bardzo uważać, żeby nie dać się trafić jego specjalnymi ciosami, chociaż to w zasadzie nie pierwszyzna i jeżeli skorzystacie ze wcześniejszych doświadczeń to spokojnie, nawet jeżeli nie za pierwszym razem, uda się Wam zwyciężyć. Pomocny w pojedynku jest cios trójkąt, trójkąt, O.
Zobacz walkę


Stawienie czoła zagrożeniu / Standing up to the Threat
Ukończono "Sakryfikant Dziesięcioogoniastego" z klasą S. / Completed "The Ten Tails Jinchuriki" with an S Rank.

Aby zdobyć to trofeum należy zakończyć dwie walki z klasą S. Warunki te same co zawsze, czyli musimy zachować 90% energii na końcu każdej z potyczek. Sekwencje QTE w tych walkach nie występują. Obydwa starcia są identyczne z uwagi na tego samego przeciwnika, a najlepszy sposób prezentuję na filmie - w skrócie polega on na stosowaniu ciosu tajnej techniki, czyli kombinacji klawiszy: trójkąt, trójkąt, O.
Pierwsza walka
Druga walka


Agonia i przyszłość / Agony and the Future
Ukończono historię poboczną "Bitwa przodków" z klasą S. / Completed "Side Story - Battle of the Ancestors" with an S Rank.

Warunkiem pozyskania trofeum jest zwycięstwo w pojedynku z energią powyżej 90%, w potyczce nie ma sekwencji QTE. Ta bitwa jest trudna w porównaniu z poprzednią, ale kluczem również jest specjalna technika, czyli cios wywoływany kombinacją trójkąt, trójkąt, O. Trudność polega na wyczuciu przeciwnika ponieważ nie tak łatwo daje on się nam zaskoczyć i złapać w sidła specjalnego ciosu. Najlepiej wyprowadzać kombinację w momencie gdy wykorzysta on to charakterystyczne zbliżenie żeby uderzyć - my musimy być czujni, odskoczyć i wtedy wyprowadzić kombinacje (patrz film). Po dwóch udanych atakach specjalnych musimy uważać żeby nasz przeciwnik nie skorzystał z Przebudzenia i jak tylko uda nam się wyprowadzić z powodzeniem ostatnią kombinacje, trofeum będzie nasze.
Zobacz walkę


Sięgając ku światłu / Reaching the Light 
Ukończono "Łatanie dziury w sercu" z klasą S. / Completed "Filling a Hole of the Heart" with an S Rank.

Zdobycie tego trofeum wymaga ukończenia trzech walk, w każdej wymagane zachowanie energii powyżej 90%, dodatkowo w drugiej występuje sekwencja QTE.
Pierwsza walka napsuła mi sporo krwi, korzystałem tylko i wyłącznie z kombinacji trójkąt, trójkąt, O, ponieważ jeżeli dobrze pamiętam cztery takie kombinacje pozwalały pokonać przeciwnika. Problem polega na tym, że przeciwnik bardzo szybko reaguje na to co robimy i często udają mu się uniki. Oprócz szczęścia, kluczem do walki jest trzymanie się na odległość, uniki L2, po czym zaraz specjalna kombinacja i ucieczka jeżeli się nie powiedzie. Dodatkowo warto przywoływać od czasu do czasu przyjaciela klawiszem L1 lub R1.

Druga walka jest "podzielona" tzn., gdy doprowadzimy do osłabienia przeciwnika do żółtego paska, będzie możliwość zaczynania (restartowania) od tego momentu z pełną energią (uwaga przed tym momentem jest tu w międzyczasie sekwencja QTE - wciskamy trójkąt). Uważajmy ponieważ jeżeli w drugiej sekcji walki pasek naszej energii zejdzie poniżej 90%, a pokonamy przeciwnika i dotrzemy do QTE, będziemy musieli wszystko zaczynać od początku. Co do samej walki to jest ona stosunkowo prosta i nie powinna sprawiać problemu.
QTE końcowe, po pokonaniu przeciwnika w drugiej walce, zacznie się od szybkiego naciskania O, następnie zwykłe X, szybkie naciskanie O, i na sam koniec nie należy się spieszyć ponieważ będzie O, ale we właściwym momencie.

Trzecia walka jest kolejnym wyzwaniem, przynajmniej była, do czasu. Próbowałem różnych kombinacji, ale w tym przypadku trójkąt, trójkąt, O, nie odejmuje aż tak wiele energii przeciwnika, ponadto wróg często robi bolesne dla nas uniki. Kluczem okazał się cios jednoczesnego wciśnięcia trójkąta + O. W zasadzie tylko to w trakcie walki wciskałem i nie mogłem uwierzyć, że okazało się to takie proste - polecam.

Pierwsza walka
Druga walka 1/2
Druga walka 2/2
Trzecia walka

Pięść w starciu z wielkim złem / A Fist Toward Great Evil 
Ukończono "Tętno Madary" z klasą S. / Completed "Madara's Pulse" with an S Rank.

To trofeum po wcześniejszych doświadczeniach nie powinno stanowić większego wyzwania. Jedyny warunek to wygranie dwóch walk z energią na poziomie powyżej 90%.
W pierwszej walce przeciwnik nie stawia większego oporu, wystarczy że posłużymy się zamiennie kombinacjami trójkąt, trójkąt, kółko lub kombinacją jednoczesnego wciskania trójkąta z kółkiem.
Druga walka to wesołe spamowanie kombinacji trójkąt, trójkąt, O.

Easy trophy, all you have to do is winning two fights with health over 90%.
The key to win first one is triangle, triangle, O, or triangle + O.
The second one is happy spamming triangle, triangle, O.
Pierwsza walka
Druga walka

Ostateczna seria / The Ultimate Combo
Ukończono "Dwóch" z klasą S. / Completed "Two" with an S Rank.

Zdobycie trofeum standardowo wymaga zachowania w walce energii na poziomie powyżej 90% oraz pozytywnego ukończenia sekwencji QTE. Sama potyczka jest trudna, wymaga szczęścia, cierpliwości i konsekwencji. Ważnym aspektem jest wykorzystywanie bloku (R2) i kombinacji trójkąt, trójkąt, O. Cała sztuka polega na wyprowadzeniu serii udanych kombinacji tak żeby przeciwnik nie zdołał się podnieść i kontratakować. Dla przejęcia inicjatywy pomocne może okazać się właśnie wykorzystanie bloku oraz wezwanie przyjaciela R1, ale tak żeby ten zadał przeciwnikowi cios, kiedy my będziemy stali i się chronili przed ciosami wroga. Jeżeli ta sztuka się powiedzie, nie pozostaje nic innego jak właśnie próba przejęcie inicjatywy i wyprowadzenia kilku ciosów specjalnych z ładowaniem kolejnych w przerwach, gdy wróg zbiera się z ziemi. Musimy przetrwać przede wszystkim pierwszy pasek energii wroga, potem będzie prościej ponieważ ten zacznie swoje ataki specjalne, przed którymi łatwo się bronić i w wyniku których to wróg traci energię po udanych mini seriach QTE, które wyprowadzamy. Po takich właśnie atakach QTE należy szybko uciekać lub blokować wzywając członka naszej drużyny. Po więcej szczegółów znajdziecie na filmie.
QTE lewy krzyżak góra, R1, L1, trójkąt O (na jednym ekranie), lewy krzyżak w dół, R1, O, szybkie wciskanie O, X, szybkie wciskanie O, i na koniec w odpowiednim momencie O.
Patrz walka


Palący ryk gorącokrwistej bestii / The Burning Roar of a Hot-Blooded Beast 
Ukończono "Karmazynową bestię" z klasą S. / Completed "The Crimson Beast" with an S Rank.

Dwie walki, w obydwu oczywiście energia musi zostać zachowana na poziomie ponad 90%, w drugiej dodatkowo na końcu QTE.
Pierwsza walka cholernie trudna, rzekłbym najtrudniejsza ze wszystkich na drodze do klasy S w całej grze, kluczem jest odpowiednia mieszanka ataku w postaci ciosu trójkąt, X, następnie kombo O i dopóki mamy czakrę powtarzamy, tak żeby przeciwnik nie upadł, następnie kombo O, aż do położenia przeciwnika i regeneracja czakry żeby zacząć od nowa. Po szczegóły zapraszam do materiału filmowego. Walka wymaga praktyki ponieważ musimy odpowiednio zacząć udany atak, a nie jest to takie proste. Próbowałem kilkadziesiąt razy i teraz już wiem gdzie popełniałem błąd - kontynuujcie kombo trójkąt X, O i potem samo O i znowu trójkąt, O, do czasu gdy macie cokolwiek paska z czakrą, jak tego Wam zabraknie, wtedy dopiero kładźcie przeciwnika naciskając O. Jest to bardzo ważne i kluczowe. Nie warto skupiać się na czymkolwiek innym, bo tylko stracicie, a trudno jest przejąć inicjatywę i wyprowadzić wspomniane kombo. Jeżeli nie dajecie już rady i wydaje Wam się, że nie podołacie, odpuśćcie na jakiś czas - najlepiej walczy się na świeżo.
Druga walka cholernie prosta... grunt żebyśmy szybko dopadli przeciwnika i zaczęli kruszyć jego "kulę" (spróbujecie, zrozumiecie ;) ) - i tak powtarzamy aż do końca potyczki, starając się zachować całą energię.
QTE: lewy krzyżak dół, O, na jednym ekranie (trójkąt, trójkąt, trójkąt, trójkąt, X), R1, O, O, szybkie naciskanie O.
Druga walka


Dziedzictwo niesamowitej umiejętności / Incredible Skill, Inherited 
Ukończono "Jastrząb wzlatuje przed siebie" z klasą S. / Completed "The Taka Soars Ahead" with an S Rank.

Jest to jedna z najprostszych walk, jedyne wymaganie - energia powyżej 90%, a klucz do sukcesu zwie się: trójkąt, trójkąt, O.
Patrz walka



Poza cyklem reinkarnacji / Beyond the Cycle of Reincarnation 
Ukończono historię poboczną "Człowiek imieniem Kabuto" z klasą S. / Completed "Side Story - The Man Named Kabuto" with an S Rank.

Ponownie musisz zachować ponad 90% energii. Moja sugerowana taktyka i klucz do sukcesu brzmi - blokuj (R2) i we właściwym momencie atakuj (trójkąt, trójkąt, O) - patrz film.
Patrz walka


Madara, na proch starty / Madara, Pulverized 
Ukończono "Wicher szaleje, grom pędzi" z klasą S. / Completed "Wind Rages, Thunder Races" with an S Rank.

W przypadku tego trofeum są aż trzy walki, z których każdą musimy wygrać zachowując energię na poziomie powyżej 90%, dodatkowo mamy QTE - na końcu pierwszej i trzeciej walki.
Pierwsza walka jest stosunkowo prosta, polecam cios specjalny trójkąt, O. Po odjęciu pierwszego paska energii naszego wroga, ten zacznie jednoczyć się ze swoim sprzymierzeńcem i sugeruję albo zapoznać się z materiałem filmowym, albo parę razy poćwiczyć uniki.
Druga walka to wreszcie jakieś urozmaicenie, chociaż nie gwarantuję, że nie nabawicie się oczopląsu. Mnie ta lotna potyczka napsuła sporo krwi, wymaga doświadczenia, szczęścia i cierpliwości - również jedna z najtrudniejszych w mojej opinii.
Pamiętajmy, aby atakując co jakiś czas w bezpiecznym momencie dodatkowo napadać na głównego wroga kombinacją trójkąt, O. Chakrę możemy ładować w ruchu, przydatne może być również szybsze poruszanie dzięki przyciskaniu X. Kwadratem strzelamy. Szczegóły na filmie - ważna jest konsekwencja i trzymanie się taktyki - bez kozaczenia, bo szybko możemy stracić szansę na dobry wynik.
Trzecia walka jest banalnie prosta i w zasadzie oparta jest o wykorzystanie specjalnego ciosu trójkąt, O - przeciwnik nie robi trudnych uników.
QTE po pierwszej walce - trójkąt, O
QTE po trzeciej walce - trójkąt, lewy krzyżak w dół, szybkie naciskanie trójkąt, szybkie naciskanie trójkąt, O, lewy drążek zgodnie z ruchem wskazówek zegara, O, szybkie naciskanie O.
Pierwsza walka
Druga walka
Trzecia walka


Żegnaj, Obito / Farewell, Obito
Ukończono "Kaguya, agresywna bogini (część 1)" z klasą S. / Completed "Kaguya, the Violent Goddess (Part 1)" with an S Rank.

Żeby zdobyć to trofeum trzeba ukończyć dwie walki z energią powyżej 90%. Brak tutaj jakichkolwiek sekwencji QTE. Kluczem do pokonania agresywnej bogini w pierwszej walce jest wykorzystanie specjalnego ataku trzymaj trójkąt, O (z ładowaniem czakry, gdy bogini upada), do tego oczywiście w stosownych momentach należy stosować unik L2, a także gdyby tego nam brakło kombinację trójkąt, X + combo O. W drugiej walce radzę głównie opierać się na taktyce trójkąt, X i później kombo O. Należy utrzymywać jak największy dystans od przeciwnika.
Niestety filmu z tego nie zaprezentuję ponieważ autorzy gry zablokowali możliwość zapisu tej końcowej części fabuły i potyczek przy pomocy systemu PS4, a urządzenia do przechwytywania obrazu jeszcze nie posiadam.



Prześcignąć boginię / Surpassing a Goddess 
Ukończono "Kaguya, agresywna bogini (część 2)" z klasą S. / Completed "Kaguya, the Violent Goddess (Part 2)" with an S Rank.

W tym przypadku również mamy do czynienia z dwoma potyczkami. Pierwsza jest stosunkowo prosta dopóki cierpliwie trzymamy się taktyki strzelania kwadratem i ciągłego przemieszczania się (ładujemy czakrę, gdy to konieczne, również podczas przemieszczania). Dodatkowo stosujemy unik w dynamicznych momentach (lewy drążek w danym kierunku + X). I tak do samego końca. Nie ma tutaj sekwencji QTE. Pamiętajmy, aby prawym drążkiem zmieniać cele i odrąbywać zarówno ogony, jak i boczne głowy potwora - to znacznie przyspieszy rozgrywkę i usunie źródła dodatkowych miejsc z których możemy zostać ustrzeleni.
Druga walka jest prosta i opiera się na ataku trójkąt O, ale na końcu mamy do czynienia z wymagającą sekwencją QTE, na którą radzę się przygotować:
X, L1 R1 (na jednym ekranie), lewy krzyżak w lewo, do góry, O, lewy krzyżak w prawo, szybkie naciskanie O, lewy krzyżak lewo, szybkie naciskanie O, lewy krzyżak w dół, szybkie naciskanie O, O O, O O, O O O, O, O, O, O, trójkąt O.
Niestety filmu z tego nie zaprezentuję ponieważ autorzy gry zablokowali możliwość zapisu tej końcowej części fabuły i potyczek przy pomocy systemu PS4, a urządzenia do przechwytywania obrazu jeszcze nie posiadam.

Ostatni na polu boju / The Last Man Standing 
Ukończono "Naruto i Sasuke" z klasą S. / Completed "Naruto and Sasuke" with an S Rank.

Sposób na pierwszą walkę to ponownie kombinacja trójkąt, X i kombo O (można również wykorzystywać trójkąt, O, ale jest mniej efektywna). Nie powinniśmy mieć większych problemów z zachowaniem 90% energii. Na koniec dodatkowo mamy małą sekwencję QTE, z którą musimy się zmierzyć.
QTE w pierwszej walce: trójkąt, O, O, O, O, trójkąt, trójkąt O (na jednym ekranie), w odpowiednim momencie O, szybkie naciskanie O.
Druga walka również jest prosta, ale tutaj taktyka to trójkąt, X i kombo z O na wykończenie (nie jest to wymagająca walka i przeciwnik na wiele pozwala) - w trakcie tej potyczki lokalizacje będą się zmieniały, ale trójką, X i kombo O załatwia sprawę we wszystkich. Uwaga! W momencie kiedy znajdziemy się na boisku szkolnym musimy unikać konfrontacji ponieważ tego nie da się wygrać - uciekamy do czasu aż przeniesie nas do kolejnej lokalizacji, która już się nie liczy w rozrachunku dotyczącym poziomu naszej energii. Nie zapominajmy, że na samym końcu czeka nas jeszcze małe QTE, opisane przeze mnie jako ostateczne QTE (chyba jedyne, które faktycznie liczy się do walki).
QTE w drugiej walce w trakcie: O, szybkie naciskanie O.
Kolejne QTE w drugiej walce: O
Kolejne QTE: O, O, O
Ostateczne QTE: trójkąt, O, w odpowiednim momencie O.
Filmu również niestety nie zamieszczam ponieważ jest on zablokowany do publikacji przez autorów gry. W niedługim czasie planuję zakup odpowiedniego sprzętu żeby takie sytuacje nie były przeszkodą.


Szlak eksperta nawałnicy / Trail of the Gale Expert 
Ukończono wszystkie główne wydarzenia ze "Szlaku nawałnicy". / Completed all the main events in "Trail of the Gale."

To dodatkowa ścieżka, którą proponuję rozgrywać po głównej fabule ponieważ przedstawia późniejsze wydarzenia. Jest to pokłon w stronę fanów RPG, ale dla mnie osobiście trochę zapychacz na siłę. Same wydarzenia główne nie zajmą nam więcej niźli pół godziny, do godziny (nie licząc oczywiście scen przerywnikowych, które tutaj mają już prawie wyłącznie charakter statyczny) - te wydarzenia to oczywiście pojedynki z kolejnymi wrogami, z których najtrudniejszym jest moim zdaniem pierwszy, czyli jak go nazwałem "władca marionetek". Warto pamiętać, że najlepszą na niego taktyką jest trójkąt, X i po przejęciu inicjatywy combo z O (zupełnie jak przy ryku palącokrwistej bestii). Nie dajmy się zwieść to jeden z trudniejszych przeciwników, którzy w głównej linii fabularnej nie występują, ale zarówno tutaj jak i przy pozostałych przybocznych wyzwaniach, mogą nas odrobinę przygasić.
Pierwsza walka, druga walka, trzecia walka, czwarta walka, piąta walka, szósta walka.



Szlak mistrza nawałnicy / Trail of the Gale Master 
Ukończono wszystkie wydarzenia poboczne ze "Szlaku nawałnicy". / Completed all the sub events in "Trail of the Gale."


Te wydarzenia, jeżeli ukończyliście pozostałe trofea, nie będą dla Was stanowiły większego problemu, ale nastawcie się jeszcze na parę godzinek zabawy ponieważ nieuniknionych jest kilkadziesiąt dodatkowych potyczek, oraz trochę zbieractwa, zamiatactwa, etc. Niemniej jednak jeżeli dotarliście aż tak daleko nie warto teraz się wycofywać, szczególnie że platynę na dzień dzisiejszy posiada 1,9% graczy, więc jest to dość ciekawe trofeum.
Jeżeli to w czymś Wam pomoże poniżej zamieszczam film rejestrujący ostatnią godzinę z okładem w której kończę wydarzenia poboczne.
Patrz film


30 wygranych w mistrzowskim przetrwaniu / 30 Wins in Ultimate Survival!
Pokonano 30 przeciwników w trybie mistrzowskiego przetrwania. / Got past 30 opponents in Ultimate Survival.

Do zdobycia tego trofeum polecam jako główną postać Sasuke Uchiha i on jest kluczowy wraz z wybraną techniką "W ogniu ukrycie - technika kuli ognia" (czyli atak specjalny, który uruchamiamy kombinacją trójkąt, trójkąt, O), postacie dodatkowe są o tyle istotne, że mogą ocalić nam skórę gdybyśmy wpadli w tarapaty - chodzi o najzwyklejsze w świecie odwrócenie uwagi i odzyskanie inicjatywy. Jeżeli będziemy mieli szczęście w całym cyklu możemy nie trafić na postać z kukłą - te do naszej taktyki są najgorsze, ale gdyby nam się przytrafiły, pamiętajmy o postaciach pomocniczych, które możemy przywołać L1 i R1, a także o taktyce walki trójkąt, X i combo O - to jest sposób na władców marionetek. Czas potrzebny na odbycie 30 walk wynosi jedną godzinkę z małym okładem.
Wszystkie walki


Ukończono 1. szkołę przetrwania / Beginner Ability Cap Survival Complete! 
Ukończono wszystkie ścieżki szkoły przetrwania na poziomie dla początkujących. / Completed all of the beginner level of Ability Cap Survival.

Pierwsza szkoła przetrwania nie stanowi większego problemu. Do zdobycia tego trofeum, jak i kolejnych 2 i 3 poziomu, polecam jako główną postać Sasuke Uchiha i on jest kluczowy wraz z wybraną techniką "W ogniu ukrycie - technika kuli ognia" (czyli atak specjalny, który uruchamiamy kombinacją trójkąt, trójkąt, O), postacie dodatkowe są o tyle istotne, że mogą ocalić nam skórę gdybyśmy wpadli w tarapaty - chodzi o najzwyklejsze w świecie odwrócenie uwagi i odzyskanie inicjatywy.
Cały urok polega na tym, że szkoły przetrwania cechują się specyficznymi warunkami wygrania - np. runda trwa tylko 30 sekund, albo nie możemy doładowywać chakry ponieważ ten proces odejmie nam energii.


Ukończono 2. szkołę przetrwania / Intermediate Ability Cap Survival Complete! 
Ukończono wszystkie ścieżki szkoły przetrwania na poziomie dla średniozaawansowanych. / Completed all of the medium level of Ability Cap Survival.

Szczegóły odnośnie szkoły przetrwania opisałem powyżej, a tutaj prezentuję film z najtrudniejszym moim zdaniem wyzwaniem w tej kategorii, czyli na poziomie 2. szkoły przetrwania.
Patrz film


Ukończono 3. szkołę przetrwania / Advanced Ability Cap Survival Complete! 
Ukończono wszystkie ścieżki szkoły przetrwania na poziomie dla zaawansowanych. / Completed all of the advanced level of Ability Cap Survival.


Szczegóły opisałem przy pierwszym trofeum z tej serii, a poniżej odnośnik do filmu z najtrudniejszym wyzwaniem z tej sekcji.
Patrz film



Tak! Początkująca liga wyzwań zaliczona! / Yeah! Beginner Challenge League Beaten!
Ukończono wszystkie ścieżki ligi wyzwań na poziomie dla początkujących. / You completed all of the beginner level of Challenge League.

Patrz Super! Mistrzowska liga wyzwań zaliczona!


Hej! Profesjonalna liga wyzwań zaliczona! / Wow! Intermediate Challenge League Beaten!
Ukończono wszystkie ścieżki ligi wyzwań na poziomie profesjonalnym. / You completed all of the intermediate level of Challenge League.

Patrz Super! Mistrzowska liga wyzwań zaliczona!

Super! Mistrzowska liga wyzwań zaliczona! / Excellent! Advanced Challenge League Beaten!
Ukończono wszystkie ścieżki ligi wyzwań na poziomie mistrzowskim. / You completed all of the advanced level of Challenge League.

Na filmie prezentuję jedną z najlepszych moim zdaniem konfiguracji do przejścia ligi bez większych problemów. Podstawowa postać to Sasuke Uchiha i on jest kluczowy wraz z wybraną techniką "W ogniu ukrycie - technika kuli ognia" (trójkąt, trójkąt, O), postacie dodatkowe są o tyle istotne, że mogą ocalić nam skórę gdybyśmy wpadli w tarapaty (podobną konfigurację zalecam również do trofeów dotyczących szkoły przetrwania, a przede wszystkim do zdobycia "30 wygranych w mistrzowskim przetrwaniu". Oczywiście bez jakiegokolwiek doświadczenia, zaliczenie tych trofeów może okazać się trudne ponieważ istotne jest również wykorzystanie wiedzy zdobytej przy trybie fabularnym.
Patrz film


Osobista moc uwolniona / Personal Strength, Released
Ukończono walkę z wykorzystaniem osobistego obrazu tajemnej techniki wykończenia. / Finished with your own personal Finish Cut-In.

Łatwe i często "samowpadające" podczas rozgrywki. Po prostu finał musicie wykończyć tajną techniką - proponuję rundę "Po drugiej stronie maski" tutaj nasz ognisty bohater uruchamia tajemną technikę kombinacją trójkąt, trójkąt, kółko. Uwaga ponieważ tę kombinację można uruchomić także w trakcie walki pamiętajcie, że warunkiem zdobycia trofeum jest jej uruchomienie na finale.


Tańcząc w tym samym rytmie / Dancing to the Same Beat
Odtw. obraz tajem. techniki wykończ. wykonując powiązaną tajem. tech. lub tech. przemiany mieszanej. / Performed a Finish Cut-In with a Combination or Linked Secret Technique.

Na filmie, który poniżej trofeum wpada na samym jego końcu (Po drugiej stronie maski)- mam nadzieję będzie pomocny. Warunkiem jego otrzymania jest pełny wskaźnik burzy (ten żółty), który przy końcu walki pozwala na uruchomienie kombinacji trójkąt, trójkąt, trójkąt, kółko - na ekranie pojawia się stosowna informacja. Możliwe do wykonania przy tych walkach, gdzie gramy jako dwie lub więcej postaci - poniżej lista bohaterów przy których można zrobić to osiągnięcie - lista zaczerpnięta z internetu:

Itachi + Sasuke (Eternal Mangekyo Sharingan)
Itachi + Shisui
Sasuke (The Last) + Naruto Uzumaki (The Last)
Sasuke + Naruto (Sage of the Six Paths Mode) + Sakura (dwa warianty: "Three-way Deadlock" i"Arcane Technique: Wind, Lightning and Cherry Blossom Formation")
Hashirama, Tobirama, Sarutobi
Iruka, Naruto, Konohamaru
Hidan + Kakuzu
Kakashi (Double Sharingan) + Obito
Ay + Killer Bee
Pain + Conan
Minato + Naruto
Minato Reanimation, Naruto Path of the Six Sage Mode (wariant specjlany)
młody Kakashi, młody Obito, Rin
Hashirama + Madara
Jiraiya, Tsunade, Orochimaru
Pre time skip Naruto, Sasuke and Sakura
Kushina, Minato, Naruto
Shikamaru, Ino, Choji
Hinata (The Last), Naruto (The Last)
Którykolwiek z 3 jinjuriki (bestii ogoniastej) postacie (np. Naruto Kuruma Link Mode, Killer Bee, Gaara Great Ninja War, Roshi, Han, Yugito Nii, Yagura, Fuu and Utakata)
Young Kakashi, młody Obito, Minato (Jonin)
Deidara + Sasori


Najlepszą obroną jest atak / Attacking is the Greatest Defense
Wykonano serię 50 ciosów. / Completed a 50-hit combo.

Już podczas pierwszej walki w trybie fabularnym z łatwością możemy osiągnąć to trofeum. Kluczem jest specjalny atak, który uruchamiamy przy naładowanym niebieskim pasku energii (ten na dole) - wciskamy równocześnie trójkąt i kółko na padzie - to wystarczy. Jeżeli pasek mamy nienaładowany, uzupełniamy go trzymając sam trójkąt. Wystarczy trochę pokombinować wskazaną kombinację klawiszy i z pewnością, nawet gdy nie macie doświadczenia, wpadnie - patrz film.


Mistrzowskie wyczucie czasu / Masterful Timing
Skutecznie wykonano kontratak. / Masterful Timing

Kluczem jest wciśnięcie w odpowiednim momencie, gdy przeciwnik atakuje, klawiszy R2 i kwadrat. Jeżeli nie macie pewności jak to zrobić, proponuję po prostu wciskać te dwa przyciski podczas walki do skutku, aż otrzymamy trofeum. Na filmie jest dokładnie ten moment, który obrazuje taką właśnie sytuację.


Zakazana moc uwolniona / Forbidden Power Released
Pokonano przeciwnika będąc w stanie przebudzenia. / Finished off an opponent while Awakened.

W zasadzie cztery warunki musimy spełnić:
1) poziom energii musi nam spaść poniżej 40% (wtedy pojawi się na ekranie opcja "Przebudzenie" do uruchomienia trójkątem)
2) musimy osłabić przeciwnika tak, żeby pozostało mu bardzo mało energii
3) musimy uruchomić "Przebudzenie" wciskając trójkąt
4) musimy w stanie "Przebudzenia" wykończyć przeciwnika.
Na filmie możecie to zobaczyć organoleptycznie.

Współpraca z pełną mocą! / Full Power Teamwork!
Pokonano przeciwnika będąc w stanie połączonego przebudzenia. / Finished off an opponent during a Linked Awakening.

Warunki te same co w "Zakazana moc uwolniona" (czyli sprawa podstawowa, aby uruchomić Przebudzenie musimy mieć energię na poziomie poniżej 40%), dodatkowo teraz musimy grać jako połączona drużyna (podobno nie jest obojętne kim gramy, ale są sugestie że Naruto i Sasuke spełniają wymagania). Najlepiej jest uruchomić z menu wyboru "Swobodną walkę" i "Pojedynek" w trybie "Gracz VS Komputer", "Walka drużynowa", 1 runda. Warunkiem dodatkowym jest wypełniony pasek burzy (nie ten, który ładujemy trójkątem, tylko ten żółty), który ładuje się w wyniku prowadzonej walki. W trakcie prezentowanej potyczki dodatkowo zaliczone zostało trofeum "Zmaksymalizowane mocne strony".
Walka


Zmaksymalizowane mocne strony / Personal Strengths, Maxed Out
Każda postać w drużynie zadała cios za pomocą tajemnej techniki w czasie jednej walki. / Landed a hit with each team member's Secret Technique in one battle.

Tajemną technikę walki uruchamiamy wciskając trójkąt, trójkąt, O. Zmiana postaci następuje, gdy wciskamy R1 lub L1 i prawym drążkiem "przełączamy" się na drugiego bohatera. Trofeum łatwiejsze jest do osiągnięcia w walkach, gdzie mamy dwóch bohaterów w drużynie, ale generalnie nie jest to jakieś trudne wyzwanie. Na prezentowanym filmie trofeum wpada dokładnie w 2 minucie, gdy z powodzeniem, trzeciej postaci udaje się wykonać tajemną technikę.

Bez szwanku / Unscathed
Wygrano walkę bez uszkodzenia pancerza. / Won a battle without suffering any costume damage.

Łatwe - samowpadające - to trofeum zaliczy się Wam prędzej czy później, gdy będziecie starali się osiągnąć rangę S w jednym z meczów. W moim przypadku otrzymałem je na prezentowanej na filmie walce w rozdziale "Po drugiej stronie maski". Ta konkretna potyczka jest o tyle przydatna do tego trofeum, że nie ma w niej w ogóle sekwencji QTE i jak widać trwa bardzo krótko. Co ciekawe oberwałem parokrotnie, ale jak widać pancerz wyszedł cało ze szwanku.


Idealna wygrana / Perfect Win
Wygrano 3-rundową walkę, nie przegrywając żadnej rundy.

Przede wszystkim wybieramy tryb gry "Swobodna walka", a następnie "Pojedynek (Rundy 3). Walka i owszem 3-rundowa, ale musimy wygrać 2 rundy z rzędu i to wystarczy. Jedyna niedogodność polega na tym, że nasza energia nie zostaje odnowiona po pierwszej rundzie. Poniżej przykładowa 3-rundowa walka.



Możliwości kolejnego ciosu / The Possibilities of the Next Strike
Zmieniono przywódcę w czasie wykonywania serii ciosów. / Changed leader during a combo.

Gdy mamy w czasie walki dostępną drużynę (jeszcze jedną lub dwie postacie), mamy możliwość przełączania się pomiędzy nimi. Warunkiem jest w trakcie, gdy wykonujemy serię ciosów (combo jak kto woli), uaktywnienie wsparcia tej drugiej postaci (przechylając prawy drążek w lewo lub prawo) i kontynuowanie serii ciosów.
Przykładowa walka

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz