sobota, 1 marca 2014

PlayStation Gold Wireless Stereo Headset od Sony - recenzja słuchawek z wbudowanym mikrofonem

Słuchawki Playstation Gold Wireless Headset z wbudowanym mikrofonem w moim przypadku są zbytkiem, ale do takiego sprzętu mam słabość i podchodzę do niego jak kobieta do zakupu nowego ciucha. Czuję się jak dzieciak, który dostaje od rodzica nową zabawkę, a ponieważ akurat mogłem pozwolić sobie na małe szaleństwo w zakupach toteż zrobiłem to z niekłamaną przyjemnością.

Na początek zapraszam zainteresowanych (którzy nie mogą lub nie chcą pozwolić sobie na tego typu wydatek) do udziału w rozpakowywaniu pudełka. Zobaczmy co jest w środku - czyli tzw. unboxing:


Zawartość pudełka:
- Playstation Gold Wireless Headset
- bezprzewodowy adapter
- 3,5 mm przewód audio (długość ok 100 cm)
- przewód ładujący Micro-USB (i tu jest mały problem bo ma zaledwie ok 20 cm - patrz zdjęcie)
- etui podróżne (czyli worek ze ściągaczem - komentarz autora)
- instrukcja również w języku polskim
- przewodnik bezpieczeństwa również w języku polskim


Wiem, że to darmowa reklama, ale z dostępnością produktu w Polsce w okresie premiery światowej jest problem i jednym z niewielu sklepów, które realizują zamówienie w atrakcyjnej cenie jest Komputronik.pl (369,00 zł) - termin realizacji ok 10 dni. Ostatnio znalazłem taką samą ofertę na RTV EURO AGD, ale trudno mi powiedzieć jak jest z dostępnością. Są i owszem inne oferty również na Allegro, ale tam cena słuchawek oscyluje w granicach 450,00 zł, co oznacza że z całą pewnością pochodzą one z importu.

Specyfikacja - najważniejsze informacje:
Źródło zasilania: prąd stały 3,7V: wbudowany akumulator litowo-jonowy z możliwością ładowania
Pojemność akumulatora: 570 mAh
Temperatura środowiska pracy: 0-50 stopni C
Wymiary (s/w/g):
- bezprzewodowe słuchawki stereo z mikrofonem 2.0: około 179,2 x 195,2 x 48 mm
- bezprzewodowy adapter: około 17,4 x 8,4 x 35,6 mm
Waga:
- słuchawki około 295,4 g
- adapter około 5,3g
System łączności: fale radiowe o częstotliwości 2,4 GHz
Maksymalny zasięg łączności: około 10m
Czas użytkowania po całkowitym naładowaniu: 8 godzin przy średnim poziomie głośności
Gwarancja: 12 miesięcy (co do gwarancji to wydaje mi się, że producent raczej z ostrożności podał taki okres ponieważ prawo w UE i tak obliguje go do respektowania gwarancji w okresie 24 miesięcy, zatem jest to tylko i wyłącznie życzeniowa informacja wydrukowana w załączonej do zestawu broszurze, która nie ma pokrycia z rzeczywistością).

Ponieważ słuchawki są przeznaczone głównie do użytku bezprzewodowego toteż funkcje do ich ustawiania musiały zostać umieszczone na nich samych i tak z jednej strony mamy patrząc od góry opcję VSS (przycisk wirtualnego dźwięku przestrzennego, którego na zdjęciu nie widać, a znajduje się on jeszcze wyżej ponad przyciskami "volume"), ustawiania głośności "VOL" i wyciszania "MUTE". VSS uruchamia wybrany przez nas tryb dźwiękowy, który wczytujemy do słuchawek za pośrednictwem specjalnej aplikacji dostępnej w Playstation Store).

Z drugiej strony znajduje się przycisk "SOUND/CHAT" (umożliwia regulację głośności dźwięku czatu w odniesieniu do dźwięku gry) i przełącznik "POWER" (z opcjami Off, 1- tryb standardowy, 2-tryb wzmocnienia basów; ten tryb można zastąpić trybami zawartymi w dostępnej bezpłatnie do pobrania aplikacji pomocniczej do słuchawek z mikrofonem).

Pod spodem mamy jeszcze gniazda złącza USB (do ładowania), wejścia audio (do podłączania urządzeń przenośnych) i wskaźnik stanu pracy (lampka - pomiędzy 2,1,off a gniazdem audio).

Pierwsze ładowanie trwa około 3,5 godziny i mankamentem może okazać się bardzo krótki przewód do tego służący oraz fakt, że słuchawki nie ładują się w trybie uśpienia konsoli - światełko ładowania jest zapalone tylko podczas jej normalnego trybu pracy (chociaż nie mam co do tego pewności). Kolejny mankament to tylko 2 wyjścia USB w PS4 - ja do jednego mam zwykle podpiętego pada i w tym momencie muszę żonglować przy drugim podpinając naprzemiennie a to kabel ładujący słuchawki, a to adapter z którym się one komunikują w czasie ich użytkowania. Z tym problemem poradziłem sobie ładując słuchawki przez USB w komputerze stacjonarnym i co ciekawe Windows od razu prawidłowo wykrył nowy sprzęt i zainstalował automatycznie sterowniki. Jeżeli jednak nie macie innego urządzenia z USB, które mogłoby służyć za ładowarkę, ograniczona liczba wyjść w PS4 staje się problemem.

W Playstation Store jest dostępna specjalna aplikacja obsługująca dodatkowe tryby słuchawek.

Po uruchomieniu aplikacji należy pamiętać, że załaduje ona dany program/tryb dźwiękowy tylko jeżeli słuchawki będą podłączone do konsoli za pośrednictwem przewodu ładującego USB.

Kilka dodatkowych fotografii dla pełniejszego obrazu - w instrukcji wspominają o zdejmowalnych nakładkach (ale tego nie testuję ponieważ żal mi sprzętu, a nie widzę niczego co wskazywałoby na łatwy intuicjonalny demontaż nakładek, chyba że nakładki dopiero mają być montowane na oryginalnych słuchawkach - tego nie sposób wywnioskować z dostępnych instrukcji):



Działanie:
Co do samego działania nowego zestawu słuchawek z mikrofonem są one w mojej ocenie świetne. Testowałem je z grą Battlefield 4 i dźwięk był znacznie lepszy niż na słuchawkach podpiętych do telewizora, z których korzystałem dotychczas. Dodam, że wcześniej grałem mając na uszach słuchawki KOSS PRO4AA TITANIUM i wypadają one o wiele mniej spektakularnie. Podkreślam, że nie jestem audiofilem, a odczułem ogromną, zauważalną różnicę, która utwierdziła mnie w słuszności zakupu nowego sprzętu - oj czuć to 7.1 cokolwiek ono znaczy. Z całą pewnością słyszałem skąd nadbiega przeciwnik, czułem również pole bitwy, które przez moje uszy płynęło wprost do serca zalewając miodem umysł - stąd ten komentarz.
W nowych słuchawkach ucieszył mnie również brak "wystającego" mikrofonu - ten jest wbudowany w PlayStation Gold Wireless Headset, zatem nie mamy żadnych dodatkowych niekomfortowych wystających akcesoriów (wbudowany mikrofon nie wychwytuje dźwięków otoczenia, dlatego należy pamiętać, aby zestaw założyć właściwą stroną, w przeciwnym razie nie będzie rejestrował naszego głosu - nakrzyczałem się trochę zanim zrozumiałem w czym rzecz).
Rozmawiając za pośrednictwem tego zestawu w grze wszystko było dobrze słyszalne i zrozumiałe - gorąco polecam. Znacznie bardziej komfortowa jest rozgrywka z takim zestawem aniżeli ze słuchawkami i załączanym do konsoli "kablem mikrofonowym" nazywanym szumnie headsetem. Pamiętajcie również po ich załadowaniu i podłączeniu, aby zmienić ustawienia konsoli, tak by headset służył nie tylko do rozmowy, ale również był nośnikiem ścieżki dźwiękowej, w przeciwnym razie słuchawki będą działały tylko jako narzędzie do komunikacji.

W zasadzie to tyle, jeżeli macie pytania zapraszam do komentowania, postaram się udzielić wyczerpujących odpowiedzi.

Na koniec dodam jeszcze opis od producenta - jak ten reklamuje swój zestaw - jest to moje wolne tłumaczenie oficjalnie dostępnych materiałów:
PlayStation Gold Wireless Headset dostarcza niesamowitą głębię i czystość dźwięku, pod kątem gier oferuje kilka trybów, które mogą zostać wykorzystane w połączeniu z konsolami Playstation. Wysokiej klasy technologia 7.1 tchnie nowe życie zarówno w gry z lokalizacjami miejskimi, leśnymi, jak i fantasy, podczas gdy mikrofon z redukcją szumów zewnętrznych ułatwi porozumiewanie się ze znajomymi, czy kolegami z drużyny. Słuchawek można używać również z urządzeniami przenośnymi, do przyłączenia których służy załączony 3,5 mm przewód audio, w podróży przydatne może okazać się również etui podróżne.

Zestaw słuchawkowy dla graczy
Doświadcz wszystkiego od wielkich wybuchów, aż po ciche dźwięki dzięki oszałamiającej przestrzennej jakości 7.1.

Opracowane przez Playstation
Dzięki aplikacji Headset Companion App będziesz mógł pobrać niestandardowe tryby stworzone przez programistów z myślą o wzmocnieniu jakości dźwięku w ulubionych grach.


Styl i komfort
Doznaj komfortu, którego możesz teraz doświadczać godzinami i który możesz zabrać ze sobą gdziekolwiek się wybierasz. Zewnętrzna osłona (przedni panel) jest wymienialny dzięki czemu dobierzesz wygląd słuchawek zgodnie ze swoim gustem.

Opcje przyłączenia
W konsolach PS4, PS3 oraz komputerach osobistych korzystaj z opcji bezprzewodowej lub podłącz słuchawki do systemu PS Vita lub innego urządzenia przenośnego za pośrednictwem dołączonego 3,5mm przewodu audio i zabierz dźwięk ze sobą.

Na koniec w związku z pytaniem jednego z czytelników informuję, że instrukcja ma tylko 6 stron (dla każdego języka), które zamieściłem w recenzji. Pozostaje jeszcze strona "tytułowa" ze spisem języków dostępnych w instrukcji i osobna książeczka zatytułowana "przewodnik bezpieczeństwa" - pozostałe foty zawierające treść w języku polskim uzupełniam poniżej.



[Aktualizacja 19-12-2016]
I teraz najważniejsze na zakończenie recenzji.
W listopadzie po ponad dwóch i pół roku codziennego używania słuchawek (czyli przynajmniej raz dziennie zakładałem je i ściągałem), słuchawki uległy mechanicznemu uszkodzeniu jak na zdjęciu.

Uszkodzenie powstało w miejscu w którym występował największy nacisk fizyczny i w zasadzie nie dziwię się, że do tego doszło, szczególnie biorąc pod uwagę, że często miałem założoną lewą słuchawkę na uchu, a prawą pomiędzy policzkiem a uchem, żeby słyszeć domowników - co zwiększało naprężenia w tym miejscu.


Słuchawki w dalszym ciągu są sprawne i nawet udało mi się zrobić coś na kształt szyny wzmacniającej, także będę używał ich jeszcze przez jakiś czas, a potem może przyjdzie pora na nową recenzję ;). 
Fakt ich uszkodzenia nie zmienił mojej opinii, w dalszym ciągu gorąco polecam.

30 komentarzy:

  1. Dzięki, świetna recenzja, na 100% sobie takie sprawię:)
    http://ledangaming.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Witam!
    Szukam wszędzie, pewnej informacji ale nie mogę znaleźć czym różnią się edycja GOLD od zwykłej chodzi mi o ich nazwę...

    Z góry dziękuje za odp.

    OdpowiedzUsuń
  3. Dzięki za recenzję. Headset już zamówiony. Dzisiaj rano kupiłem w OleOle.pl - 346zł + darmowa przesyłka.
    Co do słowa GOLD, to jest to nazwa (I inna grafika na pudełku) na rynek amerykański. Pozdrawiam /enrike

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetna recenzja, to głównie dzięki niej postanowiłem dokonać zakupu owych słuchawek :) Dziś do mnie dotarły i obecnie je ładuje. Instrukcję posiadam tylko w języku angielskim i francuskim (jeśli w ogóle można to nazwać instrukcją, bardziej broszurą). Mam pytanie do autora recki, czy na fotach ukazana jest cała instrukcja PL? Pytam, ponieważ potrzebuje całej instrukcji PL, a w sieci nigdzie nie mogę znaleźć :/

    OdpowiedzUsuń
  5. I okazuje się, że w recenzji jest w zasadzie cała instrukcja, która liczy 6 stron - tak jak napisałeś to raczej broszura. Dodałem jeszcze zdjęcia "Przewodnika bezpieczeństwa" - te znajdziesz na końcu wpisu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki wielkie za pomoc :) Słuchawy sprawdzone i warte swojej ceny, dźwięk rewelacja!

      Usuń
    2. No to super, dla mnie też rewelacja.

      Usuń
  6. Słuchawki świetne ale denerwuję mnie fakt że nie można podpiąć ich wireless do urządzeń poza PS i PC. W wersji PULSE adapter/USB stick ma wejście na mini jack-a i po podpięciu do źródła zasilania można mieć podłączone słuchawki wireless praktycznie z każdym urządzeniem mającym wyjście mini jack.

    OdpowiedzUsuń
  7. Tak ale sony pulse elite mają dużą wadę konstrukcyjną i pękają / łamią się.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie pękają / nie łamią się. używam je dość długo i intensywnie.

      Usuń
  8. jeśli chodzi o ładowanie, to ja używam zwykłej ładowarki sieciowej. w moim przypadku kontakt mam praktycznie na wyciągnięcie ręki (gdy siedzę na kanapie przed TV). a same słuchawki są zaj....te. polecam.

    OdpowiedzUsuń
  9. Witaj. Dla upewnienia chciałem się zapytać, czy te słuchawki działają np. Z telefonami? Ja np. używam Iphone 4, stąd moje pytanie. Bardzo dobra recenzja ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. A jak wygląda ich wytrzymałość. Minęło prawie dwa lata od wpisu, jeszcze działają?

    OdpowiedzUsuń
  11. Witam, mam pytanie. Mamy te słuchawki dopiero od tygodnia dlatego powoli je "ogarniamy" Syn wczoraj użył naładowanych słuchawek ale na ekranie tv pokazywał się komunikat MIKROFON NIEPODŁACZONY :( dopiero po użyciu kabla można było go użyć. Czy jest jakiś powód dlaczego tak się dzieje?

    OdpowiedzUsuń
  12. dziękuję za odpowiedź... poczytałam dokładnie Pana opis i myślę że wiem dlaczego tak się stało-syn wkładał słuchawki tak jak mu wpadły w ręce, sądzę że nie tą stroną która powinien :D jeśli mikrofon jest czuły to chyba po prostu nie wychwytywał dźwięku. Użytkujemy je dopiero kilka dni i się uczymy :)

    OdpowiedzUsuń
  13. zastanawiam się nad kupnem tych słuchawek i jestem ciekaw czy headset marki sony dobrze sprawuje się z urządzeniami przenośnymi, czy dźwięk stoi na takim samym poziomie jak na konsolach z serii PlayStation,,,
    i czy będą działać bezprzewodowo po podpięciu adapteru do telefonu bądź tabletu ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tego niestety nie miałem okazji przetestować i nie jestem w stanie odpowiedzieć. Używam ich tylko w zestawie z PS4.
      pozdr

      Usuń
  14. Ja mogę odpowiedzieć. Używam tych słuchawek z SGS3 zmodyfikowanym i powiem iż dźwięk ( przynajmniej mnie) zabija in plus jakością. Używam podłączonych za pomocą kabla.

    OdpowiedzUsuń
  15. Wyglądają całkiem sensownie. chociaż ja wole zdecydowanie duże nauszniki

    OdpowiedzUsuń
  16. Dziękuję za radę :) pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  17. Chciałem zapytać o BASS bo jedynie tylko to mnie powstrzymuje przed zakupem. Czytam, że jest bardzo słaby i na pewno kiepsko wypada w porównaniu do wcześniejszego modelu Pulse Elite. Więc jak to jest z tym BASSem ?

    OdpowiedzUsuń

  18. This post will help the internet users for building up new webpage or even a weblog from start to end. gmail.com login

    OdpowiedzUsuń
  19. Jak dla mnie takich konsolowych słuchawek nie ma co kupować, bo są strasznie drogie. Tutaj https://www.oleole.pl/sluchawki.bhtml spokojnie można znaleźć tańszy model o podobnych, a nawet lepszych parametrach, też z mikrofonem, które będą kompatybilne z konsolą

    OdpowiedzUsuń
  20. Bardzo interesujące. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  21. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  22. Bardzo ciekawy wpis. Gdybyś szukał gier dla dwóch osób to koniecznie zapoznaj się z tym artykułem https://magazyn.ceneo.pl/artykuly/Najlepsze-gry-dla-2-osob-na-konsole-PS4. Jest w nim sporo propozycji gier dla dwóch osób a jak dobrze wiesz w towarzystwie gra się o wiele lepiej :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Jeśli chcesz wypromować swoją stronę to polecam usługi tej agencji marketingowej - http://kreacjasukcesu.pl Kreacja Sukcesu posiada bardzo duże doświadczenie i cieszy się pozytywną opinią na rynku. Na pewno dobierze odpowiednie działania marketingowe dla twojej strony i pomoże w jej rozwoju.

    OdpowiedzUsuń
  24. No nie miałem okazji testować jeszcze tych słuchawek, ale myślę, że to nic straconego. Ogólnie jest wiele różnych dodatków i gadżetów o konsoli. Przekonałem się o tym przeglądając oferty na stronie https://4console.pl/ . Szukałem tam jakiejś fajnej gry, no i przyznam, że dość szybko udało mi się wszystko znaleźć. Rozejrzycie się za czymś dla Was.

    OdpowiedzUsuń