piątek, 4 marca 2016

Dark Souls III - poradnik trofeowicza - Trophy Guide and Road Map - walkthrough 2


Łoksru 2 [WERSJA ROBOCZA]:
Firelink Shrine - czyli jak już ustaliliśmy Sanktuarium OgnioLinka
To cudowne miejsce jest nowym domem dla naszego bohatera - cudownym o tyle, że nie zawiera w sobie bosów, czy nawet wrogów. Tutaj dowiemy się więcej na temat samej historii, otrzymamy nowe misje, wykujemy nasz oręż, pohandlujemy, i co tam jeszcze autorzy gry przewidzieli.



Po przebrnięciu przez Cmentarzysko Popiołu, dotrzesz do Sanktuarium zwanego Firelink Shrine - naszego nowego domu. Ponieważ, kiedy po raz pierwszy pojawimy się tutaj, z pewnością poczujemy się zagubieni, już pokrótce objaśniam co i jak.
Przede wszystkim udajmy się w prawo, porozmawiać ze Strapionym Rycerzem zwanym Dezerterem Hawkwood.

Ludleth of Courland
Udajmy się na dół i zapalmy Ognisko zlokalizowane w pobliżu Pięknej Strażniczki Ognia (Beautiful Fire Keeper), która nie dość pomoże nam z mapą, ale ponadto da wskazówki co do rozwoju umiejętności postaci w zamian za zebrane duszyczki (souls). Ponadto dowiemy się od niej o tym jak Panowie Popiołów powstali i opuścili swój tron, a naszym zadaniem jest powstrzymać ich, ale jak widać jeden z Tronów jest zajęty przez Postać (po prawej od centrum). Udajmy się do niej, to Ludleth of Courland (jeden z Panów Popiołów), ten facecik będzie nam pomagał później, więc poznajmy go i dowiedzmy się czego mu trzeba.

Handlarz i Kowal
Teraz udajmy się na lewo, gdzie zobaczymy podziemną ścieżkę, która prowadzi do Służebnicy Świątyni, u którj możemy kupować i sprzedawać rzeczy, następny jest Andres - Kowal (z doświadczenia wiem, że Andresi to zwykle nieroby narzekające na ból krzyża, umożliwiający niekończące się zwolnienia L4 - generalnie nie mam zaufania do Andresów, ale nie uprzedzajmy, może akurat ten nam się przyda). No więc Andres Kowal będzie odpowiedzialny za ulepszanie naszej broni, ale musimy mu dostarczyć odpowiednie przedmioty żeby zechciał kiwnąć swoim leniwym palcem. W tej chwili podziemia są pustawe i najpierw musimy użyć miecza (Coiled Sword), by utworzyć nowe Ognisko, dzięki któremu już niedługo przeniesiemy się do następnego obszaru, którym będzie kolejne urocze miejsce - Wysoki Mur Lothric (High Wall of Lothric). Ale jeszcze pobądźmy w naszym Sanktuarium.

Dzwonnica
Teraz udajmy się do góry po schodach na lewo, gdzie znajdziemy alternatywne wyjście, ewentualnie zmierzając do góry dotrzemy do Dzwonnicy, która na razie pozostaje zamknięta, dopóki nie zakupimy kluczy Wieżowych od Służebnicy Świątyni za około 20 000 dusz. Zanim to jednak nastąpi znajdźmy Duszę Porzuconego Ciała (Soul of Deserted Corpse) w lewej bramie i potem udajmy się na dół w stronę starego Gigantycznego Drzewa (Giant Tree), które objawi nam wiadomość. Następnie przyjdzie nam stawić czoła nagiemu psychotycznemu mężczyźnie, który nosi mocarną broń, niestety pokojowo nam jej nie przekaże. Należy go szybko eksterminować w zamian za co otrzymamy ekwipunek w postaci: Master's Attire, Master's Gloves + mieczyk Uchigatana (miecz dla mocnych w zręczności). Sposobem na facecika, który tak zgadliście, wiele razy eksterminował mnie z lubością wypisaną na swojej młodzieńczej twarzy, no więc sposobem jest prowokacja, odturlanie, podbieg, bicie, bicie, bicie (bicie szybkim atakiem, tyle razy ile sił nam starczy), odturlanie, itd. Film poniżej.

Gdy uzbieramy 20 000 dusz i wyposażymy się w klucze do wieży, wrócić będziemy mogli do Dzwonnicy, dzięki czemu nabędziemy możliwość opuszczenia Sanktuarium przez górne piętro, do którego prowadzi stosowna w dzwonnicy, swoista klatka schodowa. Musimy się tam udać, aby znaleźć niezwykle istotny w grze przedmiot tzw. Fire Keeper Souls (Dusza strażniczki ognia). Teraz możemy dalej eksplorować Dzwonnicę lub spróbować powrócić do Ogniska w Sanktuarium, aby przenieść się do Wysokiego Muru Lothric i kontynuować przygodę. Wiem, że opis jest nieścisły, dlatego gdyby coś wymagało wyjaśnień, dotychczasowe postępy znajdziecie w tej części walkthrough.

Wysoki Mur Lothric - czyli High Wall of Lothric
Kiedy skończymy eksplorować Sanktuarium, korzystając ze znajdującego się w nim Ogniska, w końcu przeniesiemy się do High Wall of Lothric. Dotrzemy do zamkniętego pomieszczenia z możliwością wyjścia przez główne drzwi. Teraz należy z nich skorzystać, aby odnaleźć tutejsze pierwsze ognisko - oczywiście rozpalamy je (generalnie jest to ognisko z którego będziemy mieli świetny start do drugiego bossa Vordta, ale to dopiero kiedy odblokujemy odpowiedni skrót). Stąd udajemy się w prawo i wykańczamy Łucznika oraz Kościanego Psa i paru innych przeciwników. Idziemy dalej i natykamy się na strażnika z dużym toporem. Łatwo sobie z nim poradzimy ponieważ należy do tych niegramotnych, niezdarnych, powolnych łajz.

Teraz idziemy do góry i walczymy z Czcicielami (Hollow worshipers), którzy przeobrażą się w Masywną Bestię (Massive Beast). Masywna Bestia jest jednym z pierwszych szybkich Lopezów w grze więc należy uważać i najlepiej użyć Kul Ogniowych (Fireball) do ataku z dystansu od momentu, gdy nastąpiła transformacja. Jeśli zbytnio obrywamy, lepiej odbiec, aby odzyskać siły witalne i dopiero wtedy powrócić i wykończyć przeciwnika. Za uśmiercenie tego przyjemniaczka otrzymamy długi łuk (Longbow) i 12 standardowych strzał (Standard Arrows). Jeszcze parę razy go spotkamy w grze i ja osobiście zwykle nie przepadam za tym przyjemniaczkiem.

Teraz wracamy do Ogniska, ale nie zapomnijmy przedtem udać się na dół i zebrać kule, które dostrzeżemy przy zamkniętych drzwiach. Przy Ognisku wreszcie odpoczywamy i odzyskujemy siły, aby następnie udać się na lewo. Tutaj podobnie natkniemy się na grupkę Czcicieli wzajemnej adoracji, więc wystrzegajmy się cofania, gdy już ich pokonamy, ponieważ pojawią się na nowo i walkę będziemy musieli powtórzyć. Później zabijamy głównego nawiedzonego z mieczem i udajemy się do Podziemia (Underground), gdzie zobaczymy Smoka (Dragon) przeistoczonego w kamień, schodzimy na dół po schodach i zbieramy wszystkie kule.

Szczyt Wieży (Top of the Tower)
Kiedy wyjdziemy na zewnątrz zobaczymy dziesiątki przeciwników czekających na nas oraz w górze Smoka rzucającego kulami ognia. Do obrony przed wrogami należy użyć tarczy, ale generalnie uciekamy. Jeżeli nam się uda, znajdziemy po jeszcze kilku perypetiach dotrzemy na jedną z wież, gdzie znajdziemy parę Okularów (Binoculars) i Ognisko, które zapalamy żeby zabezpieczyć sobie punkt nawigacyjny i odzyskać siły.

Schodzimy drabiną na dół do pomieszczenia poniżej lokalizując schody po lewej i korytarz po prawej z dwoma widmami zagradzającymi ścieżkę. Udajmy się najpierw na dół, pokonajmy przeciwnika rzucającego nożami, następnie pójdźmy prosto i skierujmy się na prawo by zebrać 8 noży do rzucania, zanim zmierzymy się z kolejnym przeciwnikiem przed nami. Sprawdźmy zamknięte drzwi znajdujące się w pobliżu ciała gdzie zebraliśmy nóż Mail Breaker i pójdźmy w prawo, należy zapamiętać to miejsce, bo jeszcze tu wrócimy żeby uwolnić postać tam zamkniętą.

Jak powrócimy do góry, zostaniemy zaatakowani przez kilku widmaków, w większości czcicieli, więc zabijmy ich szybko zanim spróbują przeobrazić się w potwora. Znajdziemy tutaj ciało skrywające Duszę Opuszczonego Ciała (Soul of a Deserted Corpse), należy iść dachem. Zabijmy wszystkich wrogów po drodze zbierając Bomby ogniowe (Firebombs) znajdujące się na dachu. Tutaj spotkamy małą Kryształową jaszczurkę (small Crystal lizard), zabijmy ją żeby otrzymać Raw Gem. Teraz schodzimy drabiną na dół, będzie tutaj dwóch łuczników i trzy ścieżki do wyboru.

Wybieramy część z Wieżą i wchodzimy do środka, gdzie po lewej otrzymamy dwa Undead Hunter Charms (czyli dwa nieumarłe wdzięki wojownika) po pokonaniu widmaka (będą za dzbanami), oraz Titanite Shard od złodzieja czekającego wewnątrz pokoju. Teraz skierujemy się do głównej sali, gdzie zmierzymy się z Rycerzem Lothric (Lothric Knight) i paroma widmakami na dole schodów. Zabijmy wszystkich i zbierzmy kule. Po kolejnych kilku perypetiach w końcu dostaniemy się do zapieczętowanej bramy (Sealed Gate), gdzie spotkamy drugiego bossa. W tych rejonach znajduje się również skrót, który ułatwi nam przedostawanie się do Vordta, który bardzo się przyda na wypadek niepowodzenia. Skrót do niego prezentuję na filmie.

Vordt z Mroźnej Doliny (czyli Vordt of the Boreal Valley)
Vordt jest drugim bossem, zresztą wcale nietrudnym w obejściu, po pokonaniu którego otrzymamy Soul of Boreal Valley Vordt oraz dostęp do ścieżki prowadzącej do kolejnej przygody, którą jest wielka brama do Siedliska Nieumarłych.

Jak pokonać Vordta z Mroźnej Doliny
Vordt jest rycerzem, czy ściślej upadłym rycerzem, czy ściślej bestią w którą się przeistoczył.
Kluczem do jego pokonania, tak żeby to było proste, jest posiadanie zbroi lub jakiegokolwiek przedmiotu dającego odporność na odmrożenia, który pozwoli uchronić się przed jego mroźnym lodowym atakiem. Teraz musimy już tylko trzymać się blisko tyłu naszego milusińskiego i wyczekiwać jego ataków. Gdy się zamachnie, uderzamy naszym lekkim atakiem i turlaniem oddalamy się.

Gdy uda się nam zmniejszyć jego pasek energii do 50%, co go rozzłości, zwielokrotni swoje ataki po trzykroć w porównaniu z pierwotnym zachowaniem i atakami lodowymi z paszczy. W dalszym ciągu staramy się pozostawać na jego tyłach i wyczekiwać właściwego momentu by uderzyć - tym razem ciężkim atakiem. Gdy go pokonamy, jak już pisałem otrzymamy Soul of Boreal Valley Vordt i 3000 dusz.

Część dalsza w kolejnej 3 części.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz