piątek, 4 marca 2016

Dark Souls III - poradnik trofeowicza - Trophy Guide and Road Map

Streszczenie fabuły: Wstęp, śmierć, potyczka, śmierć, ognisko, śmierć, boss, śmierć, [...], śmierć, boss, koniec.


Metryczka:
Producent: From Software
Wydawca: Bandai Namco Games
Seria gier: Souls
Reżyser: Hidetaka Miyazaki, Isamu Okano
Kompozytor: Yuka Kitamura, Motoi Sakuraba
Data wydania: Japonia: 24 marzec 2016, reszta Świata: 12 kwiecień 2016
Gatunek: RPG akcji
Tryby gry: gra jednoosobowa, gra wieloosobowa
Platformy: PlayStation 4, Xbox One, Microsoft Windows

Poradnik trofeowicza: 
To co jest najważniejsze a propos platyny rozpisuję poniżej:
1) Będziesz musiał pokonać wszystkich bossów.
2) Będziesz musiał zebrać każdy dostępny czar, cud, pierścień, piromancję i gest.
3) Będziesz musiał ukończyć grę 3 krotnie. Niestety, ale są wariacje pierścieni, które pojawią się dopiero przy drugim i trzecim podejściu, gdy będziesz w "nowej grze+", a nawet "nowej grze++". Cóż ja poradzę - taka karma, i żadna nowa ustawa o Trybunale nam tutaj nie pomoże - prawa gry są twarde, chronione przez autorów.
Reasumując platyna jest trudna i czasochłonna.

Trofea, które mogłyby nam umknąć i na które trzeba uważać:
- Nie będzie można ukończyć w tym samym przejściu zadania Sirris (Silver Cat Ring - pierścień srebrnego kota, czy jakoś tak), jeżeli przyłączymy się do przymierza "Palce Rosarii" (zdobywając w ten sposób Obscuring Ring - pierścień zaćmienia/przyćmienia).
- Aby w Sanktuarium pojawił się Yuria, musisz przyjąć 5 darmowych poziomów rozwoju postaci od Yoela, przed pokonaniem Stróżów Otchłani. Aby otrzymać 4 darmowe poziomy po pierwszym, musimy zwiększyć naszą upiorność do poziomu +20.
- 3 napotkane postacie dadzą Ci gesty. Tych trzech bohaterów (NPC) musisz wezwać, gdy Stróżowie Otchłani są wciąż żywi. Jeden wymaga 5 ciemnych sigili (otrzymanych od Yoela), jeden nie wymaga niczego i ostatni Heyel, wymaga bardziej skomplikowanych działań.Te będą opisane poniżej.
- Nie upuszczaj pierścieni na podłogę i nie pozostawiaj ich tam, lub nie sprzedawaj. W ten sposób zostaną utracone na dobre przy tym konkretnym podejściu.
- Zadanie Siegwarda może nam umknąć, należy dobrze sprawdzać lokalizacje w których go spotykamy i gesty z nim związane.

Opis przejść związanych z trofeami:
Krok 1: Należy po prostu przejść grę do końca, zabić wszystkich bossów, zdobywać przedmioty związane z przymierzami, zebrać jak najwięcej gestów, pierścieni, czarów, piromancji, cudów. Należy uzyskać zakończenie "By zjednoczyć pierwszy płomień."
Uwagi: Ważne, aby nie używać duszy, które zdobędziemy pokonując bossów. Być może i jest to kuszące, ale kilka z nich potrzebnych będzie, by przehandlować je za pierścień, czy czar u Ludleth. W razie problemów z którymś z bossów, pamiętaj że możesz wezwać pomoc w postaci innego gracza, co zapewne rozwiąże problem (to spore ułatwienie, ale jeżeli naprawdę nie dajesz rady, masz przynajmniej jakieś wyjście). Zaleca się wzywanie na pomoc najwyżej 1 gracza ponieważ każdy dodatkowy pomocnik oznacza wzmocnienie bossa o 50%, a niekoniecznie każdy z pomocników będzie aż tak wydajny. Wzywając tylko jednego zwiększamy prawdopodobieństwo optymalnego rozwiązania.

Przy pierwszym przejściu rozkoszuj się rozgrywką i cierpieniem, które gra Ci serwuje. Niech każda śmierć przyniesie słodycz niczym niezmąconej frustracji. Eksploruj tak dużo jak tylko możesz, żeby zebrać jak najwięcej przedmiotów trofeopotrzebnych (pierścienie, etc.). Większość pierścieni jest gdzieś tam w świecie i czeka na odnalezienie. Wyjątkiem są 2, które otrzymasz za ukończenie zadań dodatkowych i około 7, które dostępne będą do nabycia u kupców. Z uwagi na pierwsze podejście do gry, a te będą jeszcze 2, nie ma co zasięgać rad poradnika żeby nie psuć sobie zabawy. Gdy pokonamy już wszystkich Władców Pogorzelisk, nie przechodźmy od razu dalej do pierwszego ukończenia gry. Zamiast tego, wykorzystajmy niższy poziom trudności przy pierwszym przejściu i zbierzmy wszystko to co będziemy w stanie. Pamiętaj, że dwa pozostałe przejścia będą tylko trudniejsze i w takich okolicznościach przyrody, zadanie będzie znacznie utrudnione.

Dążmy, aby przyłączyć się do jak największej liczby przymierzy - najlepiej do wszystkich. Poradnik powie Ci, gdzie się one znajdują. Prawdopodobnie będziesz mógł dołączyć do każdego z wyjątkiem Ostrza Mrocznego Księżyca. Jeżeli będziesz miał z tym problem, zabij postać za niego odpowiedzialną i zbierz przedmiot przymierza. Nie należy się obawiać, ta postać odżyje w kolejnym przejściu co będzie niezbędne by osiągnąć rangę w tym przymierzu i pozyskać związane z tym znajdźki.
Przymierza Wojownika Słońca, Kopiących Kurhany, Ogarów Farrona i Ostrza Mrocznego Księżyca wymagają osiągnięcia rangi 2 (30). Przymierza Palców Rosarii, Wiernych Aldrichowi wymaga rangi 1 (10). Przymierze Błękitnych Strażników nie wymaga farmienia. Żeby przyspieszyć pozyskanie niektórych z nich, najlepszym sposobem jest PVP, które m.in. wymaga najazdu i zabicia innego gracza (jak słodko - polecam wszystkim frustratom), ale najczęściej wymagane będzie niestety farmienie w czystej postaci. Sposoby jak tego dokonać będą podane przy konkretnych trofeach dotyczących przymierzy. Generalnie będzie to maksowanie przedmiotów. Aby to zrobić, wdziejemy na głowę symbol skąpstwa (Symbol of Avarice - losowo wypadający z mimików), do ręki kryształowy rapier (Crystal Rapier), użyjemy zardzewiałych złotych monet i dodamy kilka punktów do szczęścia.

Przy tym przejściu szczególnie musimy zadbać o ukończenie spraw związanych z przymierzem Palców Rosarii. Mają oni na pieńku z Sirrisem i Ostrzem Mrocznego Księżyca, dlatego jest to istotna kwestia. Pozostałe możesz od biedy pozostawić do nowej gry+. Przy tym przejściu istotne jest jeszcze zaliczenie zadań związanych z Leonhardem ponieważ jest to związane ze wspomnianym przymierzem Palców Rosarii. Więcej opisu będzie przy trofeum Mistrzostwo Cudów.

Kolejna istotna sprawa to zebranie jak największej liczby pierścieni, które umknęły nam, gdy mierzyliśmy się z fabułą, ważne są też czary. Większość będzie możliwa do znalezienia - za wyjątkiem jednego, czy dwóch. Wymaksuj też swoją flaszeczkę Estusa, jeżeli jeszcze tego nie zrobiłeś.

Gdy będziesz już gotowy do kolejnego przejścia, umieść wszystkie głowy Władców Pogorzelisk na tronach i idź walczyć z ostatnim bossem. Gdy tylko go uśmiercisz, rozpal ostatnie ognisko, by uzyskać zakończenie "By zjednoczyć pierwszy płomień".

Krok 2: Ukończ grę na poziomie "Nowa gra+", zbierz wszystkie pierścienie dostępne w tym przejściu i uzyskaj zakończenie "Koniec płomienia".
Nowa Gra+ różni się w porównaniu do pierwszego przejścia, ale nie są to aż tak ogromne różnice. Przede wszystkim wrogowie i bossowie stają się bardziej agresywni i wykorzystują pewne ruchy, które rzadziej występowały podczas pierwszej naszej eskapady. Główną różnicą jest to, że dostępnych jest w tym podejściu 21 +1 dodatkowych pierścieni. Jeżeli myślisz kiedykolwiek o platynie, musisz je zebrać, ponadto warto nadrobić nie zebrane dotychczas zaległe pierścienie, czary, itp. kolektiblesy.

W tym przejściu skupimy się głównie na questach NPCów, które dadzą nam nowe gesty, pierścienie i czary. Będzie to wymagało dość sporego zabrnięcia w zadania. Zadania dadzą nam Siegward, Sirris, Anri i Greirat. Inne napotkane postacie przekażą nam gesty w trakcie dialogu, lub w wyniku wymiany. Ważne żeby to wszystko ukończyć. Jeżeli chodzi o quest związany z Anri, ten będziemy przechodzili w Nowej Grze++, więc teraz nie musimy się nim przejmować.

Będziemy również musieli pozyskać od NPCów gesty przywołania. Są takie 3, ale przy tym przejściu zdobędziemy tylko 1 (dwa pozostałe w Nowej Grze ++).

Gdy tylko będziemy gotowi zakończyć drugie przejście, udajemy się po Oczy Strażniczki Ognia, które znajdziemy w Zapomnianych Grobach, o ile jeszcze tego nie zrobiliśmy. Oczy przekazujemy Strażniczce. Gdy pokonamy ostatniego bossa, nie rozpalamy ogniska. Zamiast tego przyzywamy Strażniczkę Ognia przy ognisku i odblokowuje się nam zakończenie "Koniec płomienia".

Krok 3: Ukończ grę w trybie "Nowa gra++", zbierz wszystkie dostępne w tym przejściu pierścienie i doprowadź do zakończenia "Uzurpacja płomienia".
W tym momencie powinno Ci już tylko brakować:
- pierścieni w ilości 16 +2 (i pierścienia życia Life Ring +3)
- 3 pierścieni Yurii (jeśli nie zdobyłeś ich w poprzednich podejściach)
- zakończenia "Uzurpacja płomienia"
- kilku pozostałych gestów (jest jeden specyficzny gest wymagający 5 Dark Sigils)
- kilku pozostałych czarów, cudów, itp.
- questów, które mogło Ci się zdarzyć pominąć.

Jeżeli nawet brakuje Ci więcej, nie ma się czym przejmować. Należy skupić się nad tym w tym konkretnym przejściu. Ponadto do uzyskania będzie dość wymagające zakończenie "Uzurpacja płomienia". Będzie też do zebrania ostatnich 16 pierścieni dostępnych tylko i wyłącznie w Nowej Grze++, żadnego nie można pominąć.

Porady ogólne:
Jak wiemy ta gra to wyzwanie i wymaga od osoby, która chciałaby w niej zaistnieć, wytrwałości oraz pomyślunku. To dobre ćwiczenie charakteru dla każdego - jeżeli po paru próbach chcesz zrezygnować, zastanów się, czy nie jesteś zbyt cienkim życiowym Bolkiem i czy może nie warto jednak trochę się postawić! Z czasem zobaczysz postępy i dostrzeżesz satysfakcję, dlatego uprzedzam - nie daj się złamać - Drogi Czytelniku, czeka przygoda, tylko od Ciebie zależy, czy w niej zasmakujesz, a Twój kręgosłup pozostanie nienaruszony.

W przypadku gdybyś życzył sobie żebym poprowadził Cię za rączkę - zapraszam do łoksru opartego na poradach innych nieumarłych, oraz moich doświadczeniach. Ponieważ premiera europejska jest opóźniona, opisy znalezione w internetach trudno jest mi zweryfikować, ale będą one uzupełniane, gdy tylko sprawdzę własnoocznie co i jak.

Moje zapisy dotyczące samego przechodzenia gry znajdziecie pod poniższymi linkami, nie są bezpośrednio związane z poradnikiem dotyczącym trofeów, ale kilka wskazówek tam zawarłem, przynajmniej do pewnego momentu, w razie czego pełne walkthrough jest na moim kanale youtube:


A lista trofeów i uwagi prezentują się następująco:

Zdobądź wszystkie trofea - Acquire all trophies.
Mroczna dusza - The Dark Soul
Zdobądź wszystkie trofea. - Acquire all trophies.


Reach "To Link the First Flame" ending.
By zjednoczyć Pierwszy Płomień - To Link the First Flame
Dotrzyj do zakończenia „Zjednoczenie Pierwszego Płomienia”. - Reach "To Link the First Flame" ending.

Trofeum to otrzymamy po pokonaniu ostatniego bossa, gdy rozpalimy ognisko - sugerowane, aby uzyskać je przy pierwszym podejściu. Jest to najprostsze zakończenie w grze. Ponieważ ustalono już, że do zdobycia platyny i tak będziemy musieli ukończyć grę trzykrotnie, nie ma sensu zapisywać stanów gry, celem uzyskania pozostałych zakończeń przy jednym przejściu. A propos ostatniego bossa dodam tylko jeszcze, że jest on bardzo łatwy, zbyt łatwy, pokonałem go za pierwszym razem i czuję pewien zawód, ale cóż... bywa. Po prostu unik to sposób.
Po szczegóły trofeum i walki zapraszam tutaj.


Reach "The End of Fire" ending.
Koniec Płomienia - The End of Fire
Dotrzyj do zakończenia „Koniec Płomienia”. - Reach "The End of Fire" ending.


Aby otrzymać to zakończenie, musimy odnaleźć ukryte oczy (hidden eyes) w Zapomnianych Grobach (Untended Graves). Do tego zakończenia doprowadzamy przy drugim przejściu, czyli w nowej grze+.
Udaj się do sanktuarium i znajdź "sztuczną" ścianę - jest w dolnych rejonach - należy ją uderzyć, aby znikła i ujawniła sekretne miejsce, gdzie znajdują się oczy (ta lokalizacja jest blisko kowala Andresa, ale na dole). Stąd należy powrócić do właściwego sanktuarium i przekazać oczy opiekunce ognia (muzyka w Sanktuarium ulegnie zmianie). Dopiero teraz należy pokonać ostatniego bossa (Soul of Cinder), po czym nie rozpalamy ognia, tylko przyzywamy opiekunkę ognia (znak przywołania będzie w pobliżu ostatniego ogniska), która będzie dostępna tylko jeżeli daliśmy jej oczy.
Uwaga - jest pewna ciekawostka - pod koniec scenki przerywnikowej będzie można zaatakować strażniczkę ognia i uzyskać całkiem inne zakończenie, ale uważajcie ponieważ w wyniku takiego działania Wasze trofeum nie zostanie odblokowane.

Reach "The Usurpation of Fire" ending.
Uzurpacja Płomienia - The Usurpation of Fire
Dotrzyj do zakończenia „Uzurpacja Płomienia”. - Reach "The Usurpation of Fire" ending.


To jest najtrudniejsze zakończenie do osiągnięcia, związane z dość długą linią zadań do wykonania.
Jest ono łatwe do utracenia - pamiętajmy, aby pod żadnym pozorem nie możemy doprowadzić naszej postaci do zombiarstwa.
Jak pisałem we wstępie, to zakończenie zostawimy sobie na trzecie przejście w nowej grze++.

Krok 1: Rekrutuj Yoela na moście przy ognisku "Foot of the High Wall" (zaraz po tym jak pokonamy Vordta i zostaniemy "przeniesieni" na dół. Schodzimy schodami i nie idziemy w stronę bramy tylko w drugą, gdzie pośród pielgrzymów jeden wciąż będzie żywy. To właśnie Yoel, którego należy rekrutować, po czym teleportuje się on do Sanktuarium.
Krok 2: Porozmawiaj z Yoelem w Sanktuarium i pozwól mu podnieść Ci za darmo poziom postaci. Yoel siedzi sam jak zbity w dolnym rewirze Sanktuarium, w okolicach kowala Andresa, ale niżej. Należy iść i zagaić coś o prawdziwej sile, dzięki czemu zyskamy wyższy  poziom za darmo. Dostaniemy przy okazji "Dark Sigil", czyli ciemną stronę mocy, której poziom możemy sprawdzać pod poziomem duszy w statystykach/danych dotyczących postaci. Jeżeli ten poziom dosięgnie 15, nasz wygląd ulegnie pewnej miłej "modyfikacji". Oprócz wyglądu nic się nie zmieni dla samej rozgrywki.
Krok 3: Zabij się 8 razy pod rząd (zeskakując z klifu).
Krok 4: Podnieś poziom postaci jeszcze 4 krotnie u Yoela (co 2 śmierci dostajesz 1 poziom w górę). Co ważne MUSIMY to zrobić zanim pokonamy Stróżów Otchłani, lub zanim Yoel umrze, bo to uniemożliwi pojawienie się Yurii.
Krok 5: Yoel w wyniku naszego lewelowania i naszych śmierci ginie, ale zostaje zastąpiony przez Yurię (handlarkę) w Sanktuarium. Porozmawiaj z Yurią (wykorzystaj szybką podróż żeby się pojawiła)
Krok 6: Porozmawiaj z Anri (rycerzem) - ognisko Halfway Fortress, obszar Drogi Poświęceń (Road of Sacrifices). Płeć Anri będzie zawsze przeciwna do płci naszego bohatera. Należy ją/jego wydialogować (ach słowotwórstwo).
Krok 7: Pokonaj Biskupów Głębin (Deacons of the Deep Boss) w Katedrze Głębin (Cathedral of the Deep).
Krok 8: Porozmawiaj z Anri w Sanktuarium, gdy już powyższy boss będzie uśmiercony. Wydialoguj do cna.
Krok 9: Porozmawiaj z Anri w pobliżu wejścia do Katakumb Carthus (Catacombs of Carthus) po zabiciu Władców Pogorzelisk: Stróżów Otchłani (Lords of Cinder: Abyss Watchers).
Krok 10: Porozmawiaj z Anri na dole Katakumb (przy wiszącym moście przed bossem Wielki Władca Wolnir (High Lord Wolnir). Ona będzie po prawej stronie mostu (jeszcze przed jego zniszczeniem), mostu który załamie się po maratonie szkieletów, tuż przed Wolnirem.
Krok 11: Zabij Horacego w miejscu, gdzie walczysz ze Starym Królem Demonów (Old Demon King boss) - zniszcz wspomniany w poprzednim punkcie wiszący most żeby móc tam zejść. Horrace musi zginąć, nie ma litości. Taka jest cena za szaleństwo, nie zostawiaj go przy życiu.
Krok 12: Powróć do Anri i porozmawiaj z nią.
Krok 13: Porozmawiaj z Anri przy ognisku Kościół Yorshki (Church of Yorshka Bonfire - obszar Mroźnej Doliny Irithyll of the Boreal Valley). Przy statule możesz odnaleźć notatki mówiące, aby ją zaatakować - NIE CZYŃ TEGO. Jeden z asystentów Yurii jest "przebrany" za statuę i jego zabicie zniweczy zakończenie. Po prostu nie atakuj tutaj statuy, nadrobisz gdzieś indziej.
Krok 14: Zabij Pontyfika Sulyvahna (Pontiff Sulyvahn boss) - obszar doliny Irithyll of the Boreal Valley.
Krok 15: Porozmawiaj z Yurią w Sanktuarium.
Krok 16: Ożeń się z Anri w pomieszczeniu pod ogniskiem Anor Londo (obszar Irithyll of the Boreal Valley). To Yuria Cię tutaj skieruje, będzie to tzw. Darkmoon Tomb, czyli Krypta Ciemnego Księżyca (czy jakoś tak). Miejsce to znajduje się tuż przed klatką schodową z windą prowadzącą do Anor Londo. Porozmawiaj z pielgrzymem przed drzwiami. Otrzymasz od niego miecz potrzebny do ceremonii zaślubin (jak miło). Udaj się do samego końca krypty i "wejdź w interakcję" z ciałem Anri (w innych okolicznościach można byłoby to zrozumieć opacznie). Uruchomi się scena przerywnikowa i zakończenie zostanie zaklęte w kamieniu.
Krok 17: Po raz ostatni porozmawiaj z Yurią w Sanktuarium. Nie lecz swojej ciemnej mocy, musisz ją zachować aż do odblokowania zakończenia. Nie zabijaj też Yurii, tylko ona może uleczyć Twoją ciemnotę.
Krok 18: Postępuj dalej w grze i zabij ostatniego bossa (Soul of Cinder). Gdy go pokonasz zapal ognisko, by uruchomić ukryte zakończenie.

Defeat the Abyss Watchers, Lords of Cinder.
Władcy Pogorzelisk: Stróże Otchłani - Lords of Cinder: Abyss Watchers
Pokonaj Stróżów Otchłani, Władców Pogorzelisk. - Defeat the Abyss Watchers, Lords of Cinder. 


Sposób na Stróżów Otchłani znajdziecie na filmie i w jego opisie - zapraszam:

Defeat Yhorm the Giant, Lord of Cinder.
Władca Pogorzelisk: Yhorm Gigant - Lord of Cinder: Yhorm the Giant
Pokonaj Yhorma Giganta, Władcę Pogorzelisk. - Defeat Yhorm the Giant, Lord of Cinder.

Mieczyk przy tronie Yhorma Giganta to sposób - ot cała filozofia... Ponieważ ów miecz zwany Władcą Burzy znajduje się przy tronie w sali w której walczymy z Yhormem, pierwsza walka jest raczej przegrana. Bez tego miecza walka zajmie nam bardzo dużo czasu ponieważ potwór jest odporny na uderzenia klasyczną bronią i niewiele mu zrobimy standardową machaniną. Nowy miecz używamy ładując go najpierw poprzez przytrzymanie L2, gdy jest naładowany jego specjalnego ciosu używamy trzymając L2 i atakując standardowym klawiszem np. L1. I tyle ten przeciwnik, gdy wyposażymy się w miecz nie wymaga od nas szczególnych zdolności - jest stosunkowo łatwy do pokonania.

Defeat Aldritch, Devourer of Gods, Lord of Cinder.
Władca Pogorzelisk: Aldrich, Pożeracz Bogów - Lord of Cinder: Aldritch, Devourer of Gods
Pokonaj Aldricha, Pożeracza Bogów, Władcę Pogorzelisk. - Defeat Aldritch, Devourer of Gods, Lord of Cinder.

No to jest wyzwanie, a przynajmniej dla mnie było, do walki polecam jakieś szybkie ciosadło np. mieczyk. Ważne, aby nauczyć się ruchów przeciwnika - polecam trzymanie się blisko, bo inaczej zacznie miotać laserami i nas dosłownie zmiecie. Jedyny moment kiedy oddalamy się od niego następuje, gdy zaczyna strzelać z łuku, wtedy biegamy tak jakbyśmy chcieli zmylić przeciwnika, ale też trzymajmy się w pobliżu. Przeciwnik kiedy nie strzela lub nie miota "laserami" atakuje nas w zasadzie w na tyle bezpieczny sposób, że jesteśmy w stanie trochę go posiekać po ogonie. Jako unik w tej sytuacji wystarczą turlanki. Uważajmy ponieważ po udanym przeprowadzonym przez nas ataku przeciwnik zapadnie się pod ziemię i lepiej w tym momencie siekać końcówkę jego ogona, w przeciwnym razie zrani nas dość boleśnie. Po utracie przez Aldricha części energii jego ataki staną się bardziej kąśliwe, szczególnie grad strzał może nas szybko zmieść z powierzchni ziemi - to wyjątkowo perfidny atak, po którym ginąłem bardzo często. Walka wymaga cierpliwości - szczegóły na filmie.


Defeat Lothric, Younger Prince, Lord of Cinder.
Władca Pogorzelisk: Lothric, młodszy książę - Lord of Cinder: Lothric, Younger Prince
Pokonaj Lothrica, młodszego księcia, Władcę Pogorzelisk. - Defeat Lothric, Younger Prince, Lord of Cinder.

Och Szanowne Panie i Szanowni Panowie, ten przeciwnik okazał się jak do tej pory najtrudniejszym w całej grze. Nie dość nie znalazłem na niego żadnego sposobu, to jeszcze po pierwszej rundce do imprezy przyłącza się jego braciszek. Jedyne co mogę wskazać Wam jako pomoc to wskazówki:
- trzymajcie się go bardzo blisko;
- miejcie go zawsze zablokowanego jako cel;
- okrążajcie go przeciwnie do ruchu wskazówek zegara (patrz film) i gdy ten uderzy turlajcie się w tym samym kierunku co się poruszacie, a po ciosie uderzajcie, ale tylko jeden jedyny raz (szczegóły również na filmie);
- gdy zniknie, musicie przygotować się albo na nagły atak - wtedy turlanie jest sposobem uniknięcia ataku i powrót do dalszej walki, jeżeli jednak nie zaatakuje tzn. że pojawi się gdzieś dalej i najprawdopodobniej będzie chciał Was zaatakować laserowym strzałem - w tym przypadku należy odczekać i w odpowiednim momencie zrobić unik turlaniem;
- gdy pojawi się jego brat taktyka jest w dalszym ciągu ta sama, jedyne z czym dodatkowo należy się liczyć to dodatkowy atak wykonywany przez jego braciszka, gdy jesteście zbytnio oddaleni, pozostała taktyka pozostaje taka sama jak na początku;
- gdy pokonacie go po raz drugi jego brat przystąpi do reanimacji, możecie wtedy zdzielić go parokrotnie, ale pamiętajcie że w momencie kluczowym tejże reanimacji powinniście się oddalić ponieważ nastąpi uderzenie, które znacząco Was zrani.
Generalnie walka, gdy poznacie jej mechanikę, jest prosta, ale wymaga dość wielu prób i ćwiczeń, tak było przynajmniej w moim wypadku - Powodzenia!

Reinforce any weapon to the highest level.
Doskonałe ulepszanie broni - Supreme Weapon Reinforcement
Wzmocnij jedną z broni do najwyższego poziomu. - Reinforce any weapon to the highest level.

Maksymalny najwyższy poziom wynosi +10. Niektóre bronie można rozwinąć najwyżej do poziomu +5, który nie odblokowuje trofeum, dlatego pamiętajmy, że musi to być odpowiednia broń. Wzmacnianie jest możliwe u kowala Andresa w Santkuarium, do tego procesu potrzebujemy tytanitu.
Po szczegóły zapraszam tutaj.

Perform all forms of infusion.
Mistrzostwo zaklinania - Master of Infusion
Dokonaj wszystkich form zaklinania. - Perform all forms of infusion.


Jest 15 form zaklinania (i jedna za usunięcie zaklęcia, również wymagana do osiągnięcia trofeum). Zaklinania dokonujemy u kowala Andresa w Sanktuarium. Potrzebny do tej czynności będzie węgiel, który występuje w 4 formach/typach, ponadto potrzebne są klejnoty - tych jest 15 typów (m.in. czysty klejnot, ostry klejnot, ciężki klejnot, ognisty klejnot, zatruty klejnot, kryształowy klejnot, błogosławiony klejnot, ciemny klejnot, krwawy klejnot...). Klejnoty znajdujemy w świecie gry, ale wypadają również z kryształowych jaszczurek - to te małe bezbronne uciekające przed nami kryształowe gady. Wystarczy, że umieścimy każdy z klejnotów w jednej z broni przynajmniej raz i trofeum się odblokuje. Nie musimy używać zaklętych broni, czy też nie musimy ich doskonalić.

Lokalizacje wszystkich rodzajów węgla znajdziecie tutaj.

Acquire all sorceries.
Mistrzostwo magii - Master of Sorceries
Naucz się wszystkich czarów. - Acquire all sorceries.



Jeżeli zdarzyło Ci się sprzedać czar, nie musisz się martwić. Wystarczy, że posiadałeś go w inwentarzu, nie musisz być w posiadaniu ich wszystkich na raz. 
Łącznie czarów jest 34 i tyle musisz zdobyć. Większość pochodzi od handlarzy, ale niektóre wymienić można tylko za specyficzne zwoje.
Lokalizacje wszystkich czarów - dzięki uprzejmości Harry94_.

Acquire all pyromancies.
Mistrzostwo piromancji - Master of Pyromancies
Naucz się wszystkich piromancji. - Acquire all pyromancies.


To tak jak czary możemy sprzedawać, wystarczy że było w naszym inwentarzu.

Piromancji jest 27, większość pochodzi od handlarzy, ale niektóre można zdobyć tylko wymieniając określone tomy. Przekazanie tomu właściwemu handlarzowi odblokuje możliwość zakupu piromancji. Tomów jest 5.

Uwaga - przegapialna jest piromancja "ciepłownicza" (Warmth) - wymagane wstąpienie do przymierza Kopiących Kurhany.
Lokalizacje wszystkich tomów - dzięki uprzejmości Harry94_.


Acquire all miracles.
Mistrzostwo cudów - Master of Miracles
Naucz się wszystkich cudów. - Acquire all miracles.


Lokalizacje wszystkich cudów - dzięki uprzejmości Harry94_.


Acquire all rings.
Mistrzostwo pierścieni - Master of Rings
Zdobądź wszystkie pierścienie. - Acquire all rings.


Dzięki uprzejmości Harry94_ poniżej znajdziecie wszystkie lokalizacje.
Pierścienie przy pierwszym podejściu.
Pierścienie w Nowa gra+.
Pierścienie w Nowa gra++.
To trofeum można przyspieszyć - jeżeli znasz kogoś kto ma wszystkie pierścienie, może on podzielić się nimi z Tobą wyrzucając je we wspólnej rozgrywce na "podłogę". Zasadniczo skróci to czas zdobywania platyny.


Learn all gestures.
Mistrzostwo ekspresji - Master of Expression
Naucz się wszystkich gestów. - Learn all gestures.


Lokalizacje wszystkich gestów - dzięki uprzejmości Harry94_.

Reinforce a bonfire to the highest level.
Najwspanialsze ognisko - Ultimate Bonfire
Wzmocnij ognisko do najwyższego poziomu. - Reinforce a bonfire to the highest level.


Lokalizacje wszystkich ulepszaczy do ogniska - dzięki uprzejmości Harry94_.

Reinforce the Estus Flask to the highest level.
Najwspanialszy estus - Ultimate Estus
Wzmocnij butelkę estusa do najwyższego poziomu. - Reinforce the Estus Flask to the highest level.

Lokalizacje wszystkich ulepszaczy flaszek Estusa - dzięki uprzejmości Harry94_.

Discover Warrior of Sunlight covenant.
Przymierze: Wojownik Słońca - Covenant: Warrior of Sunlight
Odkryj przymierze Wojownika Słońca. - Discover Warrior of Sunlight covenant.


Discover Way of Blue covenant.
Przymierze: Droga Błękitu - Covenant: Way of Blue
Odkryj przymierze Drogi Błękitu. - Discover Way of Blue covenant.


Mniej więcej w tych samych rejonach, tylko po przeciwnej stronie co nasz przyjaciel Vordt. Należy porozmawiać z damą zasiadającą na tronie, za pierwszym razem otrzymamy przedmiot fabularny (flagę), a za drugim razem wpadnie trofeum.

Discover Blue Sentinels covenant.
Przymierze: Błękitni Strażnicy - Covenant: Blue Sentinels
Odkryj przymierze Błękitnych Strażników. - Discover Blue Sentinels covenant.


Należy porozmawiać z bohaterami, których spotykamy przy ognisku "Forteca w połowie drogi".

Discover Blade of the Darkmoon covenant.
Przymierze: Ostrze Mrocznego Księżyca - Covenant: Blade of the Darkmoon
Odkryj przymierze Ostrza Mrocznego Księżyca. - Discover Blade of the Darkmoon covenant.


Discover Rosaria's Fingers covenant.
Przymierze: Palce Rosarii - Covenant: Rosaria's Fingers
Odkryj przymierze Palców Rosarii - Discover Rosaria's Fingers covenant.


Discover Mound-makers covenant.
Przymierze: Kopiący Kurhany - Covenant: Mound-makers
Odkryj przymierze Kopiących Kurhany. - Discover Mound-makers covenant.


Discover Watchdogs of Farron covenant.
Przymierze: Ogary Farrona - Covenant: Watchdogs of Farron
Odkryj przymierze Ogarów Farrona. - Discover Watchdogs of Farron covenant.


Należy złożyć hołd wilkowi, a w zasadzie ogarowi - lokalizacja i film jak się to odbywa, znajdziecie tutaj.

Discover Aldritch Faithful covenant.
Przymierze: Wierni Aldrichowi - Covenant: Aldritch Faithful
Odkryj przymierze Wiernych Aldrichowi. - Discover Aldritch Faithful covenant.


Reach the Untended Graves.
Zapomniane groby - Untended Graves
Dotrzyj do zapomnianych grobów. - Reach the Untended Graves.


Po pokonaniu Oceirosa, Pożartego Króla, ta lokalizacja stanie przed nami otworem - szczegóły poniżej.


Reach Archdragon Peak.
Szczyt Arcysmoków - Archdragon Peak
Dotrzyj na Szczyt Arcysmoków. - Reach Archdragon Peak



Defeat Iudex Gundyr.
Iudex Gundyr - Iudex Gundyr
Pokonaj Iudexa Gundyra. - Defeat Iudex Gundyr.



Iudex, lub jak kto woli Gundyr ma wspaniałą cechę transformacji w gigantycznego potwora, która to cecha objawi się, gdy jego siły spadną poniżej 50%, czyli objawi się na pewno jeżeli grę chcemy ukończyć.

Jak pokonać Gundyra
Obserwacja to sposób. Gdy tylko naszym oczom ukaże się Żyjąca Statua (Living Statue) - to będzie właśnie nasz drogi Ludeks. Należy się spieszyć ponieważ podczas, gdy on zajmuje się statuowaniem, my możemy z łatwością zdzielić go parę razy bez konsekwencji kontrataku (niestety taki bonus mamy tylko przy pierwszym podejściu, gdy zginiemy Gundyr już będzie na nas czekał). Odstatuowany Gundyr jest zdecydowanie bardziej zawadiacki i tutaj właśnie uruchamiamy zmysł obserwacji. Gundyr jest na tyle niegramotny, że z łatwością zaobserwujemy, kiedy będzie miał zamiar zaatakować, co pozwoli nam w odpowiednim momencie parować cios.
Jeżeli nasze umiejętności/skille w parowaniu nie są na najwyższym poziomie, innym sposobem jest oddalenie się od naszego przyjaciela, co sprowokuje go do skoku i uderzenia z powietrza. Gdy to zrobi, musimy szybko podbiec i zdzielić go parokrotnie - ja tego sposobu nie preferuję. Należy tę oryginalną czynność powtarzać aż do czasu, gdy jego poziom energii spadnie poniżej 50%. Mój sposób jest nieco odmienny od opisanego - możecie zobaczyć go na filmie.
Gdy Ludex Gundyr przekształci się w Potwora (do tej pory jego oblicze faktycznie nadawało się do konkursu piękności), sposobem na niego będzie turlanie z boku na bok i uderzenie w odpowiednim momencie przy pomocy drugiego ataku, znowu turlanie i atak, itd. aż do czasu, gdy obrócimy go w proch. I znowu jeżeli chodzi o mój sposób to generalnie, gdy przeistoczy się w urocze coś, lubię mieć go blisko przy sobie - szczegóły również na filmie.

Defeat Vordt of the Boreal Valley.
Vordt z Mroźnej Doliny - Vordt of the Boreal Valley
Pokonaj Vordta z Mroźnej Doliny. - Defeat Vordt of the Boreal Valley.


Na filmie prezentuję walkę i skrót jak najlepiej do bossa dotrzeć, jeżeli zginiemy. Uprzedzam, że ten skrót trzeba w czasie gry wcześniej odblokować, bo inaczej nie będziemy mieli do niego dostępu.
Sposobem na bossa jest trzymanie się blisko niego. Ja preferowałem lewą stronę, dwa krótkie ciosy, czasami tylko jeden i przyskok (tak żeby uniknąć ciosu). Lepiej jeżeli zadamy mu dwa ciosy, ale nie należy ciachać dalej tylko zaczekać na jego uderzenie. Jak zwykle cierpliwość jest kluczem. Nie ma co się spieszyć, on jest bardzo powtarzalny i jeżeli zachowamy stoicki spokój, uda nam się bez większych przeszkód. Szefuńcio zmieni odrobinę taktykę, gdy się zirytuje po utracie połowy paska energii, ale te jego nerwy nic szczególnego nie wnoszą. No może od częstszych ataków.

Defeat the Curse-rotted Greatwood.
Toczony przez klątwę drzewiec - Curse-rotted Greatwood
Pokonaj toczonego przez klątwę wielkiego drzewca. - Defeat the Curse-rotted Greatwood.


Greatwood jest gigantycznym drzewem przeklętym i zgniłym. Ten przeciwnik jest całkiem spory i może całkiem szybko zrobić nam kuku na muniu, dlatego zanim przejdziemy do romansu z daniem głównym, wykończyć należy pozostałych przeszkadzaczy, a konkretnie dwóch najbliższych których znajdziemy po lewej, resztą nie musimy się w tej chwili przejmować.

Jak to zrobimy, nasz drzewiec zacznie poruszać się w kierunku środka, w tym właśnie momencie powinniśmy zniszczyć białe jaja w jego łonie, to taka gra wstępna. Gdy tylko to uczynimy spadniemy w dół, gdzie odbędzie się kolejna faza walki i to teraz przyjdzie czas na główne danie.
Pamiętajmy żeby unikać ataków podczas niszczenia jaj.

Teraz dostrzeżemy kolejny zestaw jaj na nogach, z którymi też robimy porządek, dzięki czemu szefuńcio upadnie i znowu da nam dostęp do kolejnych zestawów jaj. W momencie zniszczenia wszystkich miejsc z jajami pozostanie już tylko wykończyć białą łapę.
W tej chwili uciekamy tak daleko jak nam się uda ponieważ drzewiec spróbuje się podnieść i upadnie ponownie w błoto. Należy uniknąć obrażeń i podbiec odciąć mu rękę - to by było na tyle.

Defeat Crystal Sage.
Starszy Kryształu - Crystal Sage
Pokonaj Starszego Kryształu. - Defeat Crystal Sage.


Szczegóły na filmie, a tak generalnie to bardzo prosto pokonać tego przeciwnika. Jego podstawową słabością jest znikanie. Dopóki jesteśmy daleko od niego, starajmy się ukrywać za różnego rodzaju winklami, celem uniknięcia ataku purpurowym deszczem i sukcesywnie zbliżajmy się od przeszkody do przeszkody, gdy nie atakuje strzelając. Jak już do niego dojdziemy wystarczy walić ile wlezie, aż zniknie. Od momentu ciosania szefa, ten przestaje atakować... Gdy zniknie, skupiamy się nad lokalizacją gdzie ponownie się odrodzi, i to samo - jak najszybciej dochodzimy do niego i zaczynamy ciosando. Gdy oberwie parę razy i zostanie mu około 50% energii dodatkowo pojawią się atakujące nas klony, które wystarczy raz trzepnąć i znikną. Technika ta sama - kryjąc się, eliminujemy jak najszybciej klony i na końcu szefa. Walka nie jest trudna.

Defeat the Deacons of the Deep.
Biskupi Głębin - Deacons of the Deep
Pokonaj Biskupów Głębin. - Defeat the Deacons of the Deep.


Aby ich pokonać wystarczy stosować się do tego co widać na filmie. Przede wszystkim cały czas poruszamy się, ale nie musimy biegać - krążymy wokół wesołej gromadki i co rusz podbiegamy do tego biskupa, który lśni się na czerwono. To za niego odejmuje energii bossowi, reszta ma znaczenie tylko dekoracyjno-przeszkadzające. Gdy energia spadnie mu poniżej 50% pojawi się trochę groźniejszy czerwony absztyfikant - będzie o tyle trudniejszy, że ma zwyczaj korzystania z leczenia, co skutecznie musimy mu ze łba wybijać.

Defeat High Lord Wolnir.
Wielki Władca Wolnir - High Lord Wolnir
Pokonaj Wielkiego Władcę Wolnira. - Defeat High Lord Wolnir.


Pokonanie tego bossa nie stanowi większego problemu i po kilku próbach uda nam się to bez jakiejkolwiek zagwózdki. Pamiętać należy o tym, że jego złote obręcze na przegubach rąk to sposób. A zatem podstawowe zasady:
1) Trzymamy się blisko złotych obręczy - ja najpierw preferuję lewe, aż do ich zniszczenia, co następuje po dwukrotnym ich poważnym uszkodzeniu. Jeżeli trzymamy się ich blisko, a wręcz od strony bossa i nie zwlekamy, w ogóle niczym innym przejmować się nie musimy.
2) Po zniszczeniu lewych obręczy radzę odbiec ponieważ boss rozpyli jakieś świństwo, które w trymiga nas wybije. Gdy odbiegniemy, mamy dobry czas na uporanie się z kilkoma trupkami, które powinny teraz dołączyć do rozgrywki. Potem powracamy do prawych obręczy i kończymy nasze dzieło.
3) Pamiętajmy aby stosować uniki w postaci turlania za każdym razem gdy boss się na nas zamierzy.

Defeat Pontiff Sulyvahn.
Pontyfik Sulyvahn - Pontiff Sulyvahn
Pokonaj pontyfika Sulyvahna. - Defeat Pontiff Sulyvahn.


Walka z tym przeciwnikiem w zasadzie trudna nie jest... Ale łatwa też nie. Po tym jak doszedłem już do taktyki czegoś cały czas brakowało i ten drobiazg opiszę za chwilę, ale po kolei.
Przede wszystkim, moim zdaniem najlepsze wyposażenie to tarcza i miecz. Tarcza skutecznie będzie blokowała ataki Pontyfika wielkiego. Drugi ważny aspekt to trzymanie się bardzo blisko przeciwnika, nie uciekajcie bo i tak Was dopadnie. Musicie tak balansować przy nim - coś na kształt biegania wokół niego - żeby zawsze być w stanie sparować jego atak tarczą, co jest możliwe gdy stoimy do jego ataku twarzą, a nie plecami (rzecz oczywista, ale wolę nadmienić). I do tej właśnie taktyki doszedłem, ale za każdym razem miałem problem i gryzłem piach, w końcu zorientowałem się co jest kluczem. Najważniejszym ostatecznym elementem układanki jest wycentrowanie przeciwnika, kiedy to odkryłem pokonałem go przy drugim podejściu z wykorzystaniem blokowania celu. Szczegóły na filmie. A właśnie jeszcze jedna mała uwaga, gdy pasek Pontyfika spadnie gdzieś w rejony połowy, przywoła on pomocnika, swoje alter ego - poznamy ten moment po tym, że przeciwnik uklęknie, co będzie dla nas sygnałem żeby natychmiast się oddalić, bo w przeciwnym razie otrzymamy spore obrażenia. Po pojawieniu się zszarzałej kopii Pontyfika, należy jak najszybciej ją eksterminować, żeby nie przeszkadzała nam w głównej walce, stosujemy mniej więcej tę samą taktykę, z tą różnicą że skupiamy ataki na kopii, ale unikamy obydwu - powodzenia!

Defeat Dancer of the Boreal Valley.
Tancerka z Mroźnej Doliny - Dancer of the Boreal Valley
Pokonaj Tancerkę z Mroźnej Doliny. - Defeat Dancer of the Boreal Valley.


Kluczem jest rozpoznanie ruchów tancerki. Najlepiej stosować uniki i w odpowiednim momencie uderzać ją od tyłu, ale tylko raz bo bardzo szybko powraca ona do ataku i z pewnością oberwiemy. Należy być cierpliwym, unikajmy też stawania z nią twarzą w twarz, bo może nas uchwycić, co odejmie bardzo, ale to bardzo dużo energii. Gdy uda nam się pozbawić jej około 50% energii, stanie się wyjątkowo niebezpieczna ponieważ zacznie atakować "wirówką" - jeżeli dorwie nas tym młynkiem zginiemy na miejscu. Na nasze szczęście ten moment poznamy po tym, że zasygnalizuje go wywołując kłęby chmur i będziemy mieli czas schować się za kolumną. Kolumna jest bezpiecznym miejscem, które zapewni nam odpowiednią ochronę. Warto pozostając za kolumną i tak stosować uniki ponieważ ciosy mogą przeniknąć przez przeszkodę. Kiedy skończy wirówkę wychodzimy zza osłony i wracamy do klasycznych ataków, do czasu gdy znowu wznieci chmury zapowiadając zabójczy atak. I to tyle, szczegóły na filmie - zapraszam.

Defeat Dragonslayer Armour.
Zbroja zabójcy smoków - Dragonslayer Armour
Pokonaj zbroję zabójcy smoków. - Defeat Dragonslayer Armour.


Jeśli mam być szczery, ten przeciwnik był dla mnie najprostszy jak dotychczas ponieważ pokonałem go za pierwszym podejściem. Turlanie i bieganie to sposób. Bardzo łatwo jest wyczuć ruchy przeciwnika i unikać tym samym jego ataków - szczególnie po doświadczeniach z wcześniejszej części gry. Najlepiej, po udanym uniku, gdy boss dostaje "zadyszki", czyli daje nam odrobinę czasu, jest wykonywać pojedynczy atak i ponownie czmychać, unikać do kolejnego razu. Świetnie jako pomoc sprawdza się przeszkoda na środku, która może dać nam ochronę na czas np. zażywania napoju przywracającego nasze siły witalne. I to chyba tyle, nawet gdy po utracie przez przeciwnika połowy energii, gdy na pomoc przychodzi mu atak w postaci nadlatujących mazi, chmur, czy jak to inaczej nazwać, strategia początkowa przynosi te same efekty. Szczegóły na filmie - życzę powodzenia.

Defeat Old Demon King.
Stary Król Demonów - Old Demon King
Pokonaj Starego Króla Demonów. - Defeat Old Demon King.


Jest to przeciwnik opcjonalny, do którego pokonania najlepszy będzie łuk i strzały... Potestowałem, popróbowałem i stwierdzam, że może to i czasochłonne, ale krwi nam bardzo nie napsuje, a cel swój osiągniemy. Po szczegóły zapraszam do filmu, a podsumowując - łuk to sposób. Oczywiście nic z tej imprezy nie będzie jeżeli nasza postać nie jest na tyle rozwinięta cobyśmy się odpowiednio energetycznie mogli zabezpieczyć etc. Tak czy inaczej chociaż nasz ognisty stary drzewiec w pewnym momencie się zirytuje i przyspieszy, to niewiele będziemy musieli zmieniać w naszej taktyce. Życzę Wam również powodzenia w tej walce - ona nie jest trudna, szczególnie jeżeli dotarliście już aż tutaj!

Defeat Oceiros, the Consumed King.
Oceiros, Pożarty Król - Oceiros, the Consumed King
Pokonaj Oceirosa, Pożartego Króla. - Defeat Oceiros, the Consumed King.


Na tym poziomie rozwoju postaci, przy odpowiedniej ilości flaszeczek Estusa, nie powinniście mieć najmniejszych problemów z pokonaniem tego przeciwnika. Wystarczy trzymać się go blisko, wtedy praktycznie żaden cios nas nie dojdzie, a gdy zacznie rozsiewać zabójczą "woń", wystarczy dalej atakować i po prostu zażywać odpowiednie dawki energii. Jest to drugi boss w mojej karierze Dark Souls III pokonany już za pierwszym podejściem - powodzenia!

Defeat Champion Gundyr.
Czempion Gundyr - Champion Gundyr
Pokonaj czempiona Gundyra. - Defeat Champion Gundyr.


Oj, ten kolega - zakładając, że na tym etapie gry jesteśmy już bardzo rozwinięci - pomimo swojej czempionowatości został powalony przy pierwszym podejściu. W zasadzie ograniczyłem się taktyką do starego dobrego turlania i nie ma za bardzo sensu strzępić na niego więcej słów - szczegóły na filmie. O wiele mniej przyjemnie wspominam poprzednika, czyli pierwszego bossa w grze.



Defeat Ancient Wyvern.
Starożytna wiwerna - Ancient Wyvern
Pokonaj starożytną wiwernę. - Defeat Ancient Wyvern.


Skok na łeb to sposób - patrz film.

Defeat Nameless King.
Bezimienny Król - The Nameless King
Pokonaj Bezimiennego Króla. - Defeat Nameless King.


Przy tej walce naprawdę zwątpiłem w swoje możliwości. To było wyjątkowo karkołomne przeżycie, a przeciwnik wymagający - przynajmniej dla mnie. Walka składa się z dwóch faz i o ile pierwsza jest w miarę łatwa i przyjemna, o tyle druga jest fałszywa i wykańczająca.
Nie będę ukrywał, że rozwiązanie problemu znalazłem w sieci, po prostu walka w zwarciu zwyczajnie mi nie szła ze względu na fałszywe i opóźnione ruchy przeciwnika - trzeba mieć dobry refleks i stalowe nerwy żeby za szybko nie robić uników. Podobno kluczem jest kombinacja 7x unik 1x cios, ale mnie ta sztuka się nie udała, a podobno w ten sposób utraciłem całą satysfakcję - więc próbujcie!
Jeżeli jednak też macie problem polecam łatwiejszy, aczkolwiek wcale nie taki banalny sposób.
Otóż po pierwszej części walki, w której za zadanie macie pokonać smoka, którego ujeżdża król, przejdziecie do drugiej i tutaj należy wyposażyć się w łuk!
Walka w której utrzymujecie odpowiedni dystans od przeciwnika to sposób. Szczegóły na  filmie, ale dodam jeszcze że bardzo istotne jest, oprócz oczywistego ze względu na strategię, lokowania celownika na przeciwniku, poruszanie się wzdłuż areny walki - tam i z powrotem. Arena nie jest z gumy, nie rozciąga się i jeżeli dojdziecie do jej granicy znajdziecie się w potrzasku. Warto to kontrolować i odpowiednio wcześniej zawrócić, okrążając króla w odległości i tak w kółko powtarzamy aż odejmiemy mu energię.
Pamiętajmy, że jak nauczymy się ruchów króla, trzeba szczególnie uważać na jego szarżę, bo jeżeli nas dojdzie to może zrobić z nas miazgę i cała walka przepadnie. Szczegóły znajdziecie na filmie -
Życzę powodzenia!
Light a bonfire flame for the first time.
Rozpalenie - Enkindle
Rozpal po raz pierwszy ognisko. - Light a bonfire flame for the first time.


Nawet szkoda komentować.

Become a Host of Embers for the first time.
Przyjęcie płomienia - Embrace the Flame
Zostań po raz pierwszy Żagwią Żaru. - Become a Host of Embers for the first time.


Wpada samo po pokonaniu Gundyra.

11 komentarzy:

  1. Kopia z playstationtrophies.org jak nic praktycznie wszystko tak samo napisane :/ trudno samemu cos zrobic?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Prosze bardzo http://www.playstationtrophies.org/forum/dark-souls-iii/287425-dark-souls-iii-trophy-guide-roadmap.html
      Autor sam napisał ze zabrania kopiowania i wrazie czego go poinformować , więc chyba to zrobie

      Usuń
    2. Nawet do tego Szanownego Kolegę zachęcam, również uważam że takie sytuacje należy wyjaśniać, szczególnie w praworządnym kraju, Harry94_ również z pewnością to doceni.
      Pozdrawiam ciepło

      Usuń
  2. Doceni jego ciężko pisane dzieło na innej stronie podpisane pod kogoś innego. Dobre :) nielatwiej jest samemu napisać? Oczywiście jego filmiki można udostępnić, ale nie ukraść tekst. Dla mnie to jest bezsensu gdyby jakiś polak nie znał j.ang to by wesedl na google tlumacz i miał by to samo, tylko ze od prawdziwego autora.
    Pozdro

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dodam jeszcze tylko, że autor oryginału został przed publikacją tych treści uprzedzony, a źródło dodatkowo uwypuklone. Dziękuję za komentarz i oczywiście wezmę wszystko pod uwagę.
      Pozdrawiam

      Usuń
  3. LeGniewosz dzięki za poradnik i nie zwracaj uwagi na takich ignorantów jak kolega wyżej który najwyraźniej się czepia dla samego czepialstwa.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo, ale to bardzo dziękuję Ci za komentarz. Pozytywne wpisy wiele dla mnie znaczą, oczywiście do krytyki też się odnoszę, ale wiadomo, że ta zwykle miła nie jest (taka jest w końcu jej rola) chociaż pozwala na przyszłość wyciągać wnioski. Pozdrawiam

      Usuń
  4. świetny poradnik! Czy pierwszy dodatek wpływa jakoś na platynę? Wiadomo już coś?:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety, ale nic mi na ten temat nie wiadomo - raczej nie wpływa, dodatki co najwyżej dodają kolejne trofea, ale tych już nie sprawdzałem.

      Usuń
  5. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  6. Dark Soul to klasyk. Jak ktoś lubi gry komputerowe i w nie często gra to na pewno i o tej wie i nie raz już zdarzyło się mu zagrać. Jak najbardziej są też wersje na konsole, ja osobiście preferuje tą na komputer. A pamiętam początki, ciężko było przejść najprostsze etapy tej gry. Ale w sieci jest taka strona https://darksouls2.pl/ prawdziwy poradnik dla graczy. Zanim zacznie się grać to warto już wejść i przeczytać instrukcje. Dużo łatwiej potem pokonywać kolejne poziomy. Ale efekty jakie w grze osiągniemy zależą już od zaangażowania.

    OdpowiedzUsuń